Ο συμπατριώτης μας Ανδρέας Κορδολαίμης ο οποίος κατάγεται από την Παλαιοκαρυά Τριχωνίδος (Δήμος Αγρινίου) είναι Ταξίαρχος και επικεφαλής στη Διεύθυνση Τροχαίας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας.
Ο Ανδρέας Κορδολαίμης είναι έμπειρος αξιωματικός, εργατικός, ήπιων τόνων ιδιαίτερα ικανός, εξαιρετικά καταρτισμένος, με βαθιά γνώση των υπηρεσιών της τροχαίας.
Από τα πρώτα χρόνια της Αστυνομικής του καριέρας έδειξε την προτίμηση του προς τις υπηρεσίες της Τροχαίας. Έχει υπηρετήσει σε όλες τις μάχιμες υπηρεσίες της τροχαίας...
και έχει ασχοληθεί με τη διεύρυνση όλων των ειδών και όλων των κατηγοριών τροχαίων ατυχημάτων. Πριν όμως καταταγεί στο σώμα της Αστυνομίας είχε ήδη φοιτήσει και αποφοιτήσει από την Ζωσιμαία παιδαγωγική Ακαδημία Ιωαννίνων.
Τα πνευματικά και παιδαγωγικά εφόδια, που απόχτησε στην παιδαγωγική ακαδημία, οδήγησαν τα βήματα του σε κοινωνικές υπηρεσίες και ήπιες επιλογές στο Αστυνομικό σώμα. Καθώς οι υπηρεσίες της τροχαίας είναι πλέον στοιχείο της καθημερινότητας μας και καθώς και ο κίνδυνος που επικρέμαται τις ώρες της κυκλοφορίας μας είναι πάντα σοβαρός και «επί θύραις».
Ο Ταξίαρχος Ανδρέας Κορδολαίμης και επικεφαλής στη Διεύθυνση Τροχαίας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας μας εξηγεί για το στρατηγικό σχέδιο μείωσης τροχαίων ατυχημάτων:
Η Διεύθυνση Τροχαίας του Αρχηγείου Ελλ. Αστυνομίας:
Α) Καθορίζει στόχους και εκπονεί σχέδια για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων. Για το σκοπό αυτό συλλέγει, μελετά και αναλύει στατιστικά στοιχεία και μεριμνά για την αξιοποίηση των συμπερασμάτων.
Β) Συνεργάζεται με αρμοδίους (κρατικούς και ιδιωτικούς ) φορείς για την βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας.
Γ ) Ανταλλάσει εμπειρίες με τις αστυνομίες άλλων χωρών.
Δ) Υποβάλλει προτάσεις για την εκπαίδευση του προσωπικού της.
Ε) Προετοιμάζει νομοθετήματα και ενημερώνει το κοινό σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και πρόληψη ατυχημάτων.
Τον έλληνα οδηγό τον χαρακτηρίζει το μεσογειακό ταμπεραμέντο. Έρευνα της Eurostat, που πραγματοποιήθηκε σε 15 χώρες της Ε.Ε., και ανακοινώθηκε το 2007, επέδειξε τους Έλληνες, μετά τους Ιταλούς, σαν τους πλέον «εκδηλωτικούς» και επιθετικούς οδηγούς.
Μέρος των Ελλήνων οδηγών, οδηγούν ριψοκίνδυνα. Αναβοσβήνουν τα φώτα του αυτοκινήτου τους και κορνάρουν συχνά. Κάνουν χειρονομίες και ενίοτε μπλέκονται σε φραστικό επεισόδιο με άλλο οδηγό.
Επισημαίνεται, ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας,
(Κ.Ο.Κ.) επιβάλλει “οι οδηγοί να συμπεριφέρονται με ευγένεια στους πεζούς και στους άλλους οδηγούς. Να μην προκαλούν με την συμπεριφορά τους τρόμο, ανησυχία ή παρενόχληση στους λοιπόν χρήστες των οδών”. Ο σωστός οδηγός πρέπει να είναι γνώστης του Κ.Ο.Κ., σοβαρός, νηφάλιος, ξεκούραστος, απερίσπαστος, συνεργάσιμος, προνοητικός και ευγενής.
Για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας εφαρμόστηκαν δύο πενταετή προγράμματα, τα οποία απέφεραν σταδιακή μείωση των θυμάτων των τροχαίων ατυχημάτων, καθόσον το έτος 1999 υπήρχαν 2.115 νεκροί, ενώ το 20009 μειώθηκαν στους 1.463. σε ότι αφορά το υπουργείο προστασίας του Πολίτη, το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας καθόρισε για την 5ετία 2011-2015, νέο στρατηγικό σχέδιο μείωσης των νεκρών, κατά 1000 λιγότερους , κάθε έτος, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Το σκεπτικό της ηγεσίας του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι αποκλειστικά η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Μαζί με τις ευχές μου για «ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ» κάνω έκκληση προς τους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση γιατί μια μικρή απροσεξία μπορεί να φέρει μια μεγάλη δυστυχία.