GAIA

GAIA

Κυριακή 9 Ιουνίου 2013

Ήρθε η ώρα να δημιουργηθεί το 6ο Λύκειο Αγρινίου


Γράφει  ο  Αδάμης  Ευθύμιος  (Πρώην  Μέλος ΔΕΠ)

Η  πρόταση  της  Β΄ΕΛΜΕ  προς  όλους  τους  φορείς  της  πόλης  του  Αγρινίου  και  κυρίως  προς  τους  υπηρεσιακούς  φορείς  πρέπει  να  είναι  ξεκάθαρη :
«Να  δημιουργηθεί  άμεσα το  6ο Λύκειο».
Πέρασαν  πλέον  αρκετοί  μήνες  από  τότε  που  τέθηκε  το  ζήτημα  για  τη  δημιουργία  ενός  νέου  Λυκείου  στο  Αγρίνιο, του 6ου ( στην ανατολική ζώνη  της  πόλη  μας) και  πολλοί  βιάστηκαν  ν’  ανακοινώσουν  σε  γονείς  και  μαθητές (που  αυτές  τις  μέρες  αγωνιούν και  πιέζουν  ασφυκτικά  τα  τρία  μεγάλα  Λύκεια)  πως  υπήρχε ΛΥΣΗ,  εύκολη  και  ανέξοδη!
epi-sxoleio-lykeio
Ο Ιούνιος  έφερε  ξανά στην  επιφάνεια το ζήτημα, μαζί  με  το προεδρικό  διάταγμα  των  υποχρεωτικών  μετακινήσεων  για  τους   καθηγητές  και  την  νέα  υπουργική  απόφαση   για   τμήματα  μέχρι 27  μαθητές !!!....

Η  λύση, της  άμεσης  μετακίνησης  μαθητών  προς  το  δυτικό  μέρος  της  πόλης,  η  οποία   φαίνεται  ότι  έχει  επιλεγεί,  δεν  έλαβε  σοβαρά  υπόψη  δύο  δεδομένα : α)τους  27 μαθητές ανά  τμήμα  και β) τις  αντικειμενικές  δυνατότητες  των  κτηρίων.
Οι  «αντικειμενικές  δυνατότητες   των  κτηρίων» δηλώνονται  στο  αρχιτεκτονικό  σχέδιο  των  πέντε  κτηριακών  συγκροτημάτων στα  οποία  στεγάζονται  τα  Λύκεια  του  Αγρινίου…
Πόσοι  άραγε  μαθητές  μπορούν  νόμιμα  να  φιλοξενηθούν  με  βάση  τις  πραγματικές  αίθουσες  διδασκαλίας  και  όχι  τους  διαδρόμους, τα  υπόγεια, τα  μετακινούμενα  τμήματα (χωρίς  αίθουσα)  και  τα  λυόμενα  που  κάποιοι  βιάζονται  να  φέρουν  στα  προαύλια ;
Αν  κάποια  από  τα  πέντε  Λύκεια  χτίστηκαν  μόνο  για  330 μαθητές,  με  σκοπό  να  υπηρετήσουν  συγκεκριμένους  παιδαγωγικούς  σχεδιασμούς, δηλαδή  να  έχουν  βιβλιοθήκες, εργαστήρια, γυμναστήριο, αίθουσες  εκδηλώσεων,  ευρύχωρους  διαδρόμους  και  προαύλια, αυτό  σημαίνει  ότι  δεν  γίνεται  να  φορτωθούν  με  600, και 500 παιδιά.
Οι  μεγάλοι  αριθμοί  δεν  διευκολύνουν  κανένα,  γιατί  το  πρόβλημα  δεν  λύνεται    μόνο  με  την  χωροταξική  ανακατανομή  των  μαθητών  της  πόλης,  δηλαδή με  τις υποχρεωτικές  μετακινήσεις  μαθητών, ούτε  με  την  γιγάντωση  του  4ου  Λυκείου, όταν  το  παρακείμενο  1ο ΕΠΑΛ  χρειάζεται  επειγόντως αίθουσες, ούτε  με τη  μετακίνηση  του  5ου Λυκείου,  διότι  το  σχολείο  έχει  ήδη  240  μαθητές.
Το  μαθητικό  δυναμικό  των  Δημοτικών  και  Γυμνασίων  στην  ανατολική  ζώνη  της  πόλης  υποδεικνύει  πως  η  πίεση  στα  τρία  Λύκεια, που  σήμερα  αθροίζουν  1.500  μαθητές, συνεχώς θ’ αυξάνεται.
Δεν  χρειάζεται  να  είναι  κάποιος  καλός  αναλυτής  για  να  καταλάβει  ότι  ο  συγκεκριμένος  σχεδιασμός  έγινε  πριν  είκοσι  χρόνια,  όταν  η  πόλη  είχε  40.000  κατοίκους,  τώρα  όμως  άλλαξαν  τα  δεδομένα, η  πόλη  αγγίζει  τις  100.000  και  χρειάζεται νέο, ρεαλιστικό,  σχεδιασμό…
Το  6ο  Λύκειο  θα  πρέπει  να  γίνει  στην  ανατολική  ζώνη  της  πόλης   γιατί  οφείλουμε  όλοι  να  σεβαστούμε  τις  αντικειμενικές  συνθήκες:
- Το  σημερινό  μεγάλο  αριθμό  των   μαθητών  που  πιέζουν  ασφυκτικά.
- Τον πυκνό  πολεοδομικό  ιστό  που  εκεί  θα  το  υποστηρίξει για  χρόνια…
- Τα Σχολικά  κτήρια  που  υπάρχουν  και  διαχειρίστηκαν  λάθος
- Το  Διδακτικό  Προσωπικό  που  μπορεί  άμεσα  να  το  στελεχώσει  χωρίς   κανένα
επιπλέον   διορισμό….
Αν  λοιπόν  αυτές  τις  ώρες  κάποιοι  επεξεργάζονται  λύσεις, πρέπει  οι  ενώσεις  των  εκπαιδευτικών  τολμηρά  να  προτείνουν  τις  πιο  σωστές  λύσεις.