GAIA
Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2009
"ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ" στις ΕΠΑΣ Μαθητείας Ο.Α.Ε.Δ.
Συνάδελφοι – σες
Τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται στις σχολές Ο.Α.Ε.Δ. μια κινητικότητα όσον αφορά το μέλλον αυτών.
Ακούγεται ότι επίκειται η ενοποίησή τους με το Υπουργείο Παιδείας.
Ορισμένοι προσπαθούν να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα, λέγοντας ότι γι' αυτή την εξέλιξη, όπου με προϋποθέσεις θα μπορούσε να ήταν θετική, την ευθύνη φέρουν οι συνάδελφοι της ΕΣΑΚ ΔΕΕ.
Θεωρούμε ότι η προσπάθειά τους αυτή έχει το σκοπό να αποκρύψει τις τεράστιες ευθύνες των κυβερνήσεων και των συνοδοιπόρων τους για τη σοβαρή υποβάθμιση της Τ.Ε.Ε. στη χώρα μας.
Επίσης, να καλύψουν το ρόλο της κατάρτισης και της Μαθητείας στην Ελλάδα, όπου με το διϋκό σύστημα εκπαίδευσης, που εφαρμόζεται στον Ο.Α.Ε.Δ. "κατασκευάζουν" την κοινωνία των 2/3.
Αρνούνται να παρακολουθήσουν τα νέα δεδομένα και τις σύγχρονες ανάγκες της Ελληνικής κοινωνίας για ολόπλευρη μόρφωση της νέας γενιάς και την παροχή υψηλού επιπέδου τεχνικής παιδείας, αλλά για να υπηρετήσουν μόνο προσωπικά και συντεχνιακά συμφέροντα. Ξεκομμένοι από τον υπόλοιπο κορμό της εκπαίδευσης.
Προκειμένου να μην υπάρχουν αμφιβολίες και αμφισβητήσεις και σκιές για τις θέσεις μας, μας υποχρεώνουν να δώσουμε την οφειλόμενη απάντηση για την άμεση ενημέρωση όλων.
1. Είναι γνωστό σε όλους τους εκπαιδευτικούς κύκλους ότι ο Ο.Α.Ε.Δ. από τη δομή του δεν μπορεί να αναγνωριστεί χρόνια τώρα ως σχολείο μέσης εκπαίδευσης, με προοπτική για τους απόφοιτους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, κάτι που έχει αναλάβει αποκλειστικά το Υπουργείο Παιδείας.
2. Είναι επίσης γνωστό ότι η ΕΣΑΚ – Δ.Ε.Ε. Ο.Α.Ε.Δ. έχει πάγιες και κρυστάλλινες θέσεις και αταλάντευτα αγωνίζεται με όλες τις δυνάμεις που διαθέτει μέσα και έξω από τον Ο.Α.Ε.Δ. για ένα ενιαίο 12/χρονο σχολείο και μετά απ' αυτό η λειτουργία δίχρονων "μεταλυκειακών" Επαγγελματικών Σχολών.
3. Είναι επίσης γνωστό ότι ο Ο.Α.Ε.Δ. είχε τη γραμματεία της δια βίου μάθησης μέσω της οποίας απορροφούνταν τεράστια ποσά, που τις περισσότερες φορές δεν είχαν το ανάλογο αντίκρυσμα στην εκπαιδευτική διαδικασία του Ο.Α.Ε.Δ., αλλά στην εξυπηρέτηση των μεγαλοβιομηχάνων και των αεριτζήδων στη χώρα μας και στους εκπαιδευτικούς του Ο.Α.Ε.Δ. από τα ποσά αυτά μοιράζονταν κάποια ψίχουλα με διάφορα ειδικά επιδόματα, αντί της αύξησης του βασικού μισθού, που είναι πάγιο αίτημα του συνδικαλιστικού εκπαιδευτικού κινήματος.
4. Είναι γνωστό ότι εμείς έχουμε καταγγείλει πολλές φορές τον αδιάφανο και αντιδημοκρατικό τρόπο επιλογής (διορισμού των στελεχών εκπαίδευσης των σχολών Ο.Α.Ε.Δ.) και σε κανέναν από τις κυβερνητικές παρατάξεις δεν ίδρωσε τ' αυτί, γιατί είναι ταυτισμένοι με αυτούς τους μηχανισμούς.
5. Το συνδικαλιστικό μας όργανο που τώρα "κόπτεται" μήπως χαθούν κάποια πρόσκαιρα προνόμια και οι διευθυντικές θέσεις, που ξεχνούν να πουν ότι η στρόφιγγα της χρηματοδότησης της γραμματείας της δια βίου κατάρτισης από την οποία χορηγούνταν αυτά τα ειδικά επιδόματα, μεταφέρθηκε από τη σημερινή κυβέρνηση στο Υπουργείο Παιδείας και δια βίου Κατάρτισης, ως αυτοτελή Διεύθυνση Χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση (βλέπε Π.Δ. νέων αρμοδιοτήτων ΥΠΕΠΘ), άρα ως προς τι οι κραυγές;
Δεν γνωρίζουν ότι αυτό το Ευρωπαϊκό Ταμείο ήταν η κάνουλα της διαπλοκής στον Ο.Α.Ε.Δ. από τις εκάστοτε κυβερνήσεις;
Συνάδελφοι, όλοι αυτοί αγνοούν επίσης ότι η έλλειψη χρηματοδότησης πλέον των σχολών Ο.Α.Ε.Δ. σύντομα και η κατάργηση του ειδικού ρόλου (Μαθητεία) σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα μαραζώσουν και θα κλείσουν, με αρνητικές συνέπειες σε όλους μας, αν τώρα δεν σχεδιάσουμε το μέλλον μας.
Συνάδελφοι του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, όλα τα παραπάνω δεν τα γνωρίζετε; Με ποιους θα συμμαχήσετε για να κερδίσετε την παραμονή μας στον Ο.Α.Ε.Δ.;
Μήπως οδηγείτε τους συναδέλφους σ' ένα αδιέξοδο χωρίς τελειωμό για να συντηρήσετε τις όποιες αυταπάτες περί διατήρησης του ειδικού καθεστώτος στον Ο.Α.Ε.Δ.;
Η ΕΣΑΚ – Δ.Ε.Ε. δεν μπορεί να εξυπηρετεί προσωπικά και συντεχνιακά συμφέροντα με όποιο κόστος έχει για κάθε μέλος προσωπικά.
Είμαστε όμως διατεθειμένοι να αγωνιστούμε, όπως κάνουμε πάντα, για αξίες και ιδανικά που θα υπηρετούν την Δημόσια Δωρεάν Παιδεία, το κοινωνικό σύνολο και τον συνάδελφο εκπαιδευτικό για να ζει με αξιοπρέπεια από το μισθό του.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
Συνάδελφοι εκπαιδευτικοί να αγωνιστούμε για:
1. Ένα ενιαίο 12χρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο Δημόσιο και δωρεάν, σχολείο βασικής μόρφωσης για όλους. Κατάργηση του ανισότιμου διπλού σχολικού δικτύου Γ.Ε.Λ. -ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ.
2. Δημόσιες και δωρεάν μεταλυκειακές - επαγγελματικές σχολές. Κατάργηση των Κ.Ε.Σ. και της Κοινοτικής Οδηγίας 36/2005. Κατάργηση των Ι.Ε.Κ. - Κ.Ε.Κ. κ.λ.π. που λειτουργούν ως υποκατάστατα της επαγγελματικής εκπαίδευσης
3. Έναν Ενιαίο φορέα εκπαίδευσης: το Υπουργείο Παιδείας, και την υπαγωγή των σχολείων του Ο.Α.Ε.Δ. σε αυτόν, χωρίς να χαθούν τα κεκτημένα δικαιώματα των εκπαιδευτικών του Ο.Α.Ε.Δ.
4. Γνήσιες και ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς: 1.800 € ο μισθός του νεοδιόριστου, με 3.600 € καταληκτικό και ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό.
5. Να ολοκληρωθεί και τυπικά η εξομοίωση των εργαστηριακών καθηγητών ΤΕ1 σε Π.Ε. σύμφωνα με τις θέσεις της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (Π.Ε.Τ.Ε.Ε.Μ.) του κλάδου αυτού, στα πλαίσια του Ν. 2917/2000.
6. Ενιαία εργασιακά συνδικαλιστικά δικαιώματα για όλους τους εκπαιδευτικούς. Αποκλειστικά μόνιμο προσωπικό στην εκπαίδευση και κατάργηση της ωρομισθιακής απασχόλησης.
7. Πλήρη σύνταξη και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στα 30 χρόνια εργασίας και με ηλικιακό όριο 55 για τις γυναίκες και τα 60 για τους άνδρες.
8. Αντιστοιχία μαθητών - καθηγητών 1 προς 20 στα θεωρητικά, 1 προς 8 στα εργαστήρια. Αν υπάρχουν πάνω από 8 μαθητές στο Τμήμα, να διδάσκουν 2 καθηγητές.
9. Να λογοδοτούν, συχνά, οι αιρετοί εκπρόσωποι των Υπηρεσιακών Συμβουλίων στις Γενικές συνελεύσεις και να πειθαρχούν στις αποφάσεις των ΓΣ.
10. Ο Σύλλογος διδασκόντων του σχολείου να είναι το κυρίαρχο όργανο διοίκησης κάθε Σχολικής Μονάδας.
11. Σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό στα εργαστήρια.
12 Όχι στην ανήλικη παιδική εργασία. Αρνούμαστε την ταξική διαλογή των παιδιών στην ηλικία 16 χρόνων με την πρόωρη επαγγελματική επιλογή και την ψευτοκατάρτιση μελλοντικών ανέργων.
13. Οι επιλογές των Διευθυντών και Υποδιευθυντών σε Σχολικές Μονάδες να γίνονται με ενιαίο τρόπο σ' όλη την εκπαίδευση, αξιοκρατικά και με κριτήρια 100% αντικειμενικά και μετρήσιμα. Να έχουν λόγο οι Σύλλογοι Διδασκόντων.
14. Διαρκή επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών. Ετήσια περιοδική επιμόρφωση στα Πανεπιστήμια με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
15. Συντάξιμες αποδοχές στο 80% του τελευταίου μισθού. Να καταργηθούν οι αντιασφαλιστικοί νόμοι της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ.
Καμιά εμπιστοσύνη στις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες. ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΡΗΞΗ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗ
Αγωνίσου και διεκδίκησε με το ταξικό πλαίσιο και πρόγραμμα πάλης του
ΠΑΜΕ.
Τώρα και θέλεις και μπορείς να διευρύνεις τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις σου, να αντεπιτεθείς, να ανατρέψεις.
Πίστεψε στη δύναμή σου. Ούτε βήμα πίσω!
Οι καιροί είναι δύσκολοι και πρέπει ενωμένοι και αποφασιστικά να διεκδικήσουμε αυτά που δικαιούμαστε, "θα βρούμε τα λόγια που έχουν το ίδιο βάρος σε όλες τις καρδιές και σε όλα τα χείλη των ανθρώπων".
(Γιάννης Ρίτσος)
Υ.Γ. Τα ρέστα πρέπει να ζητήσουν από την κυβέρνησή τους και όχι από εκείνους που αγωνίζονται για υψηλότερα ιδανικά απ' αυτά που έφερε η καταναλωτική μανία της παγκοσμιοποίησης, που υπερασπίζονται.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου