«H λέξη ανάπτυξη είναι μία… πολυφορεμένη και εν πολλοίς, κακοποιημένη έννοια από εκείνους που επί πολλά χρόνια, είτε την επικαλούνταν χωρίς να μπορούν να αντιληφθούν πως θα έρθει, είτε την έβλεπαν μόνο σε μικρά και ανούσια έργα, μικροτοπικής και μικροκομματικής σκοπιμότητας» σημειώνει ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος, Γιώργος Παπαναστασίου, παρουσιάζοντας τις θέσεις του συνδυασμού «ΖΟΥΜΕ ΔΥΤΙΚΑ» για την ανάπτυξη της Περιφέρειας.
«Για εμάς, η ανάπτυξη μετριέται βασικά με ένα μέτρο: Της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας. Όσο περισσότερο μειώνεται η ανεργία στην Δυτική Ελλάδα, τόσο περισσότερη ανάπτυξη έχουμε. Με άλλα λόγια, ανάπτυξη χωρίς τον άνθρωπο δε νοείται. Όσα έργα υποδομής και να γίνουν, αεροδρόμια, λιμάνια, δρόμοι, κλπ αν δεν συνδέονται με νέες επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας και αν δεν οδηγούν σε άρση της απομόνωσης της περιοχής, ανάπτυξη δεν θα υπάρξει» τόνισε ο κ. Παπαναστασίου, επαναλαμβάνοντας πως προσωπικός του στόχος είναι η ενεργοποίηση του ντόπιου δυναμικού, που άλλοτε παραμένει αδρανές και άλλοτε, χρησιμοποιείται κατά το δοκούν. «Ανάπτυξη με τους… αρεστούς και τους ημέτερους δεν θα έρθει ποτέ! Πρέπει να μπει τέλος σε αυτό το παλαιοκομματικό μοντέλο διαχείρισης. Απλώνουμε το χέρι σε όλους και τους καλούμε κοντά μας για να διαμορφώσουμε έναν σκληρό δυτικό πυρήνα που θα δημιουργήσει συνθήκες προκοπής για όλους. Που βασικά, θα πείσει τους νέους και τις νέες, ότι μπορούν να μείνουν στον τόπο τους και να εκμεταλλευτούν τα προσόντα τους υπέρ τους και υπέρ του τόπου. Να σταματήσει επιτέλους η αιμορραγία εκλεκτών ταλέντων προς όφελος άλλων περιοχών και άλλων χωρών. Αυτό είναι ανάπτυξη!» πρόσθεσε ο υποψήφιος Περιφερειάρχης.
Παρουσιάζοντας συνοπτικά τις θέσεις της παράταξης, επεσήμανε μεταξύ άλλων:
- Τη δημιουργία ενός κοινού στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης των λιμανιών της Δυτικής Ελλάδας, με διακριτούς ρόλους και με βασικό άξονα την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου της ναυτιλίας, βάσει του μοντέλου που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση - θαλάσσιες μεταφορές μικρού μήκους (short- sea shipping).
- Εκμετάλλευση του ευρωπαϊκού προγράμματος (Marco–Polo) για τη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων και την προσέλκυση επενδυτών από τις χώρες της Αδριατικής και της Μεσογείου. Μάλιστα, η δημιουργία ενός νέου δικτύου μεταφοράς εμπορευμάτων από την δυτική Ευρώπη προς την Ελλάδα και από τις άλλες μεσογειακές χώρες προς την Δυτική Ελλάδα και μέσω αυτής προς την Ευρώπη, αποτελεί ίσως, τον μόνο ουσιαστικό κινητήριο παράγοντα κατασκευής σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου στον δυτικό άξονα της χώρας. «Ο ιόνιος σιδηρόδρομος θα παραμείνει στα χαρτιά αν δεν υπάρξουν οι επιχειρηματικές μονάδες που θα παράγουν και τα λιμάνια που θα μπορούν να μεταφέρουν εμπορεύματα» προειδοποίησε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαναστασίου
- «Εκστρατεία» συνεργασιών και ανάπτυξης ουσιαστικών διαπεριφερειακών σχέσεων με περιφέρειες της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας, ώστε να διαμορφωθεί ένας κοινός επενδυτικός πόλος στη νότια Ευρώπη.
- Δημιουργία μέσω ΣΔΙΤ ή ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ενός ή δύο εκθεσιακών κέντρων στην Περιφέρεια και η θέσπιση τουλάχιστον μίας, διεθνούς εμβέλειας έκθεσης, που θα συγκεντρώνει επιχειρηματίες από ολόκληρη την Ευρώπη.
- Δημιουργία στην Περιφέρεια ενός τοπικού μηχανισμού «fast track» για την ενίσχυση και υποβοήθηση των επενδύσεων στην περιοχή, ώστε να ξεπερνιούνται γρήγορα οι γραφειοκρατικές διαδικασίες.
- Συνεργασία και συντονισμός με τον αγροτικό κλάδο για την τυποποίηση και εξαγωγή επώνυμων αγροτικών προϊόντων στο εξωτερικό, (όπως σταφίδα, ελαιόλαδο, κλπ), τα οποία θα αναλάβει να προωθήσει και να εισαγάγει σε μεγάλα σούπερ μάρκετ της Ε.Ε. ένας νέος μηχανισμός προώθησης των τοπικών προϊόντων που θα δημιουργηθεί στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος. Αυτό προϋποθέτει την αναδιάρθρωση της αγροτικής παραγωγής και τη δημιουργία σύγχρονων αγροτικών συνεταιρισμών, ώστε το μεγάλο όφελος να καταλήγει στις τσέπες των αγροτών.
- Ενίσχυση και εκμετάλλευση της έρευνας και της καινοτομίας που παράγεται στην Περιφέρεια και στα ακαδημαϊκά της ιδρύματα, προς όφελος των επιχειρήσεων της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και «εξαγωγή» της στο εξωτερικό.
- Τόνωση του εμπορίου, με πρώτο βήμα την δημιουργία ενός «δικτύου καταναλωτών Δυτικής Ελλάδας» που σε συνεργασία με τον εμπορικό κόσμο θα παρέχει ποιοτικά προϊόντα σε χαμηλές τιμές στους καταναλωτές της περιοχής.
- Συγκρότηση ενός «παρατηρητηρίου τουρισμού», που θα αναλάβει τη δημιουργία στόχων του τουριστικού προϊόντων της περιοχής, τρόπων διαφήμισης της Περιφέρειας στο εξωτερικό και παρακολούθηση των ποιοτικών δεικτών.
- Κατασκευή μίας σύγχρονης και μεγάλης μαρίνας για την προσέλκυση τουριστικών σκαφών και ενίσχυση του ακτοπλοϊκού και θαλάσσιου τουρισμού.
- Αξιοποίηση και ανάδειξη των παραδοσιακών οικισμών και των εγκαταλελειμμένων χωριών της Δυτικής Ελλάδος, που μπορούν να μετατραπούν γρήγορα σε πόλους επισκεψιμότητας και να τονώσουν το εισόδημα ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών.
- Ενίσχυση των υπαρχουσών πολιτιστικών θεσμών (καρναβάλι Πάτρας, γιορτές εξόδου στο Μεσολόγγι, κλπ) και δημιουργία νέων (ετήσιο διεθνές φεστιβάλ στην Αρχαία Ολυμπία) για την μέγιστη δυνατή προσέλκυση επισκεπτών, εκμετάλλευση των χώρων της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου και των μοναδικών φυσικών «μνημείων» (Κοτύχι – Στροφυλιά, Βουραϊκός, Δάσος Καϊάφα, Τριχωνίδα, Αμβρακικός, κλπ) για την περαιτέρω ανάπτυξη της επισκεψιμότητας της περιοχής.