GAIA

GAIA

Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2009

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΑΡΧΗ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΘΥΜΙΟΥ ΣΩΚΟΥ

Με αίσθημα ευθύνης ο Νομάρχης Πρέβεζας Βασίλης Ιωάννου, ο Κώστας Αραβανής Νομάρχης Λευκάδας και εγώ παραχωρούμε σήμερα αυτή τη συνέντευξη για ένα τεράστιο ζήτημα που είναι οι οδικοί άξονες στην περιφέρειά μας καθώς και υποχρεώσεις, οι ανεκπλήρωτες υποσχέσεις του Υπουργού Δημοσίων Έργων κ. Σουφλιά προσωπικά αλλά και των συνεργατών του. Το Φεβρουάριο του 2007, συγκεκριμένα στις 2 Φεβρουαρίου ένα μήνα δηλαδή μετά την εγκατάστασή μας στη Νομαρχία, εγώ, ο Κώστας Αραβανής, κάναμε μαζί και με τους Νομάρχες Βασίλη Γιόγιακα και Στέφανο Πουλημένο της Θεσπρωτίας και της Κέρκυρας μια συνάντηση – εργασίας στην Πρέβεζα με τον Βασίλη Ιωάννου και αναδείξαμε το ζήτημα της σύνδεσης του Δυτικού άξονα με το Άκτιο και την Υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου-Πρέβεζας. Εκείνη την εποχή ακούγαμε πολλά και διάφορα για την πορεία του Δυτικού Άξονα δεν ακούγαμε τίποτα για την σύνδεση του Δυτικού Άξονα με την Πρέβεζα και την Λευκάδα. Το κομμάτι δηλαδή που θα έδινε ουσία και περιεχόμενο στον περίφημο Δυτικό άξονα. Η Παραιόνια Οδός, μήκους 48,5 χιλιομέτρων και η σύνδεση με την Λευκάδα δεν ήταν στους σχεδιασμού του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.. Μετά από λίγες μέρες μας δέχθηκε ο κύριος Σουφλιάς και κουβεντιάσαμε οι πέντε Νομάρχες το θέμα Αμβρακία – Άκτιο καθώς επίσης και την σύνδεση του Δυτικού Άξονα με την Λευκάδα. Εκεί ο κ. Σουφλιάς, άκουσε τα επιχειρήματά μας, που ήταν πάρα πολύ σημαντικά και ουσιαστικά και μας έδωσε μια καταρχήν υπόσχεση ότι θα μελετήσει το θέμα. Δηλαδή να ολοκληρώσει την μελέτη για να δημοπρατήσει το έργο. Σε επόμενη συνάντησή μας που έγινε μετά από μερικούς μήνες δεσμεύτηκε ότι η μελέτη θα είναι έτοιμη το 2008 και το κομμάτι αυτό του δρόμου θα είναι από τα πρώτα έργα του ΕΣΠΑ τα οποία θα δημοπρατηθούν. Θέλω να σας πω ότι η μελέτη Αμβρακία – Άκτιο ήταν ώριμη μιας και είχε, από την προηγούμενη κυβέρνηση και από την προηγούμενη Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Β. Παπανδρέου, ολοκληρωθεί η προμελέτη. Δεν χρειαζόταν πολλά πράγματα δηλαδή να ολοκληρωθεί η μελέτη. Υπήρξε όντως συνεπής ο κ. Σουφλιάς– με μια μικρή παρέκκλιση χρόνου – στην ολοκλήρωση της μελέτης. Με κάποια καθυστέρηση πέρσι το Φθινόπωρο ανακοίνωσε τις διαδικασίες δημοπράτησης του έργου. Η πρώτη δημοπρασία έγινε τον Μάρτη του 2009. Ήταν άκαρπη διότι η επιτροπή δεν συνεδρίασε καθότι είχαν απεργία οι υπάλληλοι. Η δημοπρασία επαναλήφθηκε μετά από 22 μέρες αλλά και εκείνη η δημοπρασία ήταν επίσης χωρίς αποτέλεσμα μιας και σε εκείνη τη δημοπρασία είχαν απεργία οι υπάλληλοι. Στο μεταξύ πλησίαζαν οι Ευρωεκλογές. Δεχθήκαμε και οι τρεις Νομάρχες τηλεφωνήματα από την μεριά ιθυνόντων του Υπουργείου και συνεργαστήκαμε με τον κ. Κατσιγιάννη τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου για να παρέμβουμε ώστε να μην είναι σε απεργία οι υπάλληλοι και στην τρίτη δημοπρασία η οποία είχε ορισθεί για τις 2 Ιουνίου 2009, πέντε μέρες πριν από τις Ευρωεκλογές. Οφείλω να πω ότι την παρέμβαση αυτή την έκανα και προς την ηγεσία των συνδικαλιστών και προς κάθε άλλη πλευρά και ζήτησα και εγώ και ο Βασίλης Ιωάννου και ο Κώστας Αραβανής από τους συνδικαλιστές να μην κάνουν απεργία για το συγκεκριμένο έργο. Κάναμε και άλλες ενέργειες και η δημοπρασία έγινε. Το πράξαμε με αίσθημα ευθύνης γιατί αυτό το έργο είναι έργο ζωής για την περιοχή μας, είναι ένα έργο που πραγματικά το χρειαζόμαστε όσο τίποτε άλλο για να στηριχθεί η οποιαδήποτε περαιτέρω ανάπτυξη του Δυτικού κομματιού της Ηπείρου, της Αιτωλοακαρνανίας και των νησιών του Ιονίου. Να αξιοποιηθεί η υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου – Πρέβεζας, το αεροδρόμιο του Ακτίου, να υπάρξει συνέχιση των εργασιών για το δρόμο προς το Πλατυγυάλι, να έχουμε περισσότερες επενδύσεις στον τουρισμό που αποτελεί και το ασφαλέστερο μέλλον για μια καλή ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή. Προσωπικά αλλά και οι άλλοι Νομάρχες χαιρετίσαμε το αποτέλεσμα της δημοπρασίας και μάλιστα ευχαρίστησα κιόλας. Αλλά, δυστυχώς εκ του αποτελέσματος, είμαστε πλέον σήμερα πάρα πολύ κουμπωμένοι και επιφυλακτικοί σε ότι έχει να κάνει με τις πρωτοβουλίες, τις προθέσεις και τις ενέργειες του Υπουργείου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος εν προκειμένω Δημοσίων Έργων και του αρμόδιου Υπουργού του κ. Σουφλιά. Το αποτέλεσμα της δημοπρασίας ήταν αφού ο δρόμος αυτός κόπηκε σε τέσσερα κομμάτια, είναι 48,5 χιλιόμετρα, να πάρει εκπτώσεις από 50 – 52%. Τέσσερις εργολαβίες που οι εκπτώσεις κυμάνθηκαν από 50 – 52% με συγκεκριμένους αναδόχους. Και ενώ περιμέναμε να υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσει το έργο, ένα έργο που χαιρετίσαμε, που επιδιώξαμε, που απαιτήσαμε, που στηρίζουμε ελπίδες και όνειρα για να αναπτυχθεί η περιοχή ακούσαμε πριν από λίγες μέρες, διαβάσαμε και τελικά επιβεβαιωθήκαμε, αφού είχαμε όλες τις πληροφορίες, ότι το έργο αυτό ακυρώνεται από το Ελεγκτικό Συνέδριο για τυπικούς λόγους. Ποιοι είναι οι τυπικοί λόγοι; Δεν εκτίμησε το Υπουργείο, η υπηρεσία, τις προθεσμίες και δεν έχει το έργο τις τυπικές προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος για να υπογραφεί η σύμβαση. Άρα πάμε σε καινούρια εργολαβία. Βεβαίως οι φήμες από εκεί και μετά οργιάζουν και εκ των στοιχείων δεν μπορεί να είναι μόνο φήμες. Το πρώτο θέμα έχει να κάνει με το ποσοστό της έκπτωσης. Ένα οποιοδήποτε έργο που παίρνει έκπτωση 50 και 52%, πολλώ δε μάλλον ένα τέτοιο έργο, δημιουργεί αυτομάτως ερωτηματικά. Θα πρέπει να μιλήσουμε καθαρά, τίμια και με ειλικρίνεια γιατί αυτά δεν είναι χρήματα που τα διαχειρίζεται ούτε ο κ. Σουφλιάς ούτε κανείς άλλος από μας. Είναι χρήματα του ελληνικού λαού, τα έργα είναι για τον ελληνικό λαό και για την ανάπτυξη της περιφέρειας. Το ποσοστό της έκπτωσης λοιπόν δίνει την δυνατότητα κριτικής. Πως είναι δυνατόν ένα τόσο μεγάλο έργο με τόσα πολλά χρήματα, με τέτοιες μελέτες να παίρνει 50 – 52% έκπτωση. Είναι δυνατόν ένα έργο το οποίο υποτίθεται υποστηρίζει ο ίδιος ο Υπουργός και μάλιστα επιδιώκει να γίνει σύντομα να μην ξέρει ότι οι προθεσμίες είναι 52 ημέρες και όχι 22; Πότε έγινε η τρίτη δημοπρασία. Πέντε μέρες πριν από τις Ευρωεκλογές. Τι άλλο έγινε πέντε ημέρες πριν από τις Ευρωεκλογές; Η με πολύ μεγάλη βιασύνη εγκαινίαση της λεγόμενης παράκαμψης Αγρινίου. Ένα έργο το οποίο προσωπικά κατήγγειλα ότι το δουλεύανε την νύχτα. Στρώνανε άσφαλτο χωρίς να τηρούνται οι προδιαγραφές για να επισπεύσουν την παράδοση, το έργο ολοκληρώνονταν σύμφωνα με την σύμβαση τώρα, τέλη Σεπτέμβρη, για να προλάβουν τις Ευρωεκλογές. Μήπως λοιπόν οι 22 μέρες είχαν να κάνουν και με τις Ευρωεκλογές; Αναρωτιόμαστε και αναρωτιέται ο λαός της Αιτωλοακαρνανίας και της ευρύτερης περιοχής όταν παρακολουθεί και ξέρει τα γεγονότα. Και βεβαίως οι φήμες οργιάζουν και για άλλα πράγματα. Ότι έχει υπερβολικά μεγάλο ποσό για συμπληρωματικές, αν χρειαστούν, μελέτες. Είμαστε καλόπιστοι αλλά εδώ μπαίνουν συγκεκριμένα ζητήματα. Δεν θα παρακολουθήσω ειλικρινά το ζήτημα ότι είχε ελλιπείς τις μελέτες αλλά δεν χρήζει συγκεκριμένης απάντησης το ζήτημα πως επισπεύδουν μια διαδικασία ενός τόσο μεγάλου έργου; Είναι της τάξεως των 370 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ το έργο αυτό. Πώς επισπεύδουν λοιπόν διαδικασίες μετά βεβαιότητας ότι θα ακυρωθεί; Αυτά λοιπόν μας δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά και αγανάκτηση. Αισθανόμαστε ότι ο λαός της Αιτωλοακαρνανίας, της Λευκάδας, της Ηπείρου, της ευρύτερης περιοχής εμπαίζεται. Υπάρχει η πληροφορία, την ζήτησα την πληροφορία αυτή από τον κύριο Κατσιγιάννη, τον Γενικό Γραμματέα με τον οποίο σε κάθε περίπτωση θέλω να συνεργάζομαι, ότι στις 15 Σεπτέμβρη η υπηρεσία επισπεύδει ένσταση που σημαίνει σύγκλιση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να κατοχυρωθεί το έργο. Εμείς θέλουμε η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου να δώσει το έργο. Εμείς θέλουμε το Υπουργείο να έχει δίκιο στα επιχειρήματά του και αν κάνουμε αυτή τη συνάντηση σήμερα και σας ενημερώνουμε και μέσω υμών και τον λαό της περιοχής μας είναι ακριβώς να διατρανώσουμε την απαίτησή μας το έργο αυτό να γίνει σε κάθε περίπτωση. Αν ο κ. Σουφλιάς θέλει την βοήθειά μας αυτή η συνάντηση σήμερα είναι βοήθεια προς εκείνον όχι μόνο για το έργο αυτό αλλά και για τα υπόλοιπα που θα σας πούμε στην συνέχεια. Η σύμβαση θα πρέπει να επικυρωθεί, να νομιμοποιηθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να θεωρηθούν τα επιχειρήματα του Υπουργείου και των υπηρεσιών του Υπουργείου σωστά και να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης για να ξεκινήσει το έργο σύντομα. Κάποτε σ’ αυτή την χώρα θα πρέπει οι υπεύθυνοι να κοιτάξουν τον λαό στα μάτια και να του πουν την πραγματική αλήθεια. Εμείς σήμερα με αυτήν την συνάντηση τείνουμε χείρα βοηθείας στον κ. Σουφλιά και ζητάμε και από Ελεγκτικό Συνέδριο να αποδεχθεί τις αιτιάσεις της υπηρεσίας και ταυτόχρονα να προχωρήσει σύμφωνα με την προκήρυξη στην σύμβαση ώστε να ξεκινήσει το έργο άμεσα. Αυτό θα είναι η καλή εξέλιξη, αυτό πρέπει να γίνει. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν ομαλά και στις 15 Σεπτέμβρη η Ολομέλεια Ελεγκτικού Συμβουλίου θα πάρει πίσω την απόφαση του τμήματος ότι οι διαδικασίες που δεν τηρήθηκαν ακυρώνουν το όλο έργο. Ένα άλλο κρίσιμο ζήτημα είναι το θέμα του Δυτικού Άξονα. Δυτικός άξονας που από τα 186 χιλιόμετρα, μιλάμε για τον βασικό κορμό, μέχρι τα Γιάννενα τα 126 είναι μέσα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας τουτέστιν τα 2/3 του έργου είναι μέσα στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Το 2007 ζήτησα όταν στην Βουλή συζητιόταν το θέμα της σύμβασης να παρευρεθώ στην επιτροπή της Βουλής και να πω αυτά που όφειλα να πω ως Νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας που τα 2/3 του έργου αυτού περνάνε μέσα από το Νομό του. Θυμάστε ότι τότε ετέθη θέμα κομματικής πειθαρχίας στους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και στο αίτημά μου να παρευρεθώ και να πω τις απόψεις των Αιτωλοακαρνάνων για τα θέματα του Δυτικού άξονα δεν έγινε αποδεκτή, δεν μπόρεσα να παρευρεθώ εκεί. Δεν δεχθήκανε να είμαι εκεί ενώ ήταν άλλοι που καμία σχέση με την περιοχή δεν είχαν. Σήμερα είμαστε δύο χρόνια και κάτι μήνες από την στιγμή κατά την οποία έπρεπε το έργο αυτό να ξεκινήσει. Το έργο σύμφωνα με την σύμβαση έπρεπε να ξεκινήσει να κατασκευάζεται το καλοκαίρι του 2007. Αύριο μπαίνουμε στο φθινόπωρο του 2009 και δεν έχουμε δει τίποτε. Έχουμε δει κάποιες ελιές να ξηλώνονται κατά περίεργο τρόπο, ένα σημάδι εδώ και ένα σημάδι 2 χιλιόμετρα παραπέρα. Και δεν είναι μόνο αυτό. Είναι ότι τα δικαστήρια δέχονται τις προσφυγές κατοίκων, με ασφαλιστικά μέτρα, κι αναγκάζεται ο εργολάβος να σταματήσει το έργο στο ένα τμήμα. Στα υπόλοιπα τμήματα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις και πάνω από όλα με εντολές υπευθύνων όποιος πάει να πάρει αδρανή υλικά από συγκεκριμένα σημεία διώκεται και πηγαίνει στον εισαγγελέα. Έχει κανένας την εντύπωση ότι μετά τα λίγα που λέω θέλει η κυβέρνηση να κατασκευάσει το έργο αυτό; Η ίδια κυβέρνηση που έβαλε τον εργολάβο να δουλεύει τη νύχτα και να ρίχνει άσφαλτο για την παράκαμψη του Αγρινίου η ίδια κυβέρνηση τώρα νίπτει τας χείρας της για το γεγονός ότι οι εταιρείες δεν έχουν από πού να πάρουν αδρανή υλικά. Οι υπηρεσίες περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος δεν δίνουν άδειες για την απόληψη αδρανών υλικών. Μπορεί να συνεχιστεί έτσι αυτή η κατάσταση; Ερωτάται λοιπόν το Υπουργείο. Τι κρύβεται πίσω από αυτήν την ιστορία; Γιατί δεν ξεκαθαρίζει το ζήτημα; Γιατί για τις ενδεχόμενες δυσκολίες αντί να δέχομαι χαρτιά που να μου λένε να προστατεύσω τα αδρανή ή να βάλω τις υπηρεσίες να προστατεύσουν τα αδρανή να γίνει μια σύσκεψη για να δούμε τι θα γίνει. Γιατί φαντάζομαι δεν θα φέρουνε αδρανή από κάπου αλλού. Από εδώ θα τα βρουν. Άρα κάποια πράγματα έπρεπε να έχουν γίνει. Οι απαλλοτριώσεις έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί, οι αδειοδοτήσεις για την απόληψη αδρανών έπρεπε να έχουν δοθεί, η χωροθέτηση των νταμαριών έπρεπε να έχει γίνει και όχι να βάζουν μια κοινωνία να τρέχει από εδώ και από εκεί. Από αυτά δεν έγινε τίποτα. Εγκαίρως πήραμε πρωτοβουλίες για να αναδείξουμε ότι ο παλιός δρόμος με τον καινούριο Δυτικό Άξονα ταυτίζεται στο σημείο της Κλόκοβας. Έχουμε τώρα μήνες που ενώ οι υπηρεσίες του Υπουργείου και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θέλουν το τούνελ, δεν βλέπουμε να ανακοινώνεται ότι θα γίνει. Δεν θα πρέπει εδώ να είναι καθαρό το θέμα; Ναι σε Τούνελ, είναι η απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου. Τούνελ ναι, είναι η απόφαση των υπηρεσιών του Υπουργείου. Τούνελ ναι, λέει η κοινή λογική. Γιατί όμως δεν ανακοινώνεται; Τι συμβαίνει τελικά; Αντί γι’ αυτό έχουμε άλλα πράγματα. Εμείς είμαστε έτοιμοι όλοι οι Νομάρχες της περιοχής και μπορώ να μιλήσω και για τους Νομάρχες Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Κέρκυρας και της Άρτας ότι το έργο αυτό θέλουμε να εκτελεσθεί μέσα στους χρόνους του. Μας λέγανε ότι το τέλος του 2010 ο δρόμος θα εκτελεσθεί μέχρι το Κεφαλόβρυσο. Βλέπετε εσείς με την πορεία που υπάρχει και με δύο χρόνια καθυστέρηση να γίνεται τίποτα μέχρι το τέλος του 2010; Ζήτημα τρίτον. Συντηρήσεις του εθνικού δικτύου στο νομό Αιτωλοακαρνανίας. Το νομό Αιτωλοακαρνανίας τον διασχίζει εθνικό δίκτυο 370 χιλιομέτρων. Πριν από έναν χρόνο οριστικοποιήθηκε μια δημοπρασία για την συντήρηση του Δυτικού υπάρχοντος Άξονα, του παλιού οδικού δικτύου 26 εκατομμύρια ευρώ. Μετά από λίγο καιρό ανακοινώθηκε ότι υπογράφηκε και η σύμβαση και στη συνέχεια μάθαμε ότι ο εργολάβος εκυρήχθη έκπτωτος. Τι εργολάβος είναι αυτός που παίρνει έργο 26 εκατομμυρίων ευρώ και μόλις υπογράφει την σύμβαση ή πριν την υπογραφή κηρύσεται έκπτωτος. Δεν το ξέρει αυτό το Υπουργείο; Δεν ελέγχει τα χαρτιά του εργολάβου; Δεν έχει προϋπηρεσία σε έργα αυτός ο εργολάβος; Και εν πάση περιπτώσει εδώ και 1 χρόνο από την στιγμή κατά την οποία ο εργολάβος αυτός είναι έκπτωτος γιατί δεν κλήθηκε ο επόμενος ή ο μεθεπόμενος; Τι τελικά συμβαίνει; Εκείνο που συμβαίνει είναι ότι ο δρόμος αυτός είναι οργωμένος σε όλο του το μήκος, σκοτώνεται κόσμος, είναι πέραν από επικίνδυνος και επειδή έρχεται ο χειμώνας η κατάσταση θα είναι τραγική. Μιλώ για την σήμανση που έπρεπε να υπάρξει, για τα στηθαία. Είχα στείλει επιστολή στο ΥΠΕΧΩΔΕ και έλεγα στον κ. Σουφλιά, επειδή δεν έχει την δυνατότητα να έχει εικόνα γιατί δεν περνάει συχνά από εδώ και όταν έρχεται, έρχεται με το ελικόπτερο του, με εκατοντάδες φωτογραφίες για να δει πως είναι ο δρόμος, που περνάει μια Περιφέρεια με 4 νομούς, ένα κράτος η Αλβανία και μισή άλλη Περιφέρεια που είναι η Κέρκυρα και η Λευκάδα, τα Ιόνια νησιά δηλαδή. Διέρχονται 2,5 εκατομμύρια άνθρωποι. Εξυπηρετούνται από αυτόν τον δρόμο και δέστε ποιο είναι το χάλι. Καμία απάντηση. Τι γίνεται λοιπόν με την συντήρηση και με τα 26 εκατομμύρια; Τίποτα δεν γίνεται. Ένας ακόμα εμπαιγμός. Ένα επιπλέον θέμα που αφορά όλους μας αλλά κυρίως τους Αιτωλοακαρνάνες. Θα θυμάστε ότι είχε ανακοινωθεί πολλές φορές ότι ένα από τα πρώτα έργα θα είναι τα πρώτα 30 χιλιόμετρα του δρόμου από Αγρίνιο για Καρπενήσι. Στα πλαίσια δηλαδή του άξονα του διευρωπαϊκού δικτύου που έχει να κάνει με το Πλατυγιάλι – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία. Είχανε και τα χρήματα και την μελέτη έτοιμη μέχρι Χάνι – Μπόκρη από Αγρίνιο. Από ένα σημείο και μετά ουδέν νεότερο. Το νεότερο ξέρετε ποιο είναι; Ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να ακούσει κάποιους άλλους και να αγνοήσει εμάς, να άρει τις δεσμεύσεις της, να μας κοροϊδεύσει για μιαν ακόμη φορά και τα χρήματα που είχαν βγει αν δεν με απατά η μνήμη μου, 150 εκατομμύρια ευρώ, για την συντήρηση – μην φανταστείτε κανέναν δρόμο σαν αυτόν που λέμε προδιαγραφών –πάνε στο κομμάτι Λαμία – Καρπενήσι. Να το πούμε καλύτερα; Ε65 -Καρπενήσι. Και ξέρετε ποιος είναι ο Ε65; Ο Ε65 είναι ένας δρόμος που ξεκινάει από το Μέτσοβο, από την Εγνατία και κατεβαίνει μέσω Τρικάλων και Καρδίτσας, Μέτσοβο – Τρίκαλα – Καρδίτσα – Λαμία, δηλαδή είναι ο παράλληλος του ανατολικού άξονα δρόμος σε απόσταση γύρω στα 60 χιλιόμετρα. Εμείς αν τολμήσουμε και ζητήσουμε τούνελ στην Κλόκοβα, στην Παλιοβούνα υπερβάλουμε. Αν ζητήσουμε τον δρόμο για το Πλατυγιάλι, είμαστε ανεδαφικοί. Αν πούμε δώστε μας λίγα χρήματα για να συντηρήσουμε τους δρόμους είμαστε απαράδεκτοι. Το να κάνουμε όμως τον Ε65 λίγα χιλιόμετρα δυτικότερα από τον υπάρχοντα Αθηνών – Θεσσαλονίκης και μάλιστα να τον επιδοτούν κιόλας συνδέσεις προς την ενδοχώρα. Κοντά σ’ αυτά θα σας τα πουν βέβαια και οι Νομάρχες είναι τι θα γίνει με την υποθαλάσσια σύνδεση της Λευκάδας, πότε θα τελειώσει αυτή η περίφημη μελέτη, ποια είναι η απόφαση και βεβαίως εκείνο που μας αφορά ως Νομάρχες πότε αυτά τα 120 εκατομμύρια που η κυβέρνηση δεσμεύτηκε ότι θα μας δίνει ετησίως και δεσμεύτηκε από τον Απρίλη του 2008 ότι θα μας δώσει για την συντήρηση του επαρχιακού δικτύου. Πότε θα τα δώσει; Γιατί δεν τα δίνει; Σε ποιους δίνει; Και με ποιον τρόπο τα δίνει; Στην Αιτωλοακαρνανία έχουμε 1.600 χιλιόμετρα επαρχιακού δικτύου και δεν έχουμε για την συντήρησή του ούτε 1 ευρώ. Δεν ήρθε τίποτε το 2008 και από τα 120 εκατομμύρια του 2008 και του 2009 ήρθαν 955.000 πριν από ένα μήνα. Αυτά είναι λοιπόν τα έργα και οι ημέρες για το νομό μας, του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.

ΛΗΞΗ 1ΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ

Με τη συμμετοχή χιλιάδων Αγρινιωτών που κατέκλυσαν το Δημοτικό Πάρκο Αγρινίου, έπεσε το Σάββατο 29 Αυγούστου 2009 η αυλαία του 12ου Φεστιβάλ Παραδοσιακών χορών που διοργάνωσε το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αγρινίου ΄΄Στέλιος Τσιτσιμελής΄΄. Το ζεστό χειροκρότημα του κόσμου επιβράβευσε το μήνυμα ότι ο πολιτισμός ενώνει τους λαούς, εμπεδώνει την ειρήνη, σε μια εποχή αρκετά δύσκολη όπως επισήμανε στο χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Αγρινίου κ . Παύλος Μοσχολιός, ο οποίος τόνισε πως μια ακόμη φορά το Αγρίνιο αποτέλεσε σημείο συνάντησης και γνωριμίας διαφορετικών λαών και πολιτισμών, από πολλά μέρη του κόσμου και πως υποδέχτηκε με αγάπη 350 παιδιά από δέκα χώρες. Οι Αγρινιώτες έδειξαν την αγάπη τους , την φιλοξενία τους και τη ζεστασιά τους σ’αυτούς τους ανθρώπους που μέσω της συμμετοχής τους στις εκδηλώσεις γνωρίζουν την Ελλάδα. Επίσης ο Δήμαρχος ευχαρίστησε όλους τους συντελεστές που βοήθησαν στην πραγματοποίηση του Φεστιβάλ. Το ραντεβού ανανεώθηκε για του χρόνου το καλοκαίρι στο 13ο Φεστιβάλ.

ΑΝΙΣΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΟΡΩΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ

Για άνιση κατανομή πόρων και κατάφορη αδικία μέσα από το ΕΣΠΑ σε βάρος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, η οποία αποδεικνύεται περίτρανα όσο εξειδικεύονται οι προκηρύξεις μέτρων για το ΕΣΠΑ 2007-2013, έκανε λόγο ο Δήμαρχος Αγρινίου και εκπρόσωπος της ΤΕΔΚ του Νομού στο Περιφερειακό Συμβούλιο, κ.Παύλος Μοσχολιός, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου , τη Δευτέρα 31 Αυγούστου 2009. Παράλληλα ο κ.Μοσχολιός εξέφρασε την ανησυχία του για την ανάπτυξη υποδομών του Πανεπιστημίου στο χώρο του Παλαιού Αεροδρομίου καθώς στον έως τώρα σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας για την κατανομή κονδυλίων του ΕΣΠΑ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αγνοήθηκε παντελώς η ύπαρξη Πανεπιστημιακών Τμημάτων στο Αγρίνιο. Στο ξεκίνημα της τοποθέτησης του ο κ.Μοσχολιός ανέφερε τα εξής : «Επιβεβαιωθήκαμε όσοι είχαμε εκφράσει τις επιφυλάξεις από την αρχή της διαδικασίας για το ΕΣΠΑ ότι τα χρήματα για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι ελάχιστα. Αυτό αποδεικνύεται όσο εξειδικεύεται το κάθε μέτρο του προγράμματος. Τα χρήματα δεν επαρκούν για την ανάπτυξη και συμπλήρωση των υποδομών σε ολόκληρη την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, πόσο μάλλον στην Αιτωλοακαρνανία που είναι από τους πιο φτωχούς και υποανάπτυκτους νομούς». Αναφερόμενος στο σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας για την κατανομή κονδυλίων του ΕΣΠΑ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ο Δήμαρχος Αγρινίου σχολίασε έντονα το γεγονός ότι δεν προσκλήθηκε στη σύσκεψη που έγινε στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με τον Ειδικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ.Γεροθανάσης. «Μας ανησυχεί το γεγονός ότι παρά τις συντονισμένες , επίμονες και επίπονες προσπάθειες του Δήμου για την ανάπτυξη των υποδομών του Πανεπιστημίου στο χώρο του Παλαιού Αεροδρομίου, όχι μόνο δε σημειώνεται κάποια θετική εξέλιξη, αλλά σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια με την παρουσία του Ειδικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας για την κατανομή κονδυλιών του ΕΣΠΑ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αγνοήθηκε παντελώς η ύπαρξη Πανεπιστημιακών Τμημάτων στο Αγρίνιο, καθώς ούτε καν ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων δεν είχε προσκληθεί ώστε να παρουσιάσει το σχεδιασμό ανάπτυξης της Πανεπιστημιούπολης στο Αγρίνιο. Θέλω επίσης να επισημάνω ότι τα χρήματα για τις υποδομές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι ελάχιστα , αν λάβει κανείς υπόψη του το γεγονός ότι στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας λειτουργεί ήδη ένα μεγάλο Πανεπιστήμιο στην Πάτρα και δύο ΤΕΙ , ένα στην Πάτρα και ένα στο Μεσολόγγι». Κλείνοντας την τοποθέτηση του ο κ.Μοσχολιός εξέφρασε τον προβληματισμό του για τον γενικότερο σχεδιασμό του ΕΣΠΑ. «Μας ανησυχεί και η ενδεχόμενη δέσμευση που ήδη έχει γίνει , όχι μόνο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά και για άλλες δράσεις στο επίπεδο των Υπουργείων. Θέλω να επισημάνω ότι από τα 172 εκατομμύρια ευρώ που έχει προκηρύξει μέχρι σήμερα, κανένα πρόγραμμα δεν αφορά την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ελπίζω δε, ότι δε θα γίνει καμία κατανομή κονδυλίων στην οποία δε θα συμμετέχουν τα θεσμικά όργανα όπως το Περιφερειακό Συμβούλιο και η Τοπική Αυτοδιοίκηση».

ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ 2009 – ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Ένα πολύχρωμο – πολύμορφο «κύμα» καλλιτεχνικής δημιουργίας κατέκλυσε την ακρολιμνιά στα Αμπάρια του Δήμου Θεστιέων προσδίδοντας ζηλευτή αίγλη στο 2ο Art Lake Fest που διεξήχθη και φέτος στην λίμνη Τριχωνίδα Με το 2ο ART LAKE FESTIVAL, το οποίο συνδιοργάνωσαν η Νομαρχιακή Αυτ/ση Αιτ/νιας μαζί με τους πέντε παρατριχώνιους Δήμους Θεστιέων, Παραβόλας, Θέρμου, Μακρυνείας και Αρακύνθου, οι οποίοι συγκροτούν την Διαδημοτική συνεργασία για την προστασία, την ανάδειξη και τη βιώσιμη ανάπτυξη της λίμνης Τριχωνίδας, ολοκληρώθηκαν οι εκδηλώσεις πολιτισμού και περιβάλλοντος με το γενικό τίτλο «ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ 2009 – ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ». Στο φεστιβάλ παραβρέθηκαν ο Δήμαρχος Θεστιέων κ. Δημήτρης Τραπεζιώτης, ο Νομάρχης Αιτ/νιας κ. Ευθύμιος Σώκος, ο Αντινομάρχης κ. Παναγιώτης Κατσούλης, δημοτικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι φορέων και οργανώσεων και πλήθος κόσμου. Σε δηλώσεις του ο Νομάρχης Αιτ/νιας τόνισε μεταξύ άλλων την ανάγκη προστασίας και ορθής διαχείρισης της λίμνης Τριχωνίδας και ότι αυτό το καλοκαίρι ο πολιτισμός της Αιτ/νιας έρχεται στο προσκήνιο. Ο Δήμαρχος Θεστιέων κ. Δημήτρης Τραπεζιώτης σε δηλώσεις του τόνισε μεταξύ άλλων ότι το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα της ανθρωπότητας σήμερα είναι η προστασία του περιβάλλοντος και ότι μέσα από το καλλιτεχνικό φεστιβάλ που πραγματοποιείται για δεύτερη χρονιά στα Αμπάρια του Δήμου Θεστιέων δίπλα στη λίμνη Τριχωνίδα προσφέρεται μια νέα διάσταση προβολής της περιοχής μας και στόχος μας είναι το φεστιβάλ να γίνει διεθνές. Ο Αντινομάρχης κ. Παναγιώτης Κατσούλης μεταξύ άλλων τόνισε ότι το φεστιβάλ με την υποστήριξη της Νομαρχιακής Αυτ/σης Αιτ/νιας είναι πλέον θεσμός και ότι ανοίγονται τεράστιες προοπτικές για το μέλλον. Το Art Lake Festival πραγματοποιήθηκε στον πολυθεματικό οικοχώρο πολλαπλών δράσεων (πολιτισμού, αθλητισμού, περιβάλλοντος) που αναπτύσσει ο Δήμος Θεστιέων πλησίον του Κέντρου Περιβάλλοντος Τριχωνίδας (ΚΕ.ΠΕ.ΤΡΙ.) όπου η έκρηξη ελπίδας και δημιουργικότητας της νέας γενιάς βρήκε χώρο έκφρασης ανοίγοντας νέους ορίζοντες προοπτικής για την περιοχή. Το φεστιβάλ φέτος ήταν διήμερο. Την πρώτη μέρα 28 Αυγούστου η γνωστή και αγαπημένη σε όλους Μαριώ με τους μουσικούς της τραγούδησε αυθεντικά και μοναδικά με την τόσο γνώριμη χροιά της, ρεμπέτικα και λαϊκά τραγούδια που προσκάλεσαν όλες τις ηλικίες σε μια υπαίθρια γιορτή μέχρι πρωίας. Επίσης την ίδια μέρα εξαιρετική ήταν η μουσική παράσταση με το σχήμα «Άτροπον» από το Αγρίνιο. Την επομένη, 29 Αυγούστου, έδωσαν ενέργεια στο χώρο μουσικά συγκροτήματα της νεότερης γενιάς. Σε όλη τη διάρκεια του φεστιβάλ υπήρχε έκθεση φωτογραφίας, γελοιογραφίας, graffiti και άλλα εικαστικά δρώμενα. Το καλλιτεχνικό φεστιβάλ που ξεκίνησε πέρυσι με μια μεγάλη γκάμα εικαστικών και άλλων δράσεων, γίνεται πλέον θεσμός και αποτελεί μια νέα διάσταση προβολής της περιοχής μας και ένα νέο επικοινωνιακό πεδίο των ανθρώπων με την τέχνη.

ΣΟΦΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑ:Ήρθε η ώρα για μια νέα αρχή, για μια νέα πορεία.

Η κυβέρνηση κατέρρευσε κάτω από το βάρος των αδιεξόδων που η ίδια δημιούργησε. Ο Ελληνικός λαός έδωσε εντολή εμπιστοσύνης δύο φορές στην σημερινή κυβέρνηση. Αυτή την εντολή, όχι μόνο δεν την τίμησε, αλλά ακόμα και αυτονόητες αρχές και αξίες, δεν τήρησε. Έχει η ίδια αποκλειστικά την ευθύνη για την βαθιά κρίση που περνά σήμερα η χώρα. Η πολιτική μάχη που έχουμε μπροστά μας δεν είναι μια μάχη μεταξύ δύο κομμάτων ή μεταξύ δύο αρχηγών. Είναι μια μάχη μεταξύ δύο αντιλήψεων για το μέλλον της πατρίδας μας. Είναι μια μάχη που πηγάζει από διαφορετικές ιστορίες, διαφορετικές νοοτροπίες, διαφορετικές αντιλήψεις, διαφορετικές ιστορίες για την Ελλάδα και για τις δυνατότητες του κάθε Έλληνα και της κάθε Ελληνίδας. Είναι μια μάχη που θα ορίσει αν θα δημιουργήσουμε πάνω σε αυτά που έχουμε, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πατρίδας μας ή θα συνεχίσουμε να γκρεμίζουμε και να τρώμε από τα έτοιμα. Γι’ α αυτό η νίκη μας δεν θα κριθεί μόνο από τα ποσοστά. Θα κριθεί και από το πόσο θα έχουμε προετοιμάσει τους πολίτες να γίνουν συμμέτοχοι της προσπάθειας που προτάσσει το ΠΑΣΟΚ Στόχος του ΠΑΣΟΚ είναι να αλλάξει πορεία στη χώρα. Να αλλάξει πολιτική. Να μπούμε σε μία νέα, διαφορετική αναπτυξιακή πορεία. Να αποκτήσουμε διαφορετική πολιτική στα θέματα διαφάνειας. Μια διαφορετική κοινωνική πολιτική. Μια διαφορετική εξωτερική πολιτική. Αυτό προϋποθέτει αλλαγή της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού. Προϋποθέτει εκλογές λύτρωσης για τη χώρα και τους πολίτες. Εμείς, συνεχίζουμε τη δουλειά μας. Κάθε μέρα, συνεχίζουμε την προσπάθεια να πείσουμε περισσότερους πολίτες για τις θέσεις μας, να αναλύσουμε περισσότερο τις αλλαγές που θέλουμε να κάνουμε. Αυτό θα συνεχίσουμε να το κάνουμε μέχρι την Κυριακή των εκλογών. Η αυτοδυναμία, για να σταματήσει η ακυβερνησία της χώρας, είναι ο στόχος μας. Θεωρούμε ότι ο στόχος αυτός είναι εφικτός. Αλλά ακόμη και με αυτοδυναμία η θέση μας είναι ξεκάθαρη. Εμείς θα θελήσουμε να ανοιχτούμε σε ευρύτερες προοδευτικές δυνάμεις, ακριβώς γιατί τα προβλήματα είναι μεγάλα και θα χρειαστεί συστράτευση όλης της κοινωνίας.

Θάνος Μωραΐτης: «Μαζί μπορούμε, μαζί θα πετύχουμε»!

Ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας και μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ κ. Θάνος Μωραΐτης προέβη στην εξής δήλωση σχολιάζοντας την προκήρυξη των εκλογών: «Η αποτυχία της κυβέρνησης της ΝΔ να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που η ίδια δημιούργησε την οδήγησε σε κατάρρευση. Ο Πρωθυπουργός δεν μπόρεσε να ψελλίσει έστω μια λέξη αυτοκριτικής. Προτίμησε να επαναλάβει τα όσα μονότονα λέει από το 2000. Δυστυχώς όμως το 2009 δεν είναι 2000. Η κυβέρνηση έχει την ευθύνη της αποτυχημένης διακυβέρνησης της χώρας τα τελευταία πέντε χρόνια. Όλα αυτά όμως ανήκουν ήδη στο παρελθόν. Το ΠΑΣΟΚ μιλά για το παρόν και το μέλλον της χώρας. Αυτό αφορά τον ελληνικό λαό. Απευθυνόμαστε σε όλους του Έλληνες και τις Έλληνιδες και τους λέμε ότι έχουμε ξεκάθαρους στόχους, συγκεκριμένο εθνικό σχέδιο και μια τολμηρή, γενναία, ρεαλιστική προοδευτική πρόταση για την Ελλάδα της Νέας Εποχής. Μπορούμε να ανακτήσουμε την αισιοδοξία μας. Με ηγέτη τον Γιώργο Παπανδρέου, με μια ισχυρή κοινωνική συμμαχία, με πίστη στις μεγάλες ανάγκες που έχει ανάγκη ο τόπος, χωρίς συμβιβασμούς με συμφέροντα που καθηλώνουν την πατρίδα αλλάζουμε σελίδα για τον τόπο. Μαζί μπορούμε, μαζί θα πετύχουμε»!

Αδιαφάνεια στα υπηρεσιακά συμβούλια

Στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ), στα κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης και στα ΙΕΚ έχουν τοποθετηθεί σε θέσεις διευθυντών υπάλληλοι που μονιμοποιήθηκαν πρόσφατα παραβιάζοντας τον κώδικα δημοσίων υπαλλήλων. Από τους 170 διευθυντές των σχολών του ΟΑΕΔ περίπου οι 60 είναι οι δόκιμοι. Σύμφωνα με καταγγελίες επελέγη και τοποθετήθηκε σε διευθυντικές θέσεις το σύνολο των στελεχών της ΔΑΚΕ. Αναφέρεται απόρριψη υποψήφιου απόφοιτου του ΕΜΠ χάριν «γαλάζιου» παιδιού τεχνικής εκπαίδευσης, ενώ τοποθετήθηκαν σε μεγάλη Επαγγελματική Σχολή (ΕΠΑΣ) της Αθήνας άτομα που διορίστηκαν το 2008 χωρίς καμία εμπειρία και προϋπηρεσία. Σε άλλες ΕΠΑΣ επελέγησαν και τοποθετήθηκαν υποψήφιοι που μονιμοποιήθηκαν μεν πρόσφατα απέκτησαν όμως πτυχίο μετά το 1994, με μια διαδικασία που αντίκειται στο νόμο 2190/94. Επιπλέον, η διοίκηση του ΟΑΕΔ αποφάσισε την αναστολή της λειτουργίας των ΙΕΚ για ένα χρόνο για οργανωτικούς λόγους. Ταυτόχρονα προκήρυξε νέες θέσεις καθηγητών στα ΙΕΚ για τις οποίες μοριοδοτείται μόνο η εμπειρία των τελευταίων πέντε ετών. Φαίνεται ότι μοναδικό μέλημα των διοικούντων του ΟΑΕΔ είναι να τακτοποιηθούν επιλεκτικά τα «δικά μας παιδιά». Δεν τηρούνται ούτε τα προσχήματα ώστε να περιληφθούν στις όποιες ρυθμίσεις για μονιμοποίηση κάποιοι που υπηρετούν στον ΟΑΕΔ 10-15 χρόνια, ενώ ένα και μόνο σεμινάριο 40 ωρών που παρακολούθησαν επιλεκτικά και βάσει οργανωμένου σχεδίου 108 «ημέτεροι», θεωρείται επαρκές προσόν για τη δυνατότητα μονιμοποίησης. Το ΠΑΜΕ κατάγγειλε επανειλημμένα τις αυθαιρεσίες και την αδιαφάνεια των υπηρεσιακών συμβουλίων και καλεί ξανά τον κλάδο να προχωρήσει σε εξυγίανση και διαφάνεια των υπηρεσιακών συμβουλίων ώστε να δικαιώνονται οι αγώνες και οι προσπάθειες των συναδέλφων εκπαιδευτικών μέσα σε ένα δημοκρατικό, σχολείο και να λείψει η κομματική επιβολή στην εκπαίδευση. Συνάδελφοι δεν πρέπει να αφήσουμε άλλο τον μηχανισμό να ισοπεδώνει και να αφανίζει το δημοκρατικό της εκπαίδευσης και να απαιτήσουμε τη δικαίωση του εκπαιδευτικού που μοχθεί μέσα σε μια κοινωνία που προσπαθεί να υποβαθμίσει το έργο μας και τους αγώνες μας.

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνστο Αγρίνιο Σε συνεργασία με το Επιμελητήριο ΑιτωλοακαρνανίαςΈναρξη, 9 Οκτωβρίου 2009

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνστο Αγρίνιο Σε συνεργασία με το Επιμελητήριο ΑιτωλοακαρνανίαςΈναρξη, 9 Οκτωβρίου 2009 Η Ελληνική Εταιρία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας, ανακοινώνει την έναρξη του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (1η Σειρά) στο Αγρίνιο στις 9 Οκτωβρίου 2009.Το πρόγραμμα είναι ειδικά σχεδιασμένο για στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών τα οποία επιθυμούν να προετοιμαστούν έγκαιρα για θέσεις αυξημένης ευθύνης και γενικότερων καθηκόντων (General Management). Το διδακτικό προσωπικό αποτελείται από καταξιωμένους μάνατζερ και έγκριτους ακαδημαϊκούς με μακρόχρονη εμπειρία στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Σε Ποιους Απευθύνεται · Σε πτυχιούχους ΑΕΙ - ΤΕΙ με τριετή εργασιακή εμπειρία και · Σε στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών που διαθέτουν αποδεδειγμένη οκταετή επαγγελματική εμπειρία και θέση ευθύνης. Συνοπτικό Πρόγραμμα Οργανωτική Συμπεριφορά Ι & ΙΙ Μάρκετινγκ Ι & ΙΙ Παραγωγή Χρηματοοικονομική Λογιστική Διοίκηση Κεφαλαίου Κινήσεως Χρηματοοικονομική Ι & ΙΙ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Διοικητική Λογιστική Διοίκηση Προσωπικού Logistics Sales Management Ηλεκτρονικό Εμπόριο Επιχειρησιακή Στρατηγική & Πολιτική Επιχειρησιακό Παίγνιο Project Management Business Plan Γενικές Πληροφορίες Χώρος Διεξαγωγής:Τα μαθήματα θα διεξαχθούν στις εγκαταστάσεις του Επιμελητηρίου Αιτωλοακαρνανίας, Παπαστράτου 53 & Σμύρνης, Αγρίνιο.Χρόνος διεξαγωγής:Tο πρόγραμμα έχει ως ημερομηνία έναρξης την Παρασκευή, 9 Οκτωβρίου 2009. Διαρκεί 15 μήνες και τα μαθήματα διεξάγονται δυο φορές το μήνα, Παρασκευή (ώρα 17.00 – 21.30) και Σάββατο (ώρα 09.00 – 17.00). Κόστος συμμετοχής:Μέλη ΕΕΔΕ:5.000 ευρώ / Μη Μέλη ΕΕΔΕ: 5.200 ευρώΣτην τιμή συμπεριλαμβάνονται βιβλία, case studies και σημειώσεις. Το κόστος μπορεί να καλυφθεί με το 0.45% της επιπλέον εργοδοτικής εισφοράς που καταβάλουν οι εταιρίες για την ενίσχυση των προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του ΟΑΕΔ. Δήλωση Συμμετοχής Για περισσότερες πληροφορίεςπαρακαλούμε απευθυνθείτε:Γραφεία της ΕΕΔΕΤμήμα Πελοποννήσου & Δυτικής ΕλλάδαςΠλατεία Πίνδου 1, Γούναρη & Αγ.Ανδρέου, 262 22 ΠάτραΤηλ.: 2610 318573, Fax: 2610 361517e-mail: patra@eede.gr κ. Ρ. Ιωάννου & κ. Π. Χαϊκάλη Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας Επιμελητηριακή Εταιρία Ανάπτυξης Αιτ/νίας (ΕΠ.ΕΤ.ΑΝ.ΑΙΤ.) Παπαστράτου 53 & Σμύρνης 1, 30 100 Αγρίνιο Τηλ.: 26410 74623 e-mail: epetanet@epimetol.gr κ. Ι. Ζάβρας

ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ

Σημαντικά θέματα που έχουν σχέση με την υλοποίηση έργων υποδομής σε κρίσιμους τομείς (σχολική στέγη, πολιτική προστασία κ.λ.π.) υπερψηφίσθηκαν από την συντριπτική πλειοψηφία του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αιτωλοακαρνανίας. Αναλυτικά, στην συνεδρίαση της Τρίτης 1 Σεπτεμβρίου, εγκρίθηκε η σύναψη προγραμματικής σύμβασης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αιτωλοακαρνανίας με την «Ο.Σ.Κ.Α.Ε.» (Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων) για το έργο «Αποκατάσταση της στατικής επάρκειας του Γυμνασίου-Λυκείου Βόνιτσας» με προϋπολογισμό 1.320.000 ευρώ. Για τον πιο πάνω τομέα, αυτόν της σχολικής στέγης, το Νομαρχιακό Συμβούλιο είπε ναι στην υποβολή πρότασης στην πρόσκληση του Ε.Σ.Π.Α. (κωδικός 07/75/01) για την κατασκευή των εξής σχολικών κτιρίων Α΄ βάθμιας και Β΄ βάθμιας Εκπαίδευσης: Γυμνάσιο Αστακού 2ο Λύκειο Μεσολογγίου Δημοτικό Σχολείο & Νηπιαγωγείο Μενιδίου Δημοτικό Σχολείο Λεπενούς 4ο Δημοτικό Σχολείο Μεσολογγίου Δημοτικό Σχολείο & Νηπιαγωγείο Παντάνασσας Νέα πτέρυγα 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου Νέα πτέρυγα εργαστηρίου ΣΕΚ Μεσολογγίου Νέα πτέρυγα Δημοτικού Σχολείου Θέρμου Νέα πτέρυγα Γυμνασίου-Λυκείου Θέρμου 19ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου 3ο Δημοτικό Σχολείο Αμφιλοχίας 21ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου Δημοτικό Σχολείο Ευηνοχωρίου.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΟΔΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΑΠΟ ΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ

Τη διεκδίκηση ειδικού προγράμματος (ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ) που θα προέλθει από δημόσια δαπάνη και θα έχει στόχο την κατασκευή συνοδών οδικών έργων που θα συνδέσουν την ενδοχώρα της Αιτωλοακαρνανίας με τον Δυτικό Άξονα αποφάσισε η πλειοψηφία του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αιτωλοακαρνανίας κατά τη χθεσινή (Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2009) συνεδρίαση του οργάνου. Στην εισήγησή του ο Αντινομάρχης κ. Χρήστος Πετρόπουλος υποστήριξε, μεταξύ άλλων, και τα εξής: «Από τις βασικότερες υποδομές μιας περιοχής είναι οι Μεταφορές (χερσαίες, θαλάσσιες, εναέριες). Ο Νομός Αιτωλ/νίας στον τομέα των χερσαίων μεταφορών διαθέτει ένα τεράστιο οδικό δίκτυο χαρακτηρισμένο με υπουργικές αποφάσεις ως Διευρωπαϊκό, Εθνικό, Νομαρχιακό και Δημοτικό. Το Δίκτυο αυτό συνδέει τοπικούς και υπερτοπικούς προορισμούς. Συμβάλλει στη διακίνηση ανθρώπων – προϊόντων – ιδεών και συμμετέχει στην ανάπτυξη περιοχών. Ο Νομός παρουσίαζε και παρουσιάζει μεγάλη υστέρηση σε θέματα ασφάλειας, ποιότητας και ταχύτητας των κινούμενων στο Οδικό του Δίκτυο. Τα τελευταία χρόνια, σχεδιάζονται μεγάλα οδικά έργα υπερτοπικού χαρακτήρα τα οποία ο τόπος τα έχει μεγάλη ανάγκη. Δυστυχώς τα έργα αυτά αφ’ ενός βραδύνουν στην υλοποίησής τους αφ’ ετέρου δεν συνδυάζονται με το Νομαρχιακό Δίκτυο. Η επιτάχυνση της κατασκευής των έργων και η ολοκλήρωσή τους μέσω συγκεκριμένου και αυστηρώς τηρούμενου χρονοδιαγράμματος είναι επιβεβλημένη. Το ίδιο επιβεβλημένη είναι η ασφαλής και η αποτελεσματική για την ανάπτυξη της Αιτωλ/νίας σύνδεση των έργων αυτών με το υπάρχον Νομαρχιακό Οδικό Δίκτυο. Η κατασκευή οριζόντιων και κάθετων οδικών αξόνων νομαρχιακού βεληνεκούς θα ενισχύσει την ανάπτυξη της Αιτωλ/νίας και θα αναδείξει και τα υπερτοπικού χαρακτήρα Οδικά Έργα».

Κατανοώντας το μηχανισμό του στρες-Ποια τα συμπώματα

Το στρες συνιστά έναν μηχανισμό προστασίας του οργανισμού απέναντι στις απειλές. Αν όμως ο μηχανισμός αυτός είναι συνέχεια ενεργοποιημένος τότε η υγεία σου, τόσο η σωματική όσο και η ψυχική, είναι αυτή που θα πληρώσει το τίμημα και μάλιστα υψηλό. Κάνε τα πρώτα βήματα για να το ελέγξεις, Αν το μυαλό και το σώμα σου είναι συνέχεια «υπερφορτωμένα» με στρες θα κληθείς να αντιμετωπίσεις από τα πιο απλά ως και τα πιο σοβαρά προβλήματα υγείας. Και αυτό γιατί ο φυσικός μηχανισμός «συναγερμού» του σώματος είναι συνέχεια σε λειτουργία. Δηλαδή, οι ορμόνες αδρεναλίνη και κορτισόλη απελευθερώνονται συνέχεια στο σώμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ταχυπαλμία, την αύξηση της αρτηριακής πίεσης, την αυξημένη εμφάνιση γλυκόζης στο αίμα, το ανοσοποιητικό σύστημα να βρίσκεται συνέχεια σε συναγερμό ενώ το πεπτικό και το αναπαραγωγικό να βρίσκονται σε αναμονή ή να υπολειτουργούν. Όταν οι στρεσογόνοι παράγοντες της ζωής σου είναι συνέχεια παρόντες καθημερινά, τότε ο οργανισμός σου παραμένει στρεσαρισμένος συνέχεια. Όσο λιγότερο έλεγχο έχεις πάνω στα πιθανά στρεσογόνα γεγονότα της ζωής και όσο πιο αβεβαιότητα νιώθεις για το πώς θα τα αντιμετωπίσεις τόσο περισσότερο στρες θα έχεις. Ακόμα και απλά καθημερινά πράγματα μπορεί να συνεισφέρουν στην αύξηση του στρες στο σώμα σου. Η μακρόχρονη ενεργοποίηση του μηχανισμού του στρες στο σώμα σου και η συνεπακόλουθη υπερέκθεση στη κορτισόλη και στις άλλες ορμόνες του στρες, μπορεί να παρεμποδίσει σχεδόν κάθε φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού σου. Αυτό σε θέτει στον κίνδυνο αρκετών προβλημάτων υγείας: ΣΩΜΑΤΙΚΑ συμπτώματα: • Πονοκέφαλος • Πόνοι στο στήθος • Ταχυπαλμία • Υψηλή πίεση • Μυϊκοί πόνοι • Πόνοι στην πλάτη και στον αυχένα • Πόνοι στα σαγόνια • Τρίξιμο δοντιών • Στομαχικές διαταραχές • Δυσκοιλιότητα • Διάρροια • Υπερβολική εφίδρωση - Ατονία, αδυναμία - Δυσκολία αναπνοής • Σεξουαλικές διαταραχές • Δερματικά προβλήματα (π.χ. έκζεμα) • Προβλήματα στον ύπνο • Υπερβολική μείωση ή αύξηση του βάρους Επιπτώσεις σε επίπεδο συναισθημάτων: • Αγχος • Αγωνία, ανησυχία • Ευερεθιστότητα • Ευσυγκινησία • Μελαγχολία • Θλίψη • Θυμός ' Οργή • Αδυναμία συγκέντρωσης • Συναισθηματικές διακυμάνσεις/ αστάθεια • Μη ικανοποίηση • Ανασφάλεια • Σύγχυση • Αφηρημάδα • Μνησικακία, πικρία « Ενοχές • Απαισιοδοξία Επιπτώσεις στη συμπεριφορά: • Υπερβολική κατανάλωση φαγητού • Χαμηλή κατανάλωση φαγητού • Ξεσπάσματα θυμού • Αναβλητικότητα • Χρήση ψυχοδιεγερτικών ουσιών • Υπερβολική χρήση αλκοόλ • Αύξηση στο ρυθμό του καπνίσματος • Ξεσπάσματα κλάματος • Κοινωνική απομόνωση • Συγκρούσεις στο σπίτι, στη δουλειά, με φίλους • Χαμηλή απόδοση στη δουλειά, χαμηλή ενεργητικότητα • Το να κατηγορούμε όλο του άλλους για ότι μας συμβαίνει.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Το Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.Μ.Ε.Α Αιτωλ/νιας σε συνεργασία με το Σύλλογο Αναπήρων του νομού Αιτωλ/νιας « Η ΕΛΠΙΔΑ », διοργανώνει εθελοντική αιμοδοσία την Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου από τις 8.30 το πρωί εως στις 13.30 το μεσημέρι στο κτίριο του Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.Μ.Ε.Α και σας προσκαλεί να συμμετέχετε στον αγώνα για «ΖΩΗ». Μην ξεχνάς ότι διαθέτοντας μόνο πέντε λεπτά από το χρόνο σου μπορείς να σώσεις μια ανθρώπινη ζωή. Με εκτίμηση Η Πρόεδρος του Κ.Ε.Κ.Υ.Κ.Α.Μ.Ε.Α Βασιλική Κανατσούλη Ο Πρόεδρος του Συλλόγου ΕΛΠΙΔΑ Θεόδωρος Μαδιάς

ΜΑΚΡΥΝΕΙΑ 2009

Ο Ομιλός μας ιδρύθηκε πριν από ένα χρόνο . Σκοπός μας είναι να προσφέρουμε την αγάπη μας και την φροντίδα μας στο άλογο.Για το λόγο αυτό στις 12 Σεπτεμβρίου , Σάββατο και ώρα 19:00 θα πραγματοποιηθεί η πρώτη ιππική συνάντηση και δεξιοτεχνία αλόγων στη Γαβαλού. Παράλληλα ο Ομιλός μας μετά από 35 χρόνια αναβιώνει το ΖΩΟΠΑΖΑΡΟ που γινόταν στη Γαβαλού , ένα από τα μεγαλύτερα ζωοπάζαρα της εποχής εκείνης στο νομό Αιτωλοακαρνανίας . Προσκαλούμε όλους τους φίλους του αλόγου . Θα χαρούμε να βρίσκεστε κοντά μας.

ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ

Την εφαρμογή συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο Αγρίνιο αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης κατά την προχθεσινή του συνεδρίαση (2-9-2009).Το Σύστημα, που θα αναπτυχθεί το επόμενο διάστημα σε συνεργασία με το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, θα εφαρμοστεί στο κέντρο της πόλης και θα λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή τις ώρες 08:00 έως 14:00 και 17:00 έως 21:00 και το Σάββατο τις ώρες 08:00 έως 14:00.Σύμφωνα με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στο Σύστημα εντάσσονται 696 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα καθορίζονται ειδικές θέσεις στάθμευσης διτρόχων και θέσεις φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων.Η μέγιστη επιτρεπόμενη διάρκεια στάθμευσης επισκεπτών στις παραπάνω θέσεις στάθμευσης ορίστηκε στις δύο ώρες και η πληρωμή θα γίνεται είτε με απλή ξυστή κάρτα είτε με χρήση κινητού τηλεφώνου.Το κόστος στάθμευσης καθορίστηκε σε 50 λεπτά του ευρώ ανά μισή ώρα για όσους κάνουν χρήση ξυστής κάρτας, ενώ για όσους κάνουν χρήση κινητού τηλεφώνου θα υπάρχει χρονοχρέωση που αντιστοιχεί σε 80 λεπτά ανά ώρα, με ελάχιστη χρέωση τα δέκα λεπτά της ώρας.Για τους μόνιμους κατοίκους του κέντρου η στάθμευση στις θέσεις του Συστήματος θα είναι απεριόριστη και προς τούτο θα εκδοθούν ειδικές άδειες στάθμευσης μονίμου κατοίκου, το κόστος έκδοσης των οποίων καθορίστηκε σε 25 ευρώ ανά εξάμηνο ή 50 ευρώ ανά έτος.