Ανακοίνωση για την μεταφορά των μαθητών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εξέδωσε η Λαϊκή Συσπείρωση Δυτικής Ελλάδας, όπου σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως κόστος η μεταφορά των μαθητών, με πρόσχημα μάλιστα την υποτιθέμενη δύσκολη οικονομική κατάσταση».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:..
«Τις τελευταίες μέρες έχουν φτάσει στα σχολεία Α’βάθμιας και Β’βάθμιας εκπαίδευσης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, μια σειρά φόρμες τις οποίες απέστειλαν οι οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης, έπειτα από αίτημα της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Περιφέρειας, τις οποίες καλούνται να συμπληρώσουν οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και αφορούν σε στοιχεία για την μόνιμη κατοικία των μαθητών. Σκοπός της συλλογής των στοιχείων είναι η οργάνωση της μεταφοράς των μαθητών για το σχολικό έτος 2016-2017.
Με βάση αυτές τις φόρμες που υπακούν στην ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση) 24001/6.2013, προκύπτει πως πολύ λιγότεροι μαθητές θα μεταφέρονται δωρεάν με μισθωμένα πούλμαν από την νέα σχολική χρονιά, αφού θα απαιτούνται πολύ μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις ώστε να μπορεί ένας μαθητής να μεταφέρεται δωρεάν.(τουλάχιστον 1200 μέτρα για μαθητές δημοτικού, 3000 μέτρα για μαθητές Γυμνασίων και 5000 μέτρα για μαθητές Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ). Και όλα αυτά την στιγμή που οι συγχωνεύσεις σχολείων αλλά και η δύσκολη οικονομική κατάσταση των λαϊκών οικογενειών αυξάνουν τις ανάγκες για δωρεάν μετακίνηση.
Ταυτόχρονα προκύπτουν και άλλα στοιχεία. Με βάση τα όρια που θεσπίζει η συγκεκριμένη Κ.Υ.Α. οι μαθητές των Ε.Π.ΑΛ. των Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων δεν θα μπορούν να μεταφέρονται με τα μισθωμένα πούλμαν, αν η απόσταση του τόπου κατοικίας τους από τη σχολική μονάδα υπερβαίνει τα 20 χιλιόμετρα! Γίνεται κατανοητό πως θα εξαιρεθούν πάρα πολλοί μαθητές, μιας και τα σχολεία αυτά συγκεντρώνουν μαθητές από όλο τον νομό, Αποτέλεσμα, να αυξηθεί η μαθητική διαρροή.
Εφόσον υπάρχει δημόσια ή δημοτική αστική ή υπεραστική συγκοινωνία απαιτείται απόσταση μεγαλύτερη των 1200 μέτρων για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, 2500 μέτρα για μαθητές γυμνασίων και 4000 μέτρα για μαθητές Λυκείων προκειμένου να προμηθευτούν το Ειδικό Μαθητικό Δελτίο.
Και το ερώτημα που τίθεται είναι απλό. Μπορεί να εξασφαλιστεί κατά αυτόν τον τρόπο η ασφαλής μεταφορά των παιδιών του δημοτικού χωρίς την ύπαρξη μάλιστα κατάλληλου συνοδού; Και δεν είναι μόνο αυτό. Οι μαθητές ακόμα και των πρώτων τάξεων του δημοτικού, μπορεί να χρειαστεί να περπατούν συνολικά ως και 1200 μέτρα από το σπίτι ως την στάση και από την αποβίβασή τους ως το σχολείο, προκειμένου να τους χορηγηθεί το Ειδικό Μαθητικό Δελτίο.
Ερωτηματικά ως προς τις προθέσεις, δημιουργεί και η απαίτηση για προσκόμιση αντιγράφου του εντύπου Ε1 από τους ενδιαφερόμενους γονείς. Μήπως άραγε πρόκειται να μπουν εισοδηματικά κριτήρια ως προς την δωρεάν μετακίνηση;
Μετά από όλα αυτά μπορεί κανείς να ισχυριστεί στα σοβαρά οτι με αυτή την πολιτική, εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών, όπως ισχυρίζεται η Περιφερειακή Αρχή;
Αυτά τα σενάρια πρέπει να συναντήσουν την κάθετη αντίδραση γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών, αφού θα δημιουργήσουν τεράστια προβλήματα. Δεν πρέπει κανείς να στερήσει τα δικαιώματα στη ζωή και την μόρφωση των παιδιών του λαού μας.
Δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως κόστος η μεταφορά των μαθητών, με πρόσχημα μάλιστα την υποτιθέμενη δύσκολη οικονομική κατάσταση. Όταν πρόκειται για τις ανάγκες του λαού, δεν υπάρχουν λεφτά, ενώ την ίδια στιγμή λεφτά βρίσκονται για να χρηματοδοτηθούν με διάφορους τρόπους οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι.
Καλούμε τις ομοσπονδίες των γονέων, τα σωματεία των εκπαιδευτικών, τα μαθητικά συμβούλια να παλέψουν για να μην εφαρμοστεί η συγκεκριμένη κατεύθυνση. Να μην εφαρμοστούν τα χιλιομετρικά όρια της νέας ΚΥΑ τα όποια καταργούν ουσιαστικά και στην πράξη το δικαίωμα των μαθητών να μεταφέρονται δωρεάν και με ασφάλεια στα σχολεία τους.
Να αγωνιστούν για την δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα για αποκλειστικά Δημόσιο, Δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους, με κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, με μόνιμους εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς, με κρατική χρηματοδότηση».