Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: η πιο κρίσιμη στιγμή στα 18 χρόνια λειτουργίας
Η νέα Υπουργική Απόφαση ολοκληρώνει την υποβάθμιση των ΚΠΕ. «Στον αέρα» οι εκπαιδευτικοί τους σε Αχαΐα και Αιτωλοακαρνανία.
Αναφορικά με την Υπουργική Απόφαση για τις «Διαδικασίες Στελέχωσης και Καθήκοντα των Εκπαιδευτικών στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης» και την προκήρυξη για την «Πλήρωση κενών θέσεων Υπευθύνων και Μελών των Παιδαγωγικών Ομάδων των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης», ο Περιφ. Σύμβουλος της Οικολογικής Δυτικής Ελλάδας Κ. Παπακωνσταντίνου (που έχει υπηρετήσει οκτώ χρόνια ως εκπαιδευτικός ΚΠΕ) έκανε την εξής δήλωση:
‘Η αιφνιδιαστική Υπουργική απόφαση (που βγήκε αφότου έκλεισαν τα σχολεία) καταργεί δέκα ΚΠΕ και συγχωνεύει αρκετά άλλα έτσι ώστε από τη νέα χρονιά να λειτουργούν 25 ΚΠΕ λιγότερα σε όλη την Ελλάδα. Στη Δυτική Ελλάδα συγχωνεύονται τα ΚΠΕ Ακράτας και Κλειτορίας στην Αχαΐα και Θέρμου και Μεσολογγίου στην Αιτωλοακαρνανία. Στην Ηλεία παραμένει ένα ΚΠΕ, αυτό των Κρεστένων.
Τη στιγμή που έχουμε ανάγκη περισσότερο από ποτέ την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, το Υπουργείο κλείνει ΚΠΕ με ιστορία και προσφορά. Η Αχαΐα, από πρωτοπόρος στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, με δύο πλήρως στελεχωμένα ΚΠΕ με 18 εκπαιδευτικούς που δούλευαν νύχτα – μέρα, κατέληξε μέσα σε λίγα χρόνια σε ένα ΚΠΕ με έξι άτομα. Αν αυτό δεν είναι υποβάθμιση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, τι είναι;
Οι εκπαιδευτικοί που ετοιμάζονταν να κάνουν αίτηση αντιμετωπίζουν μια εντελώς απρόσμενη κατάσταση, αφού οι θέσεις μειώνονται στο μισό. Ο Περιφερειακός Δ/ντής εκπαίδευσης κ. Παναγιωτόπουλος μας διαβεβαίωσε ότι παρά την ενοποίηση, οι δραστηριότητες σε Ακράτα, Κλειτορία, Μεσολόγγι και Θέρμο θα συνεχίσουν – θα πρέπει βέβαια να αποφασίσει πώς θα κατανείμει τις θέσεις που μειώνονται στο μισό.
Ο θεσμός των ΚΠΕ χρειαζόταν διορθώσεις. Όχι όμως με ισοπεδωτικά κριτήρια που ακυρώνουν αγώνα ζωής και μια πορεία 20 ετών. Ο Περιφερειακός Δ/ντής εκπαίδευσης έχει την ευκαιρία να στηρίξει το θεσμό σε αυτή τη δύσκολη στιγμή. Για παράδειγμα΄, εξασφαλίζοντας ένα ή δύο άτομα για γραμματειακή υποστήριξη θα απελευθέρωνε πολύτομο χρόνο από τους εκπαιδευτικούς ώστε να επικεντρωθούν στο παιδαγωγικό τους έργο.’