GAIA

GAIA

Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2009

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΑΡΧΗ ΛΕΥΚΑΔΟΣ ΚΩΣΤΑ ΑΡΑΒΑΝΗ

Η ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Λευκάδας την οποία έχω την τιμή να εκπροσωπώ είναι όμηρη από αυτό το οδικό δίκτυο όπως όμηροι είναι και οι κάτοικοι που τόσα χρόνια το διαβαίνουνε. Εμείς δεν έχουμε άλλο τρόπο επικοινωνίας με τα κέντρα, ούτε αεροδρόμιο, ούτε σιδηροδρομικό σταθμό, ούτε πλοία για να φτάσουμε. Χρησιμοποιούμε στις μετακινήσεις μας στο κέντρο αυτό το απαρχαιωμένο επαρχιακό δίκτυο. Ένα οδικό δίκτυο που το 1985 με πολύ μικρότερου κυβισμού αυτοκίνητα για να πας από την Λευκάδα στο Αντίρριο ήθελες κάτι λιγότερο από δύο ώρες και σήμερα με αυτές τις συνθήκες κοντεύουμε να υπερβούμε τις δύο ώρες με τη νέα παράκαμψη, χωρίς την παράκαμψη του Αγρινίου φτάνουμε με σημερινές συνθήκες δυόμιση ώρες. Δυτικός άξονας. Θέλω να αναφερθώ στην συγκεκριμένη εργολαβία και στην υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας Ένα μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων μου συγκεντρωθήκαμε στην Πρέβεζα οι 5 συνάδελφοι για να αναδείξουμε το πρόβλημα αυτό. Ένα μήνα και δέκα μέρες μετά συναντηθήκαμε με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να τους ενημερώσουμε. Όταν το θέμα πήρε διαστάσεις, ότι δεν μας δέχονται τότε, μας είπαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ «ελάτε 8 Μαρτίου στην Αθήνα». Πήγαμε εκεί έτοιμοι και ενημερωμένοι να βάλουμε κάτω τα προβλήματα. Αναφέρθηκε νωρίτερα ο Θύμιος Σώκος ότι η μελέτη του Αμβρακία – Άκτιο είχε ολοκληρωθεί σε επίπεδο προμελέτης. Το ίδιο είχε συμβεί και με την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας. Είχαμε προκαταρκτικές και προμελέτες. Ήρθε ο σεισμός το καλοκαίρι του 2004 εγώ νομίζω ήταν μια κίνηση του στρίβειν δια του αρραβώνος του Υπουργείου να πάει πίσω τις προμελέτες, να δώσει καινούριες γεωλογικές, σεισμικές μελέτες για να δουν το ρήγμα και να δούμε τι θα κάνουμε. Θεωρώ ότι θα μπορούσε να δοθεί η μελέτη, που είχε ωριμάσει σε επίπεδο προμελέτης και μέσα στη μελέτη να απαιτηθεί και η σεισμική μελέτη για την ευρύτερη περιοχή. Φτάσαμε στα όρια να λειτουργούμε την γέφυρα. Γνωρίζετε πολύ καλά παρεμβάσεις και επίκαιρες ερωτήσεις του συμπατριώτη μας του πρώην Προέδρου της Βουλής Απόστολου Κακλαμάνη τον Μάιο του 2009 ότι η γέφυρα κινδυνεύει. Φτάνει στα όριά της. Θα απαιτηθούν τεράστια ποσά. Κάθε φορά σε συζητήσεις με το Υπουργείο και σε συζητήσεις μαζί τους, τους το λέγαμε. Αν δεν θέλετε να κάνετε κάτι άλλο πρέπει να προγραμματίσετε να φτιάξετε ένα καινούριο κατασκεύασμα γιατί αυτό τελειώνει. Έχει γίνει μια εργολαβία και είχαμε και την υπόσχεση, δόθηκε στην Βουλή από τον Υφυπουργό τον κ. Ξανθόπουλο στον συμπατριώτη μας τον κύριο Κακλαμάνη, ότι πολύ σύντομα θα μας ανακοινώσουν το αποτέλεσμα της μελέτης εφικτότητας για την υποθαλάσσια ζεύξη ή κάτι άλλο και απαιτούσαν να τους στηρίξουμε. Εμείς προκαταβολικά είπαμε ότι το στηρίζουμε. Παραμονές της Παναγίας, 13 του μήνα επικοινώνησε μαζί μου ο κύριος Ξανθόπουλος ύστερα από επιστολές τι γίνεται με το θέμα και προσπαθώντας να τον βρω στο Υπουργείο ότι μπορεί να είναι ακριβότερη η υποθαλάσσια αλλά την προκρίνω και τον Σεπτέμβρη θα είναι έτοιμοι να μας ανακοινώσουν ότι θα αναθέσουν την μελέτη. Χαρήκαμε, το χαιρετήσαμε όπως και την προηγούμενη φορά χαιρετήσαμε την πρωτοβουλία της κυβέρνησης και του Υπουργού του κυρίου Σουφλιά για το κομμάτι Αμβρακία – Άκτιο και αν θέλετε παίξαμε και τον ρόλο του μεσάζοντα εμείς ανάμεσα στο συνδικαλιστικό όργανο των υπαλλήλων του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. παραμονές Ευρωεκλογών, να τους πούμε να σπάσουν την απεργία και να βοηθήσουν να γίνει ένα έργο. Ο κ. Κατσιγιάννης και οι άλλοι μας βρήκαν στα κινητά μας. Εμείς όταν τους ψάχνουμε να ενημερωθούμε ή που είναι αυτό το θέμα αυτά αποτελούν επτασφράγιστα μυστικά του Υπουργείου και απαγορεύεται να έχουμε ενημέρωση από οποιουσδήποτε υπηρεσιακούς παράγοντες. Τι γίνεται με αυτήν την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας που αφορά απόλυτα εμάς ή μ’ αυτούς τους οδικούς άξονες που κουβεντιάζουμε; Μπήκαμε μπροστά και είπαμε και χαιρετίσαμε αν και ξέραμε ότι είναι παραμονές Ευρωεκλογών και ξέραμε ότι θέλει να συμπληρωθεί το κομμάτι της παράκαμψης με το κομμάτι της δημοπρασίας στο κομμάτι Άκτιο – Αμβρακία. Εδώ όμως μπαίνουν μερικά ερωτηματικά τα οποία μας κάνουν και ανήσυχους και καχύποπτους. Δεν ήξερε το Υπουργείο με το νομοθετικό του, με τις υπηρεσίες του, με τους εμπειρότατους, με τα στελέχη του, με τους εργολάβους του αν θέλει 22 ή 52 μέρες; Είναι έκπτωση 52% με ένα τέτοιο έργο που όλη η πιάτσα μιλάει, είναι έτοιμες οι μελέτες για να αναθεωρήσεις τιμολογίων; Και όμως είπαμε ναι και συνεχίζουμε να λέμε ναι. Δεν γνώριζε ο κύριος Σουφλιάς όλα αυτά τα προβλήματα; Είναι τυχαίο που καμία άλλη εργοληπτική εταιρεία που συμμετείχε στον διαγωνισμό για ένα έργο 364 περίπου εκατομμυρίων ευρώ δεν έκανε ένσταση; Είναι τυχαία όλα αυτά; Και ως δια μαγείας το Ελεγκτικό συνέδριο ανακαλύπτει τις 22 ή 52 μέρες; Μήπως τους βόλευαν οι 22 για να βγουν μετά άκυρες και να απαιτούνται 52 και να το πάρουν οι καλένδες και να δούμε πότε θα γίνει το έργο και πότε θα γίνει η δημοπράτηση; Επιδιώξαμε να γίνει αυτό το έργο και σήμερα συνεχίζουμε και λέμε ναι, να αναλάβει την πολιτική ευθύνη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και να μην κρύβεται πίσω από το Ελεγκτικό συνέδριο, να πει αν θέλει το έργο ή δεν το θέλει. Να προχωρήσει και εμείς στηρίζουμε. Γιατί και η Ολομέλεια αν θέλετε είναι μια χρονοβόρα διαδικασία και θα αργήσει πολύ να πάρει θέση. Εμείς είμαστε εδώ, στηρίζουμε, αρκεί να πάρει πρωτοβουλία ο αρμόδιος Υπουργός και το Υπουργείο και να ξεμπλοκάρει το έργο και να μην κρύβεται και το λέω με κάθε υπευθυνότητα πίσω από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Δεν είναι ένα εργάκι μιας μικρής περιοχής. Είναι Υπουργείο και αν υπάλληλοι κάνανε λάθος να πάρει κεφάλια. Δεν μπορούμε να είμαστε όμηροι. Δεν είναι κατάσταση αυτή που επικρατεί σε όλο το οδικό δίκτυο το οποίο βιώνουμε και εμείς. Υποθαλάσσια ζεύξη, πιστεύουμε ότι ήρθε η ώρα. Οι προμελέτες είχαν ολοκληρωθεί από το 2003. Ήταν όλα δρομολογημένα, αποφάσεις του Νομαρχιακού Συμβουλίου Λευκάδας για την επιλογή της θέσης και του τρόπου. Ολοκλήρωσε και την μελέτη εφικτότητας που έκανε 5 χρόνια το Υπουργείο να ενεργοποιήσει και να ολοκληρώσει. Μας έδωσε μια απάντηση ότι θα πάει στη διαδικασία της μελέτης. Αυτό το χαιρετίζουμε. Δικαιούμαστε όμως να είμαστε καχύποπτοι μήπως και αυτά λέγονται γιατί βρισκόμαστε πάλι παραμονές των εκλογών για να πέσει στάχτη στα μάτια μας. Και όπως είπε και ο Βασίλης Ιωάννου και νομίζω συμφωνούμε όλοι στο ίδιο οποιαδήποτε κυβέρνηση και αν προέλθει, οποιαδήποτε πολιτική ηγεσία στο Υπουργείο εμείς θα έχουμε ψηλά την σημαία της ανάπτυξης για την περιοχή μας. Αυτά τα έργα τα θεωρούμε σημαντικά όχι μόνο για το νομό μας εμείς για την Λευκάδα, η Αιτωλοακαρνανία, η Πρέβεζα αλλά για όλη τη δυτική Ελλάδα.δυόμιση εκατομμύρια κόσμος περνάει καθημερινά από αυτούς τους άξονες. Σκοτώνεται, ταλαιπωρείται. Μπορεί να κατηγορηθούμε κιόλας ότι κάνουμε αυτή την μάζωξη εδώ παραμονές εκλογών. Εγώ το μόνο που θα πω, αλίμονο αν η φωνή της αυτοδιοίκησης, η φωνή των πολιτών σταματάει παραμονές των εκλογών αν έχει αποφασίσει ο Πρωθυπουργός ότι σύντομα θα κάνει τις εκλογές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου