GAIA

GAIA

Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

ΣΥΛΒΑΝΑ ΡΑΠΤΗ: Εναλλακτικός Μηχανισμός Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών: ένας φθηνός και γρήγορος τρόπος να λύνουν οι καταναλωτές τις διάφορες τους με τις επιχειρήσεις.



 Στη δημιουργία συνθηκών εμπιστοσύνης για τον καταναλωτή, μέσω της θεσμοθέτησης της Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών  Διαφορών και της Ηλεκτρονικής Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών - που υπερψηφίστηκαν σήμερα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (ΕΚ) - αναφέρθηκε η ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Συλβάνα Ράπτη, μιλώντας στην ολομέλεια του ΕΚ. 

Κατά τη συζήτηση των δύο εκθέσεων, η κ. Ράπτη υπογράμμισε τη σημασία τους, καθώς ο
καταναλωτής δεν θα διακατέχεται πλέον από το φόβο πως θα χάσει τα χρήματά του εάν προβεί στην αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, είτε εντός είτε εκτός της χώρας του, με συμβατικό ή ηλεκτρονικό τρόπο κι αυτό αποδειχθεί ελαττωματικό. Παράλληλα, επεσήμανε ότι πρόκειται για ένα φθηνό και γρήγορο  μέσο επίλυσης διαφορών ανάμεσα στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις. 

Ωστόσο, η ευρωβουλευτής τόνισε ότι στις περιπτώσεις που ο  προβλεπόμενος μηχανισμός δεν φέρει αποτελέσματα, οι καταναλωτές πρέπει να διατηρούν το δικαίωμα  τους για προσφυγή στη δικαιοσύνη και υπογράμμισε ότι το επόμενο λογικό βήμα  από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι η θεσμοθέτηση των συλλογικών προσφυγών. 

Η πρόταση Οδηγίας για την Εναλλακτική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών (ADR) διασφαλίζει στα Κράτη Μέλη τη λειτουργία Φορέων οι οποίοι θα επιλύουν εξωδικαστικά τις καταναλωτικές διαφορές που μπορεί να δημιουργηθούν από την πώληση αγαθών και την παροχή υπηρεσιών και θα πρέπει να έχει ενσωματωθεί στα Εθνικά Δίκαια σε διάστημα δύο χρόνων από τη δημοσίευσή της. Η πρόταση Κανονισμού για  την Ηλεκτρονική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών (ODR) προβλέπει τη δημιουργία μίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας όπου οι καταναλωτές θα μπορούν να διαβιβάζουν τις καταγγελίες τους σχετικά με διασυνοριακές διαφορές στον αρμόδιο φορέα Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών διαφορών και θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή σε δυόμιση χρόνια από τη Δημοσίευσή του.

Οι δύο φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα είναι ο Συνήγορος του Καταναλωτή και ο Τραπεζικός Διαμεσολαβητής.