GAIA

GAIA

Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

Σεμινάριο με θέμα: «Αειφόρος Ανάπτυξη: Δικαίωμα στο μέλλον»

Αειφόρος Ανάπτυξη: Δικαίωμα στο Μέλλον


H φετινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος ( 5 Ιουνίου 2011) είναι αφιερωμένη από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) στα Δάση και στις υπηρεσίες που αυτά προσφέρουν στην ανθρωπότητα.  Παράλληλα η UNESCO αφιερώνει το φετινό έτος στα Ανθρώπινα Δικαιώματα συνεργασία με το Υπ. Παιδείας.

Ο Φορέας Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου αξιοποιώντας αυτή  την ευτυχή συγκυρία συνδιοργανώνει με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ν. Αιτωλοακαρνανίας  Σεμινάριο με θέμα «Αειφόρος Ανάπτυξη- Δικαίωμα στο Μέλλον» θέλοντας να αναδείξει την σχέση της έκφρασης  των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με την εξασφάλιση αειφόρων υπηρεσιών από το περιβάλλον και ιδιαίτερα τα δασικά οικοσυστήματα. Προϋπόθεση της άσκησης δικαιωμάτων είναι η τήρηση υποχρεώσεων και η ευθύνη να εξασφαλίσουμε τα δικαιώματα των επόμενων γενεών για να ικανοποιήσουν τις δικές τους ανάγκες  και φιλοδοξίες. Μέσω μιας Αειφόρου Ανάπτυξης μπορούμε να  τους κληροδοτήσουμε  φυσικό κεφάλαιο όπως πχ τον δασικό πλούτο, ικανό να συμβάλλει στην ευημερία στο μέλλον .

 Αντικείμενο του Σεμιναρίου θα είναι ο ρόλος του Φορέα Διαχείρισης σε επίπεδο Εθνικό Πάρκου Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου Αιτωλικού, το Δίκαιο και τα Δασικά Οικοσυστήματα, η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα ταξιδεύοντας στο περιβάλλον, η Προστασία του δικαιώματος σε ένα υγιές περιβάλλον καθώς επίσης και το δικαίωμα στο περιβάλλον σε σχέση με την εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Ομιλητές θα είναι στελέχη του Φορέα Διαχείρισης, καθηγητές του ΤΕΙ Μεσολογγίου καθώς επίσης και οι υπεύθυνοι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης της πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Αιτωλοακαρνανίας.

Το  σεμινάριο που απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς, αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη θα πραγματοποιηθεί στις 26 Μαΐου 2011  και ώρα 8:30-14:30 στο Τρικούπειο Μέγαρο Μεσολογγίου.


Σεμινάριο με θέμα
«Αειφόρος Ανάπτυξη:  Δικαίωμα στο μέλλον»


Διοργάνωση

Φορέας Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου



Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Νομού Αιτωλοακαρνανίας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΝΟΜΟΥ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Νομού Αιτωλοακαρνανίας


ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ





08.30                   Εγγραφές – Χαιρετισμοί.
09. 00                  Καλωσόρισμα και παρουσίαση από τους Υπευθύνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Θεόδωρο Τσιλίκα και Δευτεροβάθμιας Παύλο Καλογερά, καθώς και  από  εκπρόσωπο του Φορέα Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου – Αιτωλικού.
09.30                   Εισήγηση του Τσιλίκα Θεόδωρου MSc, Υπεύθυνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Αιτωλοακαρνανίας, με θέμα:  «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα».
10.00                   Εισήγηση του Σελιμά  Ιωάννη, Περιβαλλοντολόγου – Μ.Sc, Σύμβουλος Διαχείρισης Περιβάλλοντος Φ.Δ/Λ.Μ  με θέμα:  «Ο ρόλος του Φορέα Διαχείρισης στο Εθνικό Πάρκο».
10.30                   Εισήγηση του Κασβίκη  Ιωάννη, Περιβαλλοντολόγου-Μ.Sc, Φ.Δ/Λ.Μ   με θέμα:  «Δίκαιο και δασικά οικοσυστήματα».

11:00               ΔΙΑΛΛΕΙΜΑ

ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ


11.30                   Εισήγηση του Καλογερά Παύλου, MSc, Υπεύθυνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Αιτωλοακαρνανίας,  με θέμα:  «Ταξιδεύοντας στο Περιβάλλον,  Γνωρίζοντας τα δικαιώματά μου».
12:00                   Εισήγηση του Νικολόπουλου Παναγιώτη, Δρ. Νομικής, καθηγητή του ΤΕΙ Μεσολογγίου, με θέμα:  « Η προστασία του δικαιώματος σε ένα υγιές περιβάλλον»
12.30                   Εισήγηση του Μπαλτά Γεωργίου, Δρ. Νομικής, Δικηγόρου, καθηγητή ΤΕΙ Μεσολογγίου, με θέμα: « Το δικαίωμα στο περιβάλλον και η εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων»
01:00                   Ερωτήσεις – Συμπεράσματα από το σεμινάριο.
01. 30                  Λήξη Σεμιναρίου    





·               Ημερομηνία διεξαγωγής:  Πέμπτη 26 Μαΐου 2011
·               Ώρα διεξαγωγής:  8:30 π. μ -  2:00 μ. μ.
·               Χώρος διεξαγωγής:  Τρικούπειο Μέγαρο Μεσολογγίου

ΔΥΟ ΠΡΟΚΡΙΣΕΙΣ Ο Γ.Σ. «ΗΡΑΚΛΗΣ» ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΑΛΗΣ


Δύο προκρίσεις για το Βαλκανικό Πρωτάθλημα πάλης με όρους Grapling (πάλη υποταγής) πέτυχαν οι αθλητές του Γ.Σ. «ΗΡΑΚΛΗΣ» με προπονητή τον Καψιμάλη Γιώργο. Πιο συγκεκριμένα στο πρωτάθλημα που έγινε στις 15/5/2011 στο Ολυμπιακό Κέντρο Πάλης Άνω Λιοσίων ο Γ.Σ. «ΗΡΑΚΛΗΣ» συμμετείχε με τέσσερις αθλητές από τους οποίους οι δύο κατάφεραν να πάρουν πρόκριση για το Βαλκανικό πρωτάθλημα πάλης. Συγκεκριμένα στην κατηγορία 85 κιλών πρόκριση πήρε ο Παπαθανάσης Χριστόφορος και στην κατηγορία 80 κιλών ο Καλφούντζος Χρήστος. Το πρωτάθλημα έγινε υπο την αιγίδα της Ελληνικής Ομοσπονδίας Φιλάθλων Πάλης.

Το «Δακτυλικό Αποτύπωμα» του Δημιουργού


«Όσο ό άνθρωπος βρισκόταν ακόμα στο στάδιο του Homo Habilis & Homo Erectus, δεν είχε ακόμα έναρθρο λόγο (γλώσσα). Έβγαζε μόνο άναρθρες κραυγές. Και με αυτές δεν μπορούσε βέβαια να δώσει ονόματα στα όντα και τα φαινόμενα που έβλεπε γύρω του, και βάσει αυτών να διακρίνει σχέσεις και ιδιότητες και να διαμορφώσει θεωρία για τη φύση. Αυτό έγινε όταν περάσαμε στο στάδιο του Homo Sapiens – εκατό χιλιάδες χρόνια πριν από σήμερα περίπου. Τότε λόγω μεταλλάξεων που έγιναν στον εγκέφαλο και στο λάρυγγα (φωνητικές χορδές) περάσαμε από τον άναρθρο στον έναρθρο λόγο. Αποκτήσαμε γλώσσα και χάρη σε αυτή μπορέσαμε να διατυπώσουμε ερμηνείες και θεωρίες για τον κόσμο. Στην αρχή μυθικές, μετά θρησκευτικές, φιλοσοφικές, επιστημονικές.» Ένα μικρό απόσπασμα από κείμενο του κ. Κ.Ε. Ράπτη που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «ΠΑΛΜΟΣ» του Σαββάτου 14 Μαϊου 2011 σελ. 6-8. Ευθυγραμμίζεται σαφώς ο κ. Ράπτης με την θεωρία του Κ. Δαρβίνου περί εξελίξεως και καταγωγής των ειδών, η οποία αγνοεί- και έρχεται σε αντίθεση με την Θεία Δημιουργία.
Από τη δική μου πλευρά προς χάριν των αναγνωστών του «Παλμού» θα δοθεί η άλλη διάσταση που θέλει τον άνθρωπο, πρόσωπο –εικόνα του Θεού.
Πριν 3000 χρόνια από σήμερα περίπου ο Μωϋσής συνέγραψε την ιστορία της Γενέσεως, της Ιερής Βίβλου. Εκεί αναφέρεται ότι : «…Ο θεός δημιούργησε τον άνθρωπο κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν, άρρεν και θήλυ έπλασεν αυτούς…»
Όπως όλοι γνωρίζουμε την ιστορία την γράφει αποκλειστικά ο άνθρωπος στον κόσμο που ζούμε.
Πολλοί άνθρωποι επι αιώνες μέχρι σήμερα, συμφώνησαν και πίστεψαν την ιστορία της Γενέσεως. Όταν μάλιστα εν τω μεταξύ δεν παρουσιάστηκε καμία άλλη ιστορική εκδοχή που να εμφανίζει περισσότερη αξιοπιστία περι την προέλευση του ανθρώπου. Ούτε η επιστήμη ( με τη σοβαρή έννοια της) δεν πήρε αντίθετη θέση προς την ιστορία της Βίβλου. Όλοι βέβαια σήμερα ξέρουμε πολλά για την γνωστή θεωρία του Κ. Δαρβίνου την οποία υιοθέτησαν οι αθεϊστές του 18ου αιώνα μ.Χ. Φοιερμπαχ, Μάρξ, Φροϋντ κ.α.,  για να στηρίξουν τη δοξασία του αθεϊσμού. Το 1841 , ο Φοίερμπαχ υποστήριξε ότι ο Θεός κατά βάση ήταν μια επινόηση, κάτι που σκαρφίστηκαν οι άνθρωποι για να παράσχουν μεταφυσική και πνευματική παρηγοριά. Το επιχείρημα του έχει ως εξής:
«Δεν υπάρχει Θεός. Πολλοί άνθρωποι όμως πιστεύουν στο Θεό. Γιατί; Επειδή θέλουν παρηγοριά. Συνεπώς «προβάλλουν» ή «εξαντικειμενικεύουν» τις επιθυμίες τους κι αυτό το ονομάζουν «Θεό». Άρα αυτός ο μη υπαρκτός  «θεός» είναι απλώς η προβολή της ανθρώπινης επιθυμίας.»
Πρόκειται για ένα συναρπαστικό επιχείρημα, το οποίο έχει επιδράσει βαθιά στο Δυτικό πολιτισμό. Παρ’όλα αυτά , έχει τα προβλήματά του. Εν πρώτοις το να θέλεις κάτι δεν σημαίνει ότι αυτό δεν υπάρχει. Η ανθρώπινη δίψα αναφέρεται στην ανάγκη για νερό: Το εν λόγω επιχείρημα υπονοεί, επίσης ότι όλες οι κοσμοθεωρίες αποτελούν απαντήσεις σε ανθρώπινες ανάγκες και επιθυμίες συμπεριλαμβανομένου, βέβαια και του αθεϊσμού, ο οποίος μπορεί να θεωρηθεί μια απάντηση στην ανθρώπινη επιθυμία για αυτονομία.» (ALISTER MCGRATH: «Η Αυταπάτη του Dawwkins» Σελ. 68)
Υπο το φως των σημερινών επιστημονικών ανακαλύψεων αλλά και εμπειρικών βιωμάτων είμαστε σε θέση να αποφανθούμε ότι η ιστορία της Θείας Δημιουργίας επιβεβαιώνεται και κατά αντικειμενικό τρόπο. Στο σημείο αυτό θέλω να πώ ότι αυτή η ‘αποκάλυψη’ δεν αφορά τους ‘πιστούς’- οι οποίοι δεν χρειάζονται ‘αποδείξεις’ (γι’ αυτούς φτάνει το «οι ουρανοί διηγούνται δόξαν Θεού ποίησιν δε των χειρών αυτού αναγγέλει το στερέωμα» του υμνωδού) , απευθύνεται περισσότερο στους «Θωμάδες» του κόσμου.
Οι άνθρωποι , λοιπόν που πρωτοεμφανίστηκαν στην γη (οι πρωτόπλαστοι λέω εγώ) είναι ίδιοι και απαράλλαχτοι, στις βασικές τους ιδιότητες, με τους σημερινούς ανθρώπους. Εκείνο δε το σημείο , το οποίο θα αποκαλέσουμε «δακτυλικό αποτύπωμα» του Δημιουργού είναι ο έναρθρος λόγος (η γλώσσα) αποδεικνύει ότι οι πρώτοι άνθρωποι δεν γεννήθηκαν από άλλους ανθρώπους (από ποιους να γεννηθούν αφού ήσαν οι πρώτοι) αλλά επλάστηκαν τέλειες προσωπικότητες από τον Πάνσοφο Δημιουργό. Έτσι εξηγείται και το γεγονός ότι το ανθρώπινο γένος διέθετε εξ αρχής και τη γλώσσα , την οποία τη δίδαξε ο ίδιος ο Θεός στα πλάσματά του. Ύστερα από γενεά σε γενεά μεταδιδόταν η γλώσσα. Εδώ χρειάζεται να επεξηγήσουμε αυτό το σημείο προς πληρέστερη κατανόηση. Η Επιστήμη και η εμπειρία μας βεβαιώνει ότι η γλώσσα δεν μεταφέρεται κληρονομικώς από τους γονείς στα τέκνα. Αυτό σημαίνει ότι ο άνθρωπος για να μιλήσει πρέπει να διδαχθεί από κάποιον που ξέρει τη γλώσσα αλλιώς θα παραμείνει άλαλος και αυτό το βλέπουμε στην περίπτωση των κωφαλάλων. Επομένως το ότι ο άνθρωπος διαθέτει έναρθρο λόγο, σημαίνει ότι όταν προωτοεμφανίστηκε στη ζωή είχε κάποιο Δημιουργό και δάσκαλο συγχρόνως. Όλα τα άλλα απορρίπτονται ως ανόητες φαντασίες. Να το στηρίξουμε αυτό και επιστημονικά. Είπαμε ήδη ότι η γλώσσα δεν κληρονομείται. Αυτό που κληρονομεί ο άνθρωπος είναι η δυνατότητα προς ομιλίαν. Προς τούτο εις τον μετωπιαίο λοβό του εγκεφάλου (έλιξ του Βτοκα) υπάρχει το κινητικό κέντρο του λόγου το οποίο είναι υπεύθυνο για την παραγωγήν και την εκφοράν της γλώσσας. Η διαδικασία είναι νομοτελειακή. Δια της ακοής πρέπει το κέντρο του λόγου να λάβει από το περιβάλλον τα κατάλληλα ηχητικά ερεθίσματα (λέξεις, φράσεις…) και τότε μόνο αυτό ενεργοποιείται και θέτει σε κίνηση και λειτουργία τον πολύπλοκο μηχανισμό του εγκεφάλου προς παραγωγήν και εκφοράν της γλώσσας.
Κάτι διαισθανόταν ένας λάτρης της γλώσσας ο αείμνηστος Έλληνας ποιητής και γραφολόγος Ζήσιμος Λορεντζάτος που έγραψε: « Η γλώσσα δεν είναι επινόημα του ανθρώπου, όπως δεν είναι το περπάτημα ή το γέλιο του» (Collectunea Σελ. 9)
Η γλώσσα επομένως, το δώρο του Θεού στον άνθρωπο, δεν είναι μόνο για να συνεννοείται με τους άλλους αλλά προ παντός για να σκέφτεται καλύτερα, να διατυπώνει ιδέες, να εκφράζει συναισθήματα, με λίγα λόγια να δημιουργεί πολιτισμό.
Δίνει όμως αποστομωτική απάντηση σε όλους εκείνους οι οποίοι για ακαθόριστους λόγους ισχυρίστηκαν ότι ο άνθρωπο προήλθε από τον πίθηκο (Δαρβινιστές) ή ακόμα και από την αμοιβάδα(διάσημοι επιστήμονες από τηλεοράσεως).
Το μόνο ερώτημα το οποίο έχει θέση στη νέα πραγματικότητα είναι ποια γλώσσα πρωτομίλησε ο άνθρωπος. Τον λόγον τώρα έχει η επιστήμη να ανακαλύψει την πρώτη γλώσσα του κόσμου. Και ότι ήδη ο Ισπανός Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Complourense της Μαδρίτης και μέλος της Ισπανικής Βασιλικής Ακαδημίας κ. Φρανσισκο Ροντρίγκες Αντράντος είπε τη γνώμη του:
«…Δεν υπάρχει αμφιβολία πως αν κρίνουμε από την επίδραση που άσκησε σ’ολες τις ευρωπαϊκές γλώσσες , η Ελληνική είναι η πρώτη γλώσσα του κόσμου…» Επ’αυτού όμως περισσότερα σε άλλη συζήτηση. Συμπέρασμα: Η ιστορία της θείας Δημιουργίας η οποία επί 3 χιλιετίες παραμένει ακλόνητη στη συνείδηση του κόσμου με την εντόπιση του «δακτυλικού αποτυπώματος»  του Δημιουργού, απαντάει και στους απανταχού αμφισβητίες.
Αλέξιος Γ. Τσούτσος
Αγρίνιο

100 χρόνια από το θάνατο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

                    
         Του συνεργάτη μας  ΜΟΥΝΤΟΥΡΗ ΑΝΔΡΕΑ
            e-mail: a.moudouris@gmail com.

Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης γεννήθηκε στη Σκιάθο τον Μάρτιο του 1851, γιος του ιερέα Αδαμάντιου Εμμανουήλ και της Αγγελικής Μωραϊτίδη. Η Σκιάθος, η εκκλησία, η θάλασσα είναι τα πρώτα βιώματα της παιδικής του ψυχής και μεγαλώνοντας θα γίνουν οι τρεις πόλοι, που γύρω τους θα πλέξει όλο σχεδόν το έργο του. Τελείωσε το δημοτικό και τις δύο πρώτες τάξεις του Ελληνικού Σχολείου στη Σκιάθο.
Φοίτησε σε σχολεία της Σκοπέλου και του Πειραιά και τελικά πήρε απολυτήριο Γυμνασίου από το Βαρβάκειο το 1874. Το Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου, γράφτηκε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, απ’ όπου όμως ποτέ δεν αποφοίτησε, ενώ γράφει το πρώτο λυρικό ποίημα για τη μητέρα του. Οι αναμνήσεις των παιδικών του χρόνων από τη ζωή του στη Σκιάθο, που δονούν από συγκίνηση τα διηγήματά του, ξαναθερμαίνονται με τα συνεχή ταξίδια του στην ιδιαίτερη πατρίδα του. Οριστικά επιστρέφει στο νησί του τον Απρίλη του 1908. Λόγο πριν, στις 13 Μαρτίου είχε τιμηθεί στον «Παρνασσό» για τα 25 χρόνια της λογοτεχνικής του δημιουργίας.
Η Αθήνα δεν θα τον ξαναδεί. Ο Παπαδιαμάντης πέθανε στη Σκιάθο στις 3 Ιανουαρίου του 1911 έχοντας ήδη κατακτήσει με το έργο του μια θέση μοναδική στη νεοελληνική λογοτεχνία και ιδιαίτερα στη διηγηματογραφία. Χριστιανός ορθόδοξος, απόγονος θαλασσινών και Σκιαθίτης ήταν ο άνθρωπος Παπαδιαμάντης, όμοια παρουσιάζεται και στο έργο του ο συγγραφέας τηρώντας με απόλυτη συνέπεια τα όρια των θεμάτων του, όπως ο ίδιος ομολογεί στο «Λαμπριάτικο Ψάλτη» του :
«Το επ’ εμοί, ενόσω ζω και αναπνέω και σωφρονώ, δεν θα παύσω πάντοτε να υμνώ μετά λατρείας τον Χριστόν μου, να περιγράφω μετ’ έρωτος την φύσιν, και να ζωγραφώ μετά στοργής τα γνήσια Ελληνικά ήθη». Μόνο τα πρώτα του έργα, τέσσερα μυθιστορήματα δημοσιευμένα σε εφημερίδες και περιοδικά ως το 1885 δεν παρουσιάζουν τα γνωρίσματα αυτά. «Η Μετανάστης» (1879-1880) στο «Νεολόγο» της Κωνσταντινούπολης, οι «Έμποροι των Εθνών» (1882-1883) στο «Μη Χάνεσαι», η «Γυφτοπούλα» (1884) στην «Ακρόπολη» και ο «Χρήστος Μηλιόνης» (1885) στην «Εστία» είναι έργα ιστορικά, που εντάσσονται στην παράδοση του ρομαντικού μυθιστορήματος με υπόθεση περιπετειώδη.
Με το πρώτο μυθιστόρημα ο Παπαδιαμάντης μας μεταφέρει στη Μσσαλία το 1720, για να περιγράψει μια επιδημία πανούκλας κι ένα θλιβερό έρωτα, ενώ με τους «Εμπόρους των Εθνών» ταξιδεύουμε στα νησιά του Αιγαίου και τη Βενετία γύρω στο 1200, όταν στην Ελλάδα κυριαρχούσαν οι Ενετοί. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα συναρπαστικό ερωτικό μυθιστόρημα. Η Αυγούστα εγκαταλείπει τον σύζυγό της Ιωάννη Μούχρα και ακολουθεί τον Βενετό Μάρκο Σανούτο, γιατί είναι αιχμάλωτη μιας ακατανίκητης, κυριολεκτικά θανάσιμης ερωτικής επιθυμίας. Σε πλήρη ψυχική αδυναμία να κάνει οτιδήποτε άλλο, η Αυγούστα θα τραβήξει το δρόμο του πάθους της μέχρι τέλους, μέχρι θανάτου, του δικού της ασφαλώς θανάτου. Καίγεται ζωντανή, μόνη, πάνω στη ναυαρχίδα του εραστή της.
Στο τρίτο του μυθιστόρημα, η Γυφτοπούλα ζει στο Μωριά και συνδέει την τύχη της με τον Γεώργιο Γεμιστό, τον φιλόσοφο Πλήθωνα, ενώ ο χρόνος, που διαδραματίζονται τα γεγονότα, το 1453, μας φέρνει στο νου αδιάκοπα την επικείμενη άλωση της Κωνσταντινούπολης.
Στο «Χρήστο Μηλιόνη»,  έργο μικρότερο σε έκταση και με απλούστερη πλοκή, που αφηγείται μια ιστορία της Τουρκοκρατίας, ο Σκιαθίτης συγγραφέας αρχίζει να φανερώνει δείγματα της δημιουργικής του ικανότητας, που διαμορφώνεται οριστικά στα έργα του.
Το 1887 σημειώνεται ουσιαστικά η αρχή της διηγηματικής παραγωγής του με τη δημοσίευση του έργου «Το Χριστόψωμο», που εγκαινιάζει και την προσφορά επίκαιρων κειμένων του για τις δύο μεγάλες γιορτές της Χριστιανοσύνης, τα Χριστούγεννα και το Πάσχα. Η δημιουργική αυτή περίοδος κράτησε ως το 1910, που έγραφε το τελευταίο του διήγημα
 «Ο αντίκτυπος του νου».
Ας δούμε όμως από πιο κοντά μερικά διηγήματα του Παπαδιαμάντη. Και πρώτα την περίφημη «Φόνισσα», διήγημα εκτεταμένο, που γράφηκε το 1902 και πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Παναθήναια» (1903).
Η Φόνισσα αποτελεί για πολλούς αναγνώστες το αριστούργημά του, ένα ψυχολογικό θρίλερ πολύ «προχωρημένο» για την εποχή του.
Η Φραγκογιαννού, η κεντρική ηρωϊδα της Φόνισσας, είναι μια ηλικιωμένη γυναίκα, που παραλογίζεται και σκοτώνει μικρά κορίτσια για να λυτρώσει τη φτωχή τους οικογένεια από το βάρος τους αλλά και τα ίδια από τα μελλοντικά βάσανα της προβλέψιμης ζωής τους.
Στο περίφημο τέλους του διηγήματος η ηρωίδα χάνεται «εις το ήμισυ του δρόμου, μεταξύ της θείας και της ανθρώπινης δικαιοσύνης».
Ο Παπαδιαμάντης βρίσκει την ευκαιρία να μας δικαιολογήσει τον παραλογισμό της ηρωίδας του μετά την πολύχρονη καταπίεσή της στο πατρικό της σπίτι, στο γάμο της και από τα αρσενικά παιδιά της, που μεγαλώνοντας ξενιτεύτηκαν αφήνοντάς της τις τρεις κόρες τους βάρος.
Ο Παπαδιαμάντης παρουσιάζοντας με σκληρό ρεαλισμό τη μορφή της Φόνισσας φαίνεται ν’ αντλεί από ένα θέμα, που γνωρίζει καλά, καθώς κι ο ίδιος είχε ανύπαντρες αδελφές και γύρω του έβλεπε την αγωνία των γονιών, ώσπου ν’ αποκαταστήσουν τα κορίτσια τους.
Στη «Σταχομαζώχτρα» προβάλλεται έντονα το πρόβλημα της ξενιτιάς που ερημώνει τα χωριά αφήνοντας πίσω μόνο γέρους και παιδιά.
Αν η ευτυχής λύση στη «Σταχομαζώχτρα» παρουσιάζεται από τον συγγραφέα σαν Θεϊκή επέμβαση, από τον ανεξήγητο πλουτισμό της γριάς Αχτίτσας, πολύ μεγαλύτερη έκταση και ένταση παίρνει το θρησκευτικό στοιχείο στο διήγημά του «Στο Χριστό στο Κάστρο».
Εδώ έχουμε μια ομαδική προσπάθεια για τη διάσωση δύο ανθρώπων αποκλεισμένων από τα χιόνια πάνω στο Κάστρο την παραμονή των Χριστουγέννων.
Το πρόβλημα της ξενιτιάς προβάλλεται και πάλι στον «Αμερικάνο».
Εδώ ο ήρωας που ξενιτεύεται για πολλά χρόνια στην Αμερική γυρίζει πλούσιος στην πατρίδα του και παντρεύεται την αρραβωνιαστικιά του που τον περίμενε πιστή όλα αυτά τα χρόνια.
Ιδιαίτερη θέση δίνει ο Παπαδιαμάντης μέσα στα διηγήματά του στο νησί του. Τα ακρογιάλια, οι εξοχές, οι εκκλησίες, οι βοσκοί, οι ναυτικοί, τα μικρά παιδιά και οι κοπέλες, οι μαυροντυμένες γριές περιγράφονται με τα ζωηρότερα χρώματα, με συγκίνηση μοναδική και ενάργεια εικόνων.
« Όμορφη είναι η Σκίαθος του Θεού. Μα η Σκίαθος του Παπαδιαμάντη μου φαίνεται ωραιότερη » διαπιστώνει επαινετικά ο Αντρέας Καρκαβίτσας.
Μαζί με τον κόσμο της Σκιάθου περιγράφονται τα ήθη και τα λαϊκά έθιμα που διαμορφώνουν τη ζωή του. Ήθη και έθιμα, δημοτικά τραγούδια, λαϊκά δίστιχα, παραδόσεις, παραμύθια, τοπωνύμια, προλήψεις, μαγείες, γνωμικά, παροιμίες συγκεντρώνονται και καταγράφονται με την ευσυνειδησία και την επιμονή συλλέκτη.
Ο Παπαδιαμάντης έχει κι ένα τρίτο στοιχείο, που υμνεί στο έργο του, την Ελληνική φύση. Είναι τέτοια η έκστασή του μπροστά στην ομορφιά του κόσμου. Που το περιβάλλει, τόσος ο λυρισμός των εικόνων του, ώστε φαίνεται να ζωντανεύει σε πολλές σελίδες του ένας πανάρχαιος ειδωλολατρισμός, καθώς βλέπει Νηρηίδες και Τρίτωνες να προβάλλουν από τη θάλασσα και Δρυάδες  να χορεύουν στα δάση.
Επίσης ιδιαίτερα θαυμαστή αποδεικνύεται η ικανότητα του Παπαδιαμάντη στις περιγραφές, όπου μας προκαλεί έκπληξη σχεδόν ο πλούτος των λέξεων και η εκλογή των επιθέτων :  « Α! μόνη η Μαυρομαντηλού η λιθίνη ψυχή, η ασφριγής και ανέραστος κόρη, η οστρεοκόλλητος και κογκυλόφθαλμος νύμφη, η άστρωτος και χαλικόσπαρτος ευνή, η απείρανδρος χήρα, η απειθής μελανείμων…..
(« Η Μαυρομαντηλού »).-
Αλλά και η πρωτυπία στην απόδοση των εικόνων και των περιγραφών :
 « Του Δημήτρη του Μπέρδε το μαγαζί ωμοίαζε, την εσπέραν εκείνην, με βάρκαν, κατά το φαινόμενον φουρτουνιασμένην, δευτερόπρυμα πλέουσαν, πληττομένην υπό των κυμμάτων την μίαν πλευράν, με το ύδωρ εισπιδών από την κοπαστήν και φραντίζον τους δυστυχείς επιβάτας….». 
Σχεδόν διακόσια διηγήματα έγραψε ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, ο Άγιος αυτός των γραμμάτων στο διάστημα της δημιουργίας του.
Υπήρξε μοναδικός στην ιδιοτυπία του ύφους του, στην ενότητα των θεμάτων του, στη συνεχή προβολή ορισμένων στοιχείων.
Έτσι παρά το κύλισμα του χρόνου και την αναπόφευκτη αλλαγή των αισθητικών μας κριτηρίων διατήρησε μια σημαντική θέση στην εθνική μας λογοτεχνία. Από πολλούς θεωρείται ο μεγαλύτερος νεοέλληνας διηγηματογράφος. Κάπου είχα διαβάσει μια κριτική για τα Απομνημονεύματα του Στρατηγού Μακρυγιάννη που έλεγε :
« Ο Στρατηγός  Μακρυγιάννης ίσως να ήταν ο μεγαλύτερος νεοέλληνας διηγηματογράφος αν δεν υπήρχε ο «Κοσμοκαλόγερος» Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης.

ανακοίνωση-πρόσκληση


Αγαπητοί συμπατριώτες,

Όλοι μας αγωνιούμε για την πρωτοφανή παγίδευση, στην οποία μας οδήγησαν οι ντόπιοι εφιάλτες και οι διεθνείς τοκογλύφοι (ΔΝΤ- ΕΚΤ- ΕΕ).

Μας μιλούν για χρεοκοπία! Με την τακτική του «φωνάζει ο κλέφτης…». Αφού η επαχθής χρεοκοπία είναι μια καλοστημένη απάτη. Με σκοπό να μας αναγκάσουν να αποδεχτούμε το ξεπούλημα των περιουσιακών στοιχείων και πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας μας.
Το μνημόνιο, σύμφωνα με τη γνώμη έγκριτων νομικών και πνευματικών ανθρώπων είναι παράνομο και αντισυνταγματικό. Και, σε τελική ανάλυση, αποτελεί προδοσία, σε βάρος της πατρίδας μας και του λαού της.
Η πραγματικότητα αυτή τείνει να παγιωθεί στην καθημερινότητα και στην ψυχή μας, έτσι ώστε να μας συνθλίψει και να μας τρομοκρατήσει.
Δυστυχώς αρχιτέκτονας της καταβαράθρωσης αυτής είναι ο δικομματισμός και όσοι άμεσα οι έμμεσα παίζουν το ολέθριο παιχνίδι του.

Κατόπιν όλων αυτών, θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να αντιδράσουμε πιο ενεργά και αποφασιστικά για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πολύμορφης και πολύπλευρης αυτής κρίσης (οικονομικής-πολιτικής-κοινωνικής).
Γι’ αυτό συγκροτήσαμε Κίνηση-Επιτροπή, με σκοπό την έξοδο από το αδιέξοδο, στο οποίο μας έχουν εγκλωβίσει.
Τονίζουμε ότι η κίνησή μας αυτή είναι ανοιχτή σε κάθε υπεύθυνο πολίτη και καλόπιστο πατριώτη και δεν αποσκοπεί σε προσωπικά οικονομικά οφέλη και φιλοδοξίες.
Η μοναδική μας φιλοδοξία είναι να έχει συνέχεια, να ευαισθητοποιήσει και να ενημερώσει, σωστά, όσο γίνεται περισσότερους. Γιατί ο τόπος και το μέλλον των παιδιών μας δεν χρειάζονται απλά πολλούς. Αλλά μας χρειάζονται όλους!

Γι’ αυτό η προσωρινή γραμματεία της Κίνησης διοργανώνει συγκέντρωση-εκδήλωση, την Πέμπτη 2 Ιουνίου, ώρα:8.00 το απόγευμα, στην πλατεία Στράτου-Ειρήνης, στο Αγρίνιο.
Υ.Γ. Η Κίνηση εδρεύει, προσωρινά, στην οδό Διαλέτη, αριθ. 3 (1η πάροδος Παπαστράτου). Τηλ-φαξ: 26410-58015.
Ώρες επικοινωνίας: 11-1.00 το μεσημέρι. Και 7.00-9 το απόγευμα.
ΠΑΠΑ-ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ-
ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΖΑΡΑΒΙΝΑΣ, δάσκαλος
Αγρίνιο Μάης 2011

Η ΒΙΟΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΡΙΧΩΝΙΔΟΣ «ΒΙΟΤΡΙΧΩΝΙΣ» στο 2ο AGRO QUALITY FESTIVAL ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.


Η ΒΙΟΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΡΙΧΩΝΙΔΟΣ  «ΒΙΟΤΡΙΧΩΝΙΣ» στο 2ο AGRO QUALITY FESTIVAL ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.

ΒΡΑΒΕΙΟ «ΧΡΥΣΗΣ ΕΛΑΙΑΣ» ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ

ΧΑΛΚΙΝΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΞΑΝΘΙΑ ΕΛΙΑ ΑΓΡΙΝΙΟΥ (ΚΟΝΣΕΡΒΟΕΛΙΑ)

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 2ο Agro Quality Festival, που πραγματοποιήθηκε
στην «ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ» του Δήμου Αθηναίων στο Γκάζι στις 13, 14 και 15 Μαΐου,
υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Χιλιάδες επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν, να γνωρίσουν
πιστοποιημένα προϊόντα της ελληνικής αγοράς και να γευτούν παραδοσιακά
προϊόντα όπως ελιές, μέλι, ζυμαρικά, ελληνικά τυριά, αλλαντικά, ποικιλίες
κρασιών, μαρμελάδες και γλυκά του κουταλιού.
Την τριήμερη γιορτή των αγροτικών προϊόντων τίμησε με την παρουσία του ο
Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο οποίος παρέστη στο Πανελλήνιο Συνέδριο των Νέων
Αγροτών.
Στο σύντομο χαιρετισμό του ο κ. Κάρολος Παπούλιας, υποστήριξε τη σημασία της αγροτικής ανασυγκρότησης της χώρας μας, ιδιαίτερα στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Τα εγκαίνια του 2ου Agro Quality Festival πραγματοποίησε ο Υπουργός
Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κώστας Σκανδαλίδης
, ο οποίος τόνισε στις δηλώσεις του :
«Παρακολουθώντας την έκθεση, αυτό που είδα πραγματικά δικαίωσε μια αντίληψη
που έχω ότι η Ελλάδα μπορεί να στηριχθεί πολύ δυνατά πάνω στα δικά της
ποιοτικά, περιβαλλοντικά, αειφορικά προϊόντα. Τα προϊόντα ταυτότητας. Μπορεί
να στηρίξει της εξαγωγές της στο λάδι, στο κρασί, στα γαλακτοκομικά, στο
μέλι, στην ανθοκομία και μια σειρά άλλων προϊόντων. Μπορεί να στηρίξει την
ταυτότητα των Περιφερειών της στα “καλάθια των περιφερειών”».
Παρόντες στα εγκαίνια ήταν, η Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Μιλένα Αποστολάκη,  o Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γ. Σγουρός, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης  και των Επιμελητηρίων όλης της Χώρας. Την έκθεση επισκέφθηκαν επίσης, ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο Περιφερειάρχης  Δυτικής Ελλάδας  κ. Απόστολος Κατσιφάρας και ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Δ.Ε.  κ. Αγγελόπουλος.

         
Στο Φεστιβάλ μετείχαν 300 παραγωγοί με 120 περίπτερα
Η ΒΙΟΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΡΙΧΩΝΙΔΟΣ (ΒΙΟΤΡΙΧΩΝΙΣ) συμμετείχε με δικό της περίπτερο  φιλοξενώντας  επιχειρήσεις και παραγωγούς από την περιοχή.
Στα πλαίσια του φεστιβάλ απονεμήθηκαν στην εταιρία τα βραβεία «ΧΡΥΣΗΣ                 ΕΛΑΙΑΣ» και «ΧΡΥΣΗΣ ΠΟΔΙΑΣ»
Η εκδήλωση της βράβευσης πραγματοποιήθηκε την τρίτη ημέρα του Φεστιβάλ Κυριακή 15 Μαΐου,  στο περίπτερο της Βιοτριχωνίδας και τα βραβεία παρέλαβαν ο πρώην Δήμαρχος Θεστιέων, συντονιστής και υπεύθυνος επικοινωνίας της εταιρίας  κ. Δημήτρης Τραπεζιώτης και  ο Περιφερειάρχης  Δυτικής Ελλάδας  κ. Απόστολος Κατσιφάρας από τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Στρατηγικού Σχεδιασμού  κ.  Α.  Κολυρόπουλο.
Τις  καρδιές των  επισκεπτών έκλεψαν γεύσεις και αρώματα από τη Τριχωνίδα. Στο περίπτερο παρουσιάστηκαν και προσφέρθηκαν τοπικά ποιοτικά προϊόντα και εδέσματα, παραγωγών και επιχειρήσεων της περιοχής μας, όπως Αθερίνα, Χέλι Τριχωνίδας, Σαγκουίνι Μυρτιάς, Μαλαγουζιά, Ελιές Αγρινίου, Γαλακτοκομικά Προϊόντα (Πρέντζα, Κατίκι κ.α.)
Στα πλαίσια του Φεστιβάλ αυτού πραγματοποιήθηκε επίσης το Σάββατο 14 Μαΐου  και ο 2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Επιτραπέζιας Ελιάς 2011.  Πρόκειται για μια πρωτοπόρα διοργάνωση, υψηλών προδιαγραφών, που στόχο έχει:
- την παρουσίαση του πλούτου και της ποιότητας των ελληνικών επιτραπέζιων ελιών στο καταναλωτικό κοινό,
- την γνωριμία, προβολή και προώθηση των διαφορετικών κατηγοριών ελληνικών επιτραπέζιων ελιών και
- την ανάδειξη της καλύτερης ελιάς ανά κατηγορία
Στον Διαγωνισμό αυτό συμμετείχε η επιχείρηση του κ. Ευθύμιου Πρεβέντζα OLIVE QUEEN η οποία απέσπασε  Το ΧΑΛΚΙΝΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΕΥΣΗΣ για την ποικιλία  Ξανθιά  Ελιά  Αγρινίου – Κονσερβοελιά.
Ευχαριστούμε όλους τους παραγωγούς και τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο περίπτερο της εταιρίας μας και όλους όσους το επισκέφθηκαν και γνώρισαν τα προϊόντα της περιοχής μας.

Η προσπάθειά μας για την προβολή, ανάδειξη και προώθηση των παραδοσιακών  και ποιοτικών προϊόντων του τόπου μας θα συνεχισθεί.



    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΞΗΡΟΚΩΣΤΑΣ                                   ΗΡΑΚΛΗΣ ΣΙΔΕΡΗΣ


      Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                       Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ

   ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΨΗΛΟΣ                                                   ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
            
  

Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ &
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΩΤΗΣ

Σύσκεψη για το νέο νοσοκομείο.

 

Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Γ.Γ  Αποκεντρωμένης Διοίκησης ΔΕΠΙΝ, Τ. Αποστολόπουλου για υγειονομικά ζητήματα. Έμφαση δόθηκε στο θέμα του 4ου ορόφου του νέου νοσοκομείου Αγρινίου.
Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε το πρωί στην Πάτρα, παρουσία του κ. Αποστολόπολου, της διοίκησης της ΔΕΠΑΝΟΜ, της διοίκησης της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας, του προέδρου του νοσοκομείου Αγρινίου και της διοίκησης της ΔΕΥΑ Αγρινίου.
Αντικείμενο της σύσκεψης, ήταν η πορεία εκτέλεσης του νέου νοσοκομείου στο Αγρίνιο και οι ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν για την ολοκλήρωση του έργου και συγκεκριμένα η πορεία του διαγωνισμού για τον εξοπλισμό, η σύνδεση του νοσοκομείου με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, που θα εκτελέσει η ΔΕΥΑΑ και τέλος του θέμα της του 4ου ορόφου, που ήταν και αυτό που παρουσίασε  το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΔΕΠΑΝΟΜ, κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση, ώστε το έργο της προσθήκης του 4ου ορόφου να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, και να λάβει έγκριση καταρχήν από την Διαχειριστική Αρχή της υπερπεριφέρειας.
Οι αρμόδιοι της ΔΕΠΑΝΟΜ, έδωσαν τις σχετικές λεπτομέρειες προς τον κ. Αποστολόπουλο, για τις οποίες είναι ενημερωμένο και το αρμόδιο Υπουργείο και ο Γ.Γ.  αναμένεται να δώσει την απάντησή του, μετά από συνεργασία που θα έχει σε επίπεδο Αποκεντρωμένης Διοίκησης ,  ώστε το έργο να προχωρήσει με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, αφού, είναι ευνόητο πως δύσκολα θα εξευρεθούν κρατικοί πόροι για τον σκοπό αυτό. Το έργο  έχει προϋπολογισμό περίπου 2 εκατομ. ευρώ και το ΕΣΠΑ είναι η μόνη ελπίδα για να εκτελεστεί.
Παράλληλα υπήρξε ενημέρωση και για τα συνοδά έργα, στα οποία σημαντικός είναι ο ρόλος της ΔΕΥΑΑ.

H ανακοίνωση της Υπερπεριφέρειας.

Η λειτουργία των υγειονομικών μονάδων και οι εκκρεμότητες σε θέματα υποδομών υγείας απασχόλησαν ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου.

Εκτός από τον Γενικό Γραμματέα κ. Τάσο Αποστολόπουλο, συμμετείχαν ο Διοικητής της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας κ. Παναγιώτης Γκούμας, οι Υποδιοικητές κ. κ. Ιωάννης Λαουδιάς και Κώστας Πατσιαλός, ο Πρόεδρος του Γενικού Νοσοκομείου Αγρινίου κ. Γιάννης Μπίνας, ο Πρόεδρος της Δημόσιας Επιχείρησης Ανέγερσης Νοσηλευτικών Μονάδων κ. Κωνσταντίνος Καπελώνης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ίδιας Επιχείρησης κ. Ιωάννης Φωτάκης, ο Διευθυντής του Ε.Κ.Α.Β. Δυτικής Ελλάδας κ. Γρηγόρης Μπαράκος, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Αγρινίου κ. Γιώργος Ζαμπάρας, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Παρών στο πρώτο μέρος της σύσκεψης ήταν και ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. κ. Ιερόθεος, ο οποίος έθεσε υπ’ όψιν του Γενικού Γραμματέα την πρόοδο των προνοιακών πρωτοβουλιών που συντονίζει.
Κατά την διάρκεια της σύσκεψης έγινε προσπάθεια απεικόνισης της επικρατούσης κατάστασης στο νοσοκομειακό δίκτυο που βρίσκεται στο χώρο ευθύνης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ενώ έγινε εξειδικευμένη ενημέρωση για την πορεία υλοποίησης έργων στο Γενικό Νοσοκομείο Πατρών «Άγιος Ανδρέας» και το Γενικό Νοσοκομείο Αγρινίου. Επίσης έγινε ουσιαστικός διάλογος για τη χάραξη κατευθυντήριων γραμμών που θα διέπουν την δημιουργία και λειτουργία δομών και υπηρεσιών υγείας. Ο κ. Γκούμας σημείωσε ότι πρέπει να αποσαφηνιστούν πτυχές του υγειονομικού χάρτη με κριτήρια τη λειτουργικότητα και την ορθολογική κατανομή πόρων. Από την πλευρά του, ο κ. Αποστολόπουλος τόνισε ότι κάθε εκπονούμενος σχεδιασμός οφείλει να αφορά το σύνολο της Περιφέρειας.

Πρωτοβουλία Νίκου Σολδάτου να χαρακτηριστεί «Αισθητικό Δάσος», το Δάσος "Φαγιά" στην Πάλαιρο

 


Ο Δήμαρχος Ακτίου Βόνιτσας Νίκος Σολδάτος ανέλαβε πρωτοβουλία και ζητά από την πολιτεία, να χαρακτηριστεί «Αισθητικό Δάσος», το Δάσος "Φαγιά" στην Πάλαιρο λόγω της ιδιαίτερης αισθητικής και οικολογικής σημασίαςΤο δρυοδάσος "Φαγιά"  είναι ένας φυσικός πόρος ανεκτίμητης περιβαλλοντικής κοινωνικής και αισθητικής αξίας αφού πρόκειται για δασικό οικοσύστημα ιδιαίτερου φυσικού κάλλους με οικολογική αξία και σημαντικότατη οικολογική φυσιογνωμία. 

Με επιστολή του προς τα αρμόδια υπουργεία (Αγροτικήs. Ανάπτυξηs, Δ/νση Δασών, κ.α.) ο Δήμαρχος Νίκος Σολδάτος αναφέρει ότι πρέπει να χαρακτηριστεί το δάσος της Δημοτικής Ενότητας Παλαίρου  του Δήμου Ακτίου-Βόνιτσας ως αισθητικό, ούτως ώστε να προστατεύεται η πανίδα, η χλωρίδα και η ιδιαίτερη φυσική ομορφιά του.

Συγκεκριμένα αναφέρει:
Σε συνέχεια  της ανωτέρω σχετικής αιτήσεως παρακαλούμε  για την προώθηση του θέματος για τον χαρακτηρισμό του δάσους  στην περιοχή  «Φαγιάς» της Δημοτικής Ενότητας Παλαίρου  του Δήμου Ακτίου-Βόνιτσας ως αισθητικό.
Πρόκειται για το δασικό οικοσύστημα ιδιαίτερου φυσικού κάλλους με οικολογική και αναψυχική αξία και σημαντικότατη οικολογική φυσιογνωμία.
Όπως γνωρίζετε τα αισθητικά δάση προβλέπονται από τον Ν. 996/1976 που αποτελεί μέρος του Ν.  86/1969 «περί δασικού κώδικος». 
Συνημμένα  σας υποβάλλουμε  σύντομη  περιγραφή εμπλουτισμένη και με ιστορικά στοιχεία  της περιοχής που καλύπτει το δρυόδασος.
 Παρακαλούμε για τις ενέργειες σας.
     Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
    ΝΙΚΟΣ ΣΟΛΔΑΤΟΣ

Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

Αιτωλίας Κοσμάς «Ανθρώπους αληθινούς ζητά σήμερα η κοινωνία μας…»

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα εορτάστηκε και φέτος η μνήμη του οσίου Ανδρέου του Ερημίτου στον Δήμο Ινάχου, του οποίου είναι προστάτης και πολιούχος.

Χθες, Σάββατο 14 Μαΐου 2011 το απόγευμα τελέσθηκε στον Νέο Χαλκιόπουλο, στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου ο μέγας πανηγυρικός αρχιερατικός Εσπερινός και στη συνέχεια η λιτάνευση της ιεράς εικόνος και των τιμίων λειψάνων του αγίου.
Το πρωί της Κυριακής ο Όρθρος και η αρχιερατική Θεία Λειτουργία τελέσθηκαν στο ιερό σπήλαιο που ασκήτεψε ο άγιος στο όρος Καλάνα Βάλτου, όπου βρίσκεται και ο τάφος του.
Την Θεία Λειτουργία τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς, ο οποίος για 35 χρόνια και ως αρχιμανδρίτης, αλλά και στη συνέχεια ως Επίσκοπος, ανεβαίνει και λειτουργεί στο ιερό σπήλαιο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλη υπήρξε η συμμετοχή των πιστών που ανέβηκαν στο ιερό σπήλαιο  να προσκυνήσουν τον τάφο του αγίου και τα ιερά λείψανά του.
Ο Σεβασμιώτατος κατά το κήρυγμα του έκανε αναφορά στην ευαγγελική περικοπή της θεραπείας του Παραλύτου και με αφορμή την φράση «άνθρωπον ουκ έχω» ανέφερε πως ο παράλυτος μέσα στην πολυάνθρωπη κολυμβήθρα του Σιλωάμ αναζητούσε και δεν εύρισκε ένα άνθρωπο για να τον βοηθήσει. Αναζητούσε έναν άνθρωπο αγάπης, θυσίας και συμπόνιας.
Ένας τέτοιος άνθρωπος ήταν και ο άγιος Ανδρέας ο Ερημίτης, ο οποίος στήριξε και ενίσχυσε και ενισχύει και τους ανθρώπους της εποχής του, αλλά και τους ανθρώπους κάθε εποχής.
Κλείνοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Γιατί έγινε τέτοιος άνθρωπος ο Άγιος Ανδρέας; Διότι δέχθηκε τον φωτισμό από τον Πλάστη και Θεό μας, από τον Ιησού Χριστό που είναι η αγάπη, που είναι το φως, που είναι το παράδειγμα της θυσίας»
«Άνθρωπον ζητούμε και όλοι εμείς σήμερα αγαπητοί. Άνθρωπον ζητά και η κοινωνίας μας. Ο άνθρωπος χωρίς Χριστό δεν μπορεί να είναι Άνθρωπος. Το βλέπουμε και το ζούμε. Έχουμε πολλούς σοφούς, πολλούς πανεπιστήμονες, δεν είναι όμως φορείς τους Παναγίου Πνεύματος», πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο κ. Κοσμάς.
Κλείνοντας, ο Μητροπολίτης Αιτωλίας, τόνισε: «Ζητούμε σήμερα ανθρώπους κληρικούς, κληρικούς αγίους, αναγεννημένους. Ζητούμε άρχοντες αληθινούς ανθρώπους του Χριστού. Να δώσει ο Θεός άρχοντες που να αγαπούν την Εκκλησία και να πιστεύουν στον Θεό. Ζητούμε ανθρώπους εκπαιδευτικούς, που να μη δίνουν μέσα στην αίθουσα την επιστήμη τους μόνον, αλλά να αγγίζουν τις καρδιές των μαθητών και να ωφελούν τον έσω άνθρωπο. Ζητούμε ανθρώπους γονείς, αγιασμένους, αληθινούς γονείς, με αναγεννημένη ζωή, για να είναι πρότυπα μέσα στην οικογένεια και να στηρίζουν τα παιδιά τους. Και τέλος ζητούμε ανθρώπινη νεότητα με πνεύμα Θεού, με αρετές, με στόχους, με ιδανικά για να είναι ευλογημένη και η κοινωνία μας».

Εξιτήριο έλαβε πριν από λίγο ο Αρχιεπίσκοπος

Aφίχθη σήμερα τελικά στις 15:40 το μεσημέρι στην αρχιεπισκοπική κατοικία ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος.

Ο Μακαριώτατος έλαβε πριν λίγο εξιτήριο από το νοσοκομείο ΚΑΤ, μια ημέρα νωρίτερα από την προγραμματισμένη ημερομηνία.
Να αναφερθεί, ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, θα συνεχίσει την αποθεραπεία στην οικία του.
Υπενθυμίζεται πως ο Μακαριώτατος είχε υποβληθεί στις 10 Μαίου σε χειρουργική επέμβαση για αποκατάσταση διπολικού κατάγματος κνήμης και περόνης.

Συνάντηση του Δημάρχου Αγρινίου με τον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου

Με τον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου κ. Γεώργιο Καλαμίδα συναντήθηκε την Κυριακή 15 Μαΐου στο Δημαρχείο ο Δήμαρχος Αγρινίου κ. Παύλος Μοσχολιός.
          Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Τέντες, ο πρόεδρος της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων Ελλάδος κ. Χαράλαμπος Αθανασίου και ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αγρινίου κ. Λεωνίδας Υφαντής.
          Η συζήτηση των δύο ανδρών επικεντρώθηκε γύρω από την ίδρυση Εφετείου Δυτικής Στερεάς με έδρα το Αγρίνιο και της σωστής οργάνωσής του, ώστε στο νέο Δικαστικό έτος να ξεκινήσει η λειτουργία του όπως προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα.
          Ο Δήμαρχος Αγρινίου μετά τη συνάντηση δήλωσε:
          «Με ιδιαίτερη χαρά υποδεχτήκαμε στο Δήμο Αγρινίου και στην πόλη μας το συντοπίτη μας  κ. Καλαμίδα και αυτό αποτελεί μεγάλη τιμή για την περιοχή μας, γιατί ο κ. Καλαμίδας υπηρέτησε το θεσμό της δικαιοσύνης από όλα τα αξιώματα τα οποία του ανατέθηκαν με κύρος, με σεβασμό στη δουλειά του και αφήνει ένα σημαντικό έργο και μια μεγάλη παρακαταθήκη για τους επόμενους.
          Είχαμε επίσης την ευκαιρία να συζητήσουμε για την ίδρυση του Εφετείου Δυτικής Στερεάς στο Αγρίνιο και της σωστής οργάνωσής του».  
          Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Αρείου Πάγου κ. Γεώργιος Καλαμίδας τόνισε:
          «Θέλω να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο Αγρινίου για την υποδοχή στο Δημαρχείο και την ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε και τον  πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Αγρινίου για την πρόσκληση που μου απηύθυνε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες στο Παπαστράτειο Μέγαρο».   

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ


ΕΝΤΟΝΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΚΑΙ ΚΛΗΣΗ
ΤΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ 
Στις 11 Μαΐου 2011, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε δραματικές αλλαγές, κυριότερες των οποίων  είναι: 1) Η μείωση του αριθμού εισακτέων κατά 10.250 θέσεις. Δηλαδή από τις περσινές 84.690 σε 74.440 θέσεις και αν συνυπολογιστούν οι 8.400 θέσεις, που φέτος για πρώτη φορά δίνονται στις ειδικές κατηγορίες, τότε το “ψαλίδι” στον αριθμό των εισακτέων φτάνει στις 18.290 θέσεις! Και 2) Δεν θα συμπεριληφθούν από φέτος στο Μηχανογραφικό Δελτίο 25 Τμήματα, 1 των ΑΕΙ και 24 των ΤΕΙ, πράγμα που δεν έχει προηγούμενο.
Τα ανωτέρω πέρα απ’ τις γενικότερες αρνητικές συνέπειες, που σίγουρα θα στρέψουν ένα σημαντικό αριθμό από τους 40.000 που θα μείνουν εκτός ΑΕΙ, στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς και στο εξωτερικό, έχουν και σημαντικές συνέπειες σε βάρος της Περιφέρειας αλλά και Τοπικά. Σε περιφερειακό επίπεδο, παρότι δυσκολεύουν οι μεταγραφές προς το κέντρο, θα υπάρξει μείωση του αριθμού εισακτέων και λόγω της μεγάλης μείωσης των Τμημάτων 24 ΤΕΙ της επαρχίας και ενός (1) μόνο απ’ την Αθήνα.
Ειδικότερα, στο ΤΕΙ Μεσολογγίου κόβονται από το Μηχανογραφικό Δελτίο τρία (3) τμήματα: 1) Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών και Ανθοκομίας, 2) Μηχανολογίας και Υδάτινων Πόρων και 3) Υδατοκαλλιεργειών και Αλιευτικής Διαχείρισης. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι θα έχουμε μείωση π.χ. 500 εισακτέων, αλλά περίπου 50 – 100. Αποτελεί νέο πλήγμα για τον τόπο μας, που “ζει” απ’ το ΤΕΙ και οφείλει και σ’ αυτό την ανάπτυξη και προοπτική, με επιστημονικό δυναμικό που θα δένει με τις παραγωγικές δυνάμεις. Σημαντική απώλεια όχι μόνο πνευματική, αλλά και νεανικού δυναμικού που “αιμοδοτεί” την κοινωνία, την οικονομία, τον πολιτισμό και προπαντός την Ι.Π. Μεσολογγίου, που αργοπεθαίνει. Όταν μάλιστα αποτέλεσμα αυτών των κεντρικών πολιτικών και αποφάσεων είναι η απαξίωση του ΤΕΙ Μεσολογγίου και αντί να αποφασιστεί βάσει του ιδρυτικού Νόμου με την υπαγωγή και ανάπτυξη Τμημάτων (όπως πριν την αυτονόμηση της Ηπείρου, από εμάς), να είναι έδρα της βορειοδυτικής Ελλάδας, με πληρότητα υποδομών (Οργάνωση Διοίκησης, κτιριακές εγκαταστάσεις κ.λπ.).
Για τα δύο πρώτα αναφερόμενα Τμήματα που καταργούνται απ’ το ΤΕΙ Μεσολογγίου υπάρχει τάση μη προτίμησης, ζήτησης και επαγγελματικής κατοχύρωσης και αποκατάστασης, όπου πρέπει να δούμε και υπάρχουν προτάσεις για άλλες σύγχρονες και ελκυστικές κατευθύνσεις και ειδικότητες (νέες καινοτομίες, τεχνολογίες κ.ά.). Σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται και κανένας λόγος και επιχείρημα δεν μπορεί να συνηγορήσει στο κόψιμο του υψηλά αξιολογημένου (Πανεπιστημιακού επιπέδου) Τμήματος των Υδατοκαλλιεργειών και Αλιευτικής Διαχείρισης. Ορθό ήτο να έλθουν τα άλλα δύο καταργούμενα Τμήματα, με επίσης μειωμένο αριθμό εισακτέων, του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης (Τεχνολογίας Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών με έδρα τα Μουδανιά) και του ΤΕΙ Ηπείρου (Ιχθυοκομίας – Αλιείας με έδρα την Ηγουμενίτσα) εφόσον εμείς “στήσαμε” αυτά. Υπογραμμίζω ότι η Ελλάδα στον τομέα των Υδατοκαλλιεργειών παράγει το 50% της αλιευτικής παραγωγής των κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποτελεί τον δεύτερο εξαγωγικό κλάδο της χώρας μας, με δυναμική και προοπτική στο μέλλον και ανάγκη στελέχωσης, με υψηλές αμοιβές των αποφοίτων μας, που έχουν ζήτηση και αποκατάσταση, με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
Είναι σημαντικό ότι πέρα απ’ την Επίτροπο Αλιείας της Ε.Ε., την κα Δαμανάκη, έχουμε πετυχημένους Έλληνες στο Προεδρείο του κλάδου (ιδιωτικό τομέα) στην Ε.Ε. και τον Μεσολογγίτη (κ. Κουτσόργιο) στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Αλιέων. Πρέπει, εδώ και τώρα, να αποταθούμε σ’ αυτούς, μαζί με το Γραμματέα του Υπουργείου, για ζητήματα Αλιείας (που είναι πτυχιούχος του εν λόγω τμήματος του ΤΕΙ Μεσολογγίου) καθώς και στο Δ.Σ. του Πανελλήνιου Συλλόγου Πτυχιούχων Τεχνολόγων Αλιείας και βέβαια στον Πρόεδρο του ΤΕΙ Μεσολογγίου κ. Β. Πολίτη και τους Προϊσταμένους (Επιστημονικούς και Διοικητικούς) του Τμήματος.
Απαιτείται άμεση δραστηριοποίηση των ανωτέρω προσώπων και προπαντός του Δήμου και Φορέων της περιοχής μας. Σημειώνω ότι σ’ όλη την Ελλάδα υπήρξαν και συνεχίζονται οι αντιδράσεις  ειδικότερα σε περιοχές που κόβονται Τμήματα. Έχουμε επιχειρήματα, πέρα απ’ την δυναμικότητα του κλάδου και των μονάδων υδατοκαλλιεργειών και αλιείας στην περιοχή μας, το υψηλό επίπεδο σπουδών (μαθημάτων και εργαστηρίων), δομών κ.ά. Αναμφισβήτητη η αναγκαιότητα ύπαρξης αυτού του Τμήματος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά και τοπικά για να υπάρξει “εν δυνάμει” και η δεύτερη Σχολή και τελικά να ενισχυθεί η υπόσταση του ίδιου του ΤΕΙ Μεσολογγίου ως αυτόνομου και ανεξάρτητου. Να σώσουμε το Τμήμα αυτό, να σώσουμε το ΤΕΙ Μεσολογγίου, για την “σωτηρία” της Ι.Π. Μεσολογγίου που βάλλεται πανταχόθεν.
Ζήτησα, απ’ την επόμενη ημέρα της ανακοίνωσης του Υπουργείου Παιδείας, απ’ τον Δήμαρχο Ι.Π. Μεσολογγίου να συγκαλέσει τη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα. Καμία αδράνεια και ολιγωρία δεν συγχωρείται. Χθες, προστέθηκε και η “υπαγωγή” του Γενικού Νομαρχιακού Νοσοκομείου Μεσολογγίου «ΧΑΤΖΗ-ΚΩΣΤΑ» στο επικεφαλής κύκλου  Γ.Ν. Αγρινίου, με όλα τα εξ αυτού αρνητικά επερχόμενα, με αρνητικές συνέπειες και στην περίθαλψη των κατοίκων της περιοχής μας. Φθάνει πια η απαξίωση και υποβάθμισή μας. Δεχόμαστε βαθύτατο πλήγμα σε καίριους και κρίσιμους τομείς της Υγείας και Παιδείας. ΕΝΟΤΗΤΑ και ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΡΑ! Οι σπουδαστές ξεκίνησαν… ΕΜΕΙΣ; Πρέπει να δώσουμε, εδώ και τώρα, δυναμικό αγώνα για την διεκδίκηση των δικαίων αιτημάτων της Ιερής Πόλης του Μεσολογγίου και των κατοίκων της περιοχής. Αφορά ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ, το παρόν και το μέλλον του τόπου μας. Γράφεται ιστορία, ζούμε κρίσιμες στιγμές , λαμβάνονται καίριες  αποφάσεις και οφείλουμε να αντισταθούμε στην απαξίωση και τον αφανισμό και να διεκδικήσουμε το σήμερα και το αύριο, το δικό μας και των παιδιών μας. ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ.                                               
Ι.Π. Μεσολογγίου 14-5-2011                        
Ο Πρόεδρος
Γιάννης Ατσαλάκης    

Εξαιρείται το Καραμανδάνειο απο τις συγχωνεύσεις Νοσοκομείων

Το Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Παίδων της Πάτρας τίθεται οριστικά εκτός των σχεδιασμών του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για τις συγχωνεύσεις των νοσοκομείων της χώρας, η δε εισήγηση που κατατέθηκε δεν πρόκειται να ληφθεί υπόψη από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.

Αυτό υπογράμμισαν σήμερα το μεσημέρι στον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα οι Υφυπουργοί Υγείας Μιχάλης Τιμοσίδης και Χρήστος Αηδόνης θέτοντας οριστικά τέλος στη συζήτηση περί κατάργησης του Νοσοκομείου και συγχώνευσης του με το Περιφερειακό Νοσοκομείο της Πάτρας.

Στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο κ. Κατσιφάρας με τους κ.κ. Τιμοσίδη και Αηδόνη εξήγησε τους λόγους για τους οποίους το Καραμανδάνειο πρέπει να μείνει αυτόνομο και σε πλήρη λειτουργία, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των μικρών ασθενών απ’ ολόκληρη την Δυτική Ελλάδα.

Τόσο ο κ. Τιμοσίδης όσο και ο κ. Αηδόνης τόνισαν ότι η πρόταση του Καθηγητή κ. Λυκούργου Λιαρόπουλου αποτελεί απλώς εισήγηση της επιστημονικής του ομάδας και ειδικά ως προς το σημείο του Καραμανδανείου δεν γίνεται δεκτή.

Μετά την εξέλιξη αυτή ο κ. Κατσιφάρας εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίηση του τονίζοντας ότι «το Καραμανδάνειο, για προφανείς λόγους, δεν μπορεί ν’ ακυρωθεί, ούτε να υποβαθμιστεί. Αντιθέτως επιβάλλεται να στηρίξουμε την πλήρη ανάπτυξη του με βάση τον σχεδιασμό της Διοίκησης για την εξέλιξη του σ’ ένα πρότυπο Παιδιατρικό Νοσοκομείο για την Δυτική Ελλάδα».

Σήμερα το μεσημέρι ο κ. Κατσιφάρας είχε συνεργασία με τον Διοικητή του Καραμανδανείο Νοσοκομείου κ. Γιάννη Γιαννακόπουλο στην διάρκεια της οποίας έγινε η επικοινωνία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.