GAIA

GAIA

Σάββατο 14 Ιουλίου 2012

ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΑ. ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ! ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΚΟΥΝ 2 ΛΕΠΤΑ ΑΛΛΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΣΚΕΦΤΕΣΘΕ ΓΙΑ 22 ΛΕΠΤΑ ...



Είναι πολύ σημαντικό, αυτές τις κρίσιμες ώρες, να ρίξουμε μια ματιά στην βίβλο των Ελλήνων, δηλαδή στα ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ και να διδαχτούμε, έστω και την τελευταία στιγμή, από το πνεύμα του Οδυσσέα.
ΔΗΛΑΔΗ:
Να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας, να ... ελέγξουμε την παρόρμηση, να έχουμε τις αισθήσεις μας και τις αντένες μας ΑΝΟΙΧΤΕΣ και να μην παρασυρθούμε από την οργή και το μένος που μας διακατέχει, ώστε να γίνουμε βορρά, στους σύγχρονους "μνηστήρες".

Η οικονομική κρίση και το βαθύτερο νόημα της Αλληλεγγύης



ΧΡΗΣΤΟΥ Θ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΕΠΙΤΙΜΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ
ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ  (5.7.2012)

          Οι Έλληνες πολίτες από διετίας περίπου βιώνουν δεινή οικονομική κρίση, οφειλόμενη κατά κύριο λόγο στην τραγική ανεπάρκεια της Κυβερνήσεως της τελευταίας διετίας με αποτέλεσμα τα μεγαλύτερα κοινωνικά στρώματα κάτω από την βαθειά οικονομική ύφεση που μας επέβαλε το μνημόνιο και την κατάρρευση του κράτους πρόνοιας να ευρίσκονται σε απόλυτη υποβάθμιση της ζωής κάτω από το όριο της φτώχειας και να νιώθουν πνικτικό το βρόγχο του αδιεξόδου.

ΑΠΟ ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΤΟΥ ΜΗΝΑ


17  ΙΟΥΛΙΟΥ – ΤΗΣ  ΑΓΙΑΣ  ΜΑΡΙΝΑΣ


Της Φωτεινής Τσιτσώνη-Καβάγια

«Άγια Μαρίνα μάρανε μάνα και θυγατέρα», λέει ο λαός μας από την παρετυμολογία του ονόματος: Μαρίνα-μαραίνω.
 Αν και το όνομα Μαρίνα σημαίνει θάλασσα και θαλάσσια, ο λαός πιστεύει πως  το όνομα της Αγίας συνδυάζεται  με το ρήμα «μαραίνω», και  όπως η Αγία μάρανε το δαίμονα, μαραίνει και τις αρρώστιες και τα ερπετά και τους κακούς με τις κακίες τους!
 Η Αγία Μαρίνα μαρτύρησε επί αυτοκράτορα Κλαυδίου στην Αντιόχεια το 262, αφού «μάρανε» το Σατανά, που παρουσιάστηκε μπροστά της στη φυλακή χτυπώντας τον με σφυρί.
 Στις αγροτικές περιοχές η μνήμη της γιορτάζεται με εξόδους στ’ αμπέλια και στους κήπους, επειδή συμπίπτει με την εποχή της ωρίμανσης των σύκων και των σταφυλιών: «Της Αγια-Μαρίνας σύκα και του Αη-Λια σταφύλια».
 Οι πιστοί σέβονται και τιμούν τη μνήμη της και τη γιορτάζουν με πανηγύρια. Σε πολλές περιοχές  κα κυρίως στα νησιά «θυσιάζουν» βόδια, που τα τεμαχίζουν και τα μοιράζουν στις οικογένειες της ενορίας, ενώ στήνουν μεγάλα γλέντια χορεύοντας και τραγουδώντας.
 Η Αγία προστατεύει τα σπαρτά απ’ τα βλαβερά ζωύφια και την ημέρα της γιορτής της τα αγιάζουν και τα ραντίζουν για τα σκαθάρια.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2012





ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2012

ΣΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ - ΘΕΑΤΡΟ ΛΙΜΑΝΙΟΥ

Κυριακή 15 Ιουλίου Παιδική θεατρική παράσταση «Ο ΤΖΙΜ ΤΟ ΤΖΙΤΖΙΚΙ και η συμμορία του μονόφθαλμου τυφλοπόντικα» του Ευγένιου Τριβιζά από το «Θίασο 81».
Δευτέρα 16 Ιουλίου Συναυλία από την ομάδα Μουσικών Οργάνων του Καλλιτεχνικού Εργαστηρίου Μεσολογγίου.

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΛΟΓΙΣΤΗΣ


Το Δ.Σ. του Φορέα Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου με την  383/συν93/01-06-2012 απόφασή του, ενέκρινε την προώθηση των διαδικασιών για την «Λογιστική Υποστήριξη», στα πλαίσια υλοποίησης του έργου με τίτλο PRO ACT NATURA 2000, που έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα INTERREG ΕΛΛΑΔΑ – ΙΤΑΛΙΑ 2007-2013.
Ο συνολικός προϋπολογισμός για την παροχή υπηρεσιών λογιστικής υποστήριξης ανέρχεται σε 5.700€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Το αντικείμενο, τα παραδοτέα, οι δικαιούμενοι συμμετοχής και οι όροι υλοποίησης και παραλαβής περιέχονται στο «Τεύχος πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος».
Η παρούσα απόφαση και το τεύχος πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Φορέα Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου www.fdlmes.gr
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να καταθέσουν σε έντυπη μορφή την προσφορά τους μέχρι την Παρασκευή 20/7/2012 και ώρα 15:30 στα γραφεία του Φορέα Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου, ανατολικά γεφύρια Αιτωλικού ή ταχυδρομικά: Τ.Θ. Αιτωλικού, Τ.Κ. 30400-Αιτωλικό. Για πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλέφωνο & fax: 26320 55094 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση: info@fdlmes.gr

                                                                                    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ.
                                                                                       Ν. ΑΝΑΓΝΟΠΟΥΛΟΣ

«ΕΝΑΡΞΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΔΕΛΤΙΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ “ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ” ΓΙΑ ΤΟ 2012»


Η Διοίκηση του ΟΓΑ ανακοινώνει ότι:
Ολοκληρώθηκε η επεξεργασία των αιτήσεων συμμετοχής για τα Προγράμματα
Κοινωνικού Τουρισμού και Εκδρομών έτους 2012 της Αγροτικής Εστίας που
υποβλήθηκαν στα Κ.Ε.Π. και η διαδικασία κλήρωσης για την ανάδειξη των
δικαιούχων που θα συμμετάσχουν στα προγράμματα.
Η διαδικασία χορήγησης των Δελτίων Κοινωνικού και Εκδρομικού
Προγράμματος θα ξεκινήσει την Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012. Οι κληρωθέντες
δικαιούχοι ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι του ΟΓΑ καθώς και τα μέλη των
οικογενειών τους, θα έχουν τη δυνατότητα να λάβουν τα Δελτία Κοινωνικού
Τουρισμού και Εκδρομικού Προγράμματος μέσω των Κ.Ε.Π. όλης της χώρας.
Τα ονόματα των 140.000 κληρωθέντων στα παραπάνω προγράμματα θα είναι
διαθέσιμα από την Δευτέρα 16-7-2012 στην ιστοσελίδα του Οργανισμού
(www.oga.gr).
Η διενέργεια κλήρωσης των δικαιούχων των Κοινωνικών Προγραμμάτων ήταν
ηλεκτρονική προκειμένου να διαφυλαχθεί η απόλυτη αντικειμενικότητα.
Το χρονικό διάστημα που θα μπορούν οι δικαιούχοι να κάνουν χρήση των Δελτίων
Κοινωνικού Τουρισμού ξεκινά από την παραλαβή τους και διαρκεί μέχρι τις 31-03-
2013. Τα Δελτία του Εκδρομικού Προγράμματος ισχύουν έως 31-12-2012.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
Ο.Γ.Α.

Διαδικασία Παραλαβής Δελτίων Κοινωνικού Τουρισμού και Εκδρομών
- Για την παραλαβή των Δελτίων Κοινωνικού Τουρισμού και Εκδρομικού
Προγράμματος οι δικαιούχοι θα προσκομίζουν:
α) Αντίγραφο της Αίτησης Συμμετοχής τους και Δελτίο Αστυνομικής
Ταυτότητας (ή Διαβατήριο)
ή
β) Βιβλιάριο Υγείας ΟΓΑ - Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας (ή Διαβατήριο)
Σημειώνεται: Τα Δελτία Κοινωνικού Τουρισμού και Εκδρομών του ΟΓΑ είναι
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ και δεν παραχωρούνται με οποιοδήποτε τρόπο
για χρήση από άλλο άτομο εκτός των δικαιούχων. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί
η χρήση τους από τρίτο πρόσωπο οι κυρώσεις θα είναι αυστηρότατες τόσο για
τον ίδιο τον ασφαλισμένο όσο και για το φορέα υποδοχής (ξενοδοχεία, τουριστικά
γραφεία κ.λ.π.).
Το φετινό πρόγραμμα της Αγροτικής Εστίας περιλαμβάνει:
1) 8ήμερες διακοπές (7 διανυκτερεύσεις) σε επιλεγμένα τουριστικά καταλύματα
όλης της χώρας, που έχουν συμβληθεί με τον ΟΓΑ. Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε
120.000 άτομα, συνταξιούχους του ΟΓΑ, ασφαλισμένους, καθώς και στα
προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους,
2) 3ήμερες οργανωμένες εκδρομές (2 διανυκτερεύσεις) σε διάφορους
προορισμούς της Ελλάδας, που θα διοργανώνονται από συμβεβλημένα από τον
ΟΓΑ Τουριστικά Γραφεία. Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε 20.000 άτομα,
συνταξιούχους του ΟΓΑ, ασφαλισμένους, καθώς και στα προστατευόμενα μέλη των
οικογενειών τους,
Τέλος, το πρόγραμμα δωρεάν παροχής βιβλίων προβλέπεται να ξεκινήσει το μήνα
Σεπτέμβριο.
Από Γραφείο Διοίκησης ΟΓΑ

Το αρχαίο Θέατρο Οινιαδών



αρχαίο θέατρο
αρχαίο θέατρο
Το θέατρο των Οινιαδών είναι κτισμένο κοντά στην αγορά σε θέση που προσφέρει εκπληκτική θέα προς τις γύρο πεδινές εκτάσεις,την παλιά κοίτη του Αχελώου ποταμού και τις παράκτιες περιοχές. Η πρώτη ερεύνα πραγματοποιήθηκε το 1900 από τον Αμερικανό αρχαιολόγο B. Powell,οπότε αποκαλύφθηκε η σκηνή,η ορχήστρα και περίπου το ήμισυ του κοίλου. Τον Μάιο του επόμενου έτους αποκαλύφθηκαν οι ενεπίγραφες λιθόπλινθοι με τις απελευθερωτικές επιγραφές στο νοτιοδυτικό τμήμα του κοίλου. Το κοίλου του θεάτρου το οποίο είναι λαξευμένο στον γκρίζο τοπικό ασβεστόλιθο της περιοχής, είναι μεγαλύτερο από ένα ημικύκλιο και αποτελείτε από εικοσιοκτώ σειρές εδωλίων, εκ των οποίων διατηρούνται μόνο δεκαεννέα (αρχικά θα πρέπει να ήταν 29 ή 30)
Η νοτιοδυτική πλευρά του είναι διαμορφωμένη με τεχνητό χωμάτινο πρανές πάνω στο οποίο υπήρχαν κτιστές σειρές εδωλίων, ορισμένα από τα οποία φέρουν απελευθερωτικές επιγραφές.
θέατρο
θέατρο
Οι θεατές προσέγγιζαν τις θέσεις τους μέσω δώδεκα κλιμάκων ανόδου(σήμερα είναι ορατές μόνο η εννέα) οι οποίες χώριζαν το κοίλο σε έντεκα κερκίδες χωρίς διάζωμα. Οι απολήξεις του κοίλου νοτιοανατολικά και βορειοδυτικά συμπληρώνονται με αναλημματικούς τοίχους, οι οποίοι είναι κτισμένοι ο ένας κατά το πολυγωνικό και ο άλλος κατά το ψευδοϊσόδομο σύστημα. Η ορχήστρα διαμέτρου 16,14 μ, είναι επιστρωμένη με σκληρό πατημένο χώμα και πλαισιώνεται με λίθινο κράσπεδο ,πλάτους 0,46 μ που σώζεται σε άριστη κατάσταση. Μεταξύ της ορχήστρας και της πρώτης σειράς εδωλίων υπάρχει αποχετευτικός αγωγός με καλυπτήριες πλάκες, οι οποίες δημιουργούσαν ένα είδος διαδρόμου πρόσβασης των θεατών προς τις θέσεις του κοίλου. Σε κακή κατάσταση διατηρείται η σκηνή, από την οποία είναι ορατά μόνο τα θεμέλια του προσκηνίου, συνολικού μήκους 21,89 μ και των παρασκηνίων διαστάσεων 5 μ 5,62 μ το καθένα. Το θέατρο των Οινιαδών, όπως και άλλα θέατρα της αρχαιότητας παρουσιάζουν ορισμένες αρχιτεκτονικές ιδιαιτερότητες, όπως και απόκλιση της συμβολής των αξόνων του κοίλου και των κλιμάκων ανόδου από το κέντρο της ορχήστρας. Το θέατρο έχει πολύ καλή ακουστική και χωρητικότητα που άγγιζε τους 4.600 θεατές.
Στο θέατρο αναγνωρίζονται δυο οικοδομικές φάσεις που κυρίως σχετίζονται ,με ανακατασκευές του σκηνικού οικοδομήματος.
Κατά τα μέσα του 4ου αιώνα π.χ το θέατρο λειτουργεί με την βοήθεια ενός μονώροφου ορθογώνιο σκηνικού οικοδομήματος με πέντε μεγάλα ανοίγματα στην πρόσοψη του τα οποία ορίζονται από τέσσερις πεσσούς που έφεραν επίκρανα δωρικού τύπου με άβακα και εχίνο. Τα μεταξύ των πεσσών ανοίγματα φράζονταν με ζωγραφικούς πίνακες(σκηνογραφία) που ανταποκρίνονταν στις σκηνοθετικές ανάγκες.
ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ
Το πρώτο μισό του 3ου αιώνα π.χ στην πρόσοψη της αρχικής σκηνής προστέθηκε προσκήνιο,το οποίο λαμβάνει πια την θέση του κύριου δομικού στοιχείου. Ανατολικά και δυτικά της σκηνής κτίστηκαν επίσης δυο μικρά παρασκήνια που περικλείουν το προεξέχουν προσκήνιο. Το αρχικό ορθογώνιο σκηνικό οικοδόμημα επεκτείνεται καθ΄ύψος και από μονώροφο μετατρέπεται σε διώροφο. Ταυτόχρονα με τις παρεμβάσεις στην πρόσοψη έγινε διαμόρφωση και της παλαιότερης ορχήστρας με την προσθήκη και την κατασκευή σε αυτή λίθινου περιμετρικού κρηπιδώματος ,καθώς και την κατασκευή κτιστού αγωγού στο χώρο μεταξύ του κοίλου και του κρηπιδώματος για την συγκέντρωση και απορροή των όμβριων υδάτων.
Το θέατρο έμεινε μερικώς επιχωσμένο από το 1901 που το ανακάλυψε ο B. Powell μέχρι το 1987 που το ανέλαβε την αποκάλυψη του η ΣΤ΄ Ε.Π.Κ.Α Πατρών .Κατά την διάρκεια των εργασιών αυτής της περιόδου πραγματοποιήθηκε πλήρης και μεθοδικός καθαρισμός του θεάτρου. Η έρευνα συνεχίστηκε το 1991 και ολοκληρώθηκε το 1993.Από το 2002 έως και το 2006 πραγματοποιήθηκαν εργασίες συντήρησης και ανάταξης επιμέρους τμημάτων.
Το καλοκαίρι του 1986 ξαναζωντάνεψε μετά από σιγή χιλιετιών με το έργο '' Αχαρνής'' του Αριστοφάνη. Έκτοτε και κάθε καλοκαίρι , η κοινότητα Κατοχής διοργάνωνε με μεγάλη επιτυχία φεστιβάλ στο χώρο του αρχαίου θεάτρου οπού παρουσιάζονταν σπουδαίες παραστάσεις διαφόρων θιάσων από όλη την Ελλάδα αλλά και πραγματοποιούνται διεθνή συνέδρια-συμπόσια και εκπαιδευτικές επισκέψεις διαφόρων πανεπιστημίων. Το πανεπιστήμιο του Kansas έρχεται κάθε χρόνο με ομάδα φοιτητών και κάνει πρακτική και μελέτη στο θέατρο Οινιαδών. Ήταν το πρώτο πανεπιστήμιο που έπαιξε αρχαία τραγωδία στο θέατρο τον Οινιαδών την χρονιά της έναρξης των παραστάσεων το 1986. Τα τελευταία χρόνια το φεστιβάλ το διοργανώνει ο δήμος Οινιαδών

Βιβλιογραφία
Κείμενα και πληροφορίες απο το βιβλίο
της Μη κυβερνητικής οργάνωσεις Διάζωμα

Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

Απάντηση της Ι.Μ. Αιτωλίας & Ακαρνανίας για τους γάμους τα Σάββατα


Διαψεύδει δημοσιεύματα περί απαγορεύσεως τέλεσης γάμων τα Σάββατα η Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας, αφού στην επίμαχη εγκύκλιο, υποστηρίζει πως δεν υπάρχει σχετική αναφορά . Όμως η εγκύκλιος γράφει καθαρά πως πρόκειται για «παράβαση»
Να θυμίσουμε πως τις προηγούμενες μέρες υπήρχαν δημοσιεύματα περί απαγόρευσης τέλεσης γάμων την Παρασκευή, αλλά και για παροτρύνσεις προς τους ιερείς το μυστήριο να τελείται τις  Κυριακές. Σε μερικές ιστοσελίδες γράφτηκε πως η σχετική Εγκύκλιος του Μητροπολίτη προέτρεπε σε απαγόρευση των γάμων τα Σάββατα, γεγονός που διαψεύδει κατηγορηματικά η Μητρόπολη, με σχετική της ανακοίνωση.
Παρ’όλα αυτά, εάν διαβάσει κανείς την επίμαχη εγκύκλιο, γίνεται καθαρά λόγος για παράβαση, όταν οι γάμοι τελούνται τα Σάββατα, παροτρύνοντας τους ιερείς να το πράττουν αυτό κατ’οικονομίαν, ενώ υπάρχει ρητή απαγόρευση για τέλεση του μυστηρίου την Παρασκευή.
Η ανακοίνωση της Μητρόπολης, έχει ως εξής:

«Αναληθής η απαγόρευση τελέσεως Γάμων την ημέρα του Σαββάτου

Με έκπληξη και απορία διαβάσαμε σε τοπικές ενημερωτικές ιστοσελίδες ότι ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς προέβη στην απαγόρευση τελέσεως του ιερού μυστηρίου του Γάμου κατά την ημέρα του Σαββάτου.
Ουδέν ψευδές και αναληθέστερον.
Ο Σεβασμιώτατος με το υπ’ αριθμ. 624/03-07-2012 Εγκύκλιο Σημείωμα που απέστειλε προς τους ιερείς της Ιεράς Μητροπόλεως – το οποίο και επισυνάπτουμε – δίδει κάποιες διευκρινιστικές οδηγίες σχετικά με την τέλεση του ιερού μυστηρίου του Γάμου, με αφορμή συγκεκριμένη λανθασμένη παραχώρηση ιερέως να τελέσει το ιερό μυστήριο ημέρα Παρασκευή.
Σε κανένα σημείο του Εγκυκλίου Σημειώματος δεν απαγορεύει ο Σεβασμιώτατος την τέλεση Γάμου την ημέρα του Σαββάτου.
Προκαλεί απορία πως δημοσιεύθηκε στις τοπικές ενημερωτικές ιστοσελίδες μια τέτοια αναλήθεια, έστω και αν πρόκειται για αναδημοσίευση από άλλη ιστοσελίδα, χωρίς προηγουμένως να ζητηθεί ενημέρωση από την Ιερά Μητρόπολη.
Ο Σεβασμιώτατος  Μητροπολίτης μας κ. Κοσμάς εκφράζει την λύπη και την δυσαρέσκεια του για την έκταση που έλαβε το όλο θέμα. Διευκρινίζει ότι στο Εγκύκλιο Σημείωμα «γίνεται αναφορά στην τέλεση του μυστηρίου του Γάμου την ημέρα της Παρασκευής». Ο Σεβασμιώτατος τονίζει ότι η ημέρα αυτή στον εβδομαδιαίο λειτουργικό κύκλο της Εκκλησίας μας είναι αφιερωμένη στα Πάθη και τη Σταύρωση του Κυρίου, και ως εκ τούτου είναι ημέρα αυστηράς νηστείας με πένθιμο χαρακτήρα. Επομένως δεν συνάδει το ιερό μυστήριο του Γάμου με τον χαρμόσυνο και πανηγυρικό του χαρακτήρα να τελείται την ημέρα της Παρασκευής.
Η κατεξοχήν πανηγυρική και χαρμόσυνη ημέρα είναι η ημέρα της Κυριακής που εορτάζεται η Ανάσταση του Χριστού.
Το Σάββατο επίσης είναι αφιερωμένο στους μάρτυρες και στην μνήμη των κεκοιμημένων και κατά την ημέρα αυτή η Εκκλησία μας τελεί τα μνημόσυνα των κεκοιμημένων αδελφών μας.
Ο Σεβασμιώτατος με το Εγκύκλιο Σημείωμα καλεί τους ιερείς να διδάσκουν στους πιστούς και να τους προτρέπουν να επιλέγουν την ημέρα της Κυριακής για την τέλεση του Γάμου τους, ως κατεξοχήν χαρμόσυνη ημέρα. Από εκεί και έπειτα εναπόκειται στους χριστιανούς εάν θα πράξουν το σωστό.
Επισυνάπτεται το Εγκύκλιο Σημειώμα.»


Ε γ κ υ κ λ ι ο ν   Σ η μ ε ι ω μ α
Πρὸς
τοὺς Παν/τους Ἱερομονάχους
καί Αἰδεσ/τους Ἐφημερίους
τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως


Γνωρίζουμε ὅλοι μας τήν ἱερότητα τοῦ μυστηρίου τοῦ γάμου ἀλλά καί τό προσωπικό μας ἐπιβεβλημένο καθῆκον γιά τήν ἑτοιμασία τῶν νεονύμφων καί τήν ἀκριβῆ τέλεσι τῆς ἱερολογίας τοῦ μυστηρίου.
Ἰδιαιτέρως διά τοῦ παρόντος ἐπιθυμοῦμε νά τονίσουμε τά τῆς ἡμέρας τελέσεως τοῦ μυστηρίου.
Σέ προγενέστερο ἐγκύκλιο μας τονίσαμε καί ὑπογραμμίσαμε τό πόσο πρέπει νά ἀποφεύγεται ἡ τέλεσις τοῦ μυστηρίου τοῦ γάμου τήν ἡμέρα τοῦ Σαββάτου.
Πνευματικοί λόγοι ἀλλά καί πρακτικοί, ἑτοιμασίας τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, συνηγοροῦν στό νά μή γίνονται γάμοι τό Σάββατο.
Δυστυχῶς ὅμως, ἡ παράβασις ἁπλώνεται. Μερικοί ἀδελφοί ἐφημέριοι δίνουν μόνοι τους τήν ἄδεια νά γίνονται γάμοι ἀκόμα καί Παρασκευή, ἡμέρα σταυρώσιμη, ἐγκρατείας, νηστείας, πνευματικῆς ἀφυπνίσεως.
Συμφωνοῦν μέ τούς νεονύμφους καί τούς οἰκείους τους, ἐκεῖνοι ἑτοιμάζουν προσκλήσεις, γαμήλια δεῖπνα, κάνουν τόσα ἔξοδα καί ἔρχονται κατόπιν ὅλων αὐτῶν νά ζητήσουν τήν ἄδεια τελέσεως τοῦ μυστηρίου. 
Τί νά πῇ τότε ὁ Μητροπολίτης καί ἡ Ἱερά Μητρόπολις; Πῶς νά ἀπαγορεύσῃ τήν τέλεσι τοῦ μυστηρίου τοῦ γάμου Παρασκευή, ὅταν οἱ νεόνυμφοι καί οἱ οἰκεῖοι προβάλουν μεγάλη οἰκονομική δυσκολία καί δυσβάστακτα ἔξοδα, τά ὁποῖα ἤδη ὀφείλουν; Ἀλλά καί πῶς νά ἐπιτρέψῃ ἡ Ἱερά Μητρόπολις τήν τέλεσι τοῦ μυστηρίου τοῦ γάμου ἡμέρα Παρασκευή;
Δυστυχῶς, πρόσφατα ἀναγκασθήκαμε νά οἰκονομήσουμε τά πράγματα, παρά τή θέλησί μας, διότι χωρίς νά γνωρίζουμε ἀπολύτως τίποτε, βρεθήκαμε στήν ἀνάγκη νά δώσουμε ἄδεια γάμου, ἐπειδή ὁ Ἐφημέριος συμφώνησε νά γίνῃ γάμος Παρασκευή καί οἱ νεόνυμφοι καί οἱ συγγενεῖς εἶχαν ἤδη ἕτοιμα τά πάντα.
Θέλω νά γνωρίσω σέ ὅλους τούς κληρικούς μας ὅτι οὐδέποτε θά ἐπαναληφθῇ ἄλλη ἀνάλογος οἰκονομία. Γι’αὐτό ὀφείλουν οἱ Ἱερεῖς μας νά ἀγρυπνοῦν καί νά προσέχουν. Νά ἐλέγχουν τίς ἡμερομηνίες καί τίς ἡμέρες. Νά συνιστοῦν ἰδιαιτέρως νά γίνονται οἱ γάμοι ἡμέρα Κυριακή καί κατ’ οἰκονομίαν Σάββατο.
Ἐάν ἐπαναληφθῇ παρόμοια παράβασις καί παρακοή Ἱερέως, θά τιμωρηθῇ παραδειγματικά ὁ Ἱερεύς, διότι δέν μποροῦμε νά προσβάλουμε τόν Κύριό μας, νά καταπατοῦμε τούς Ἱερούς Κανόνες, νά ἀσεβοῦμε στήν φωνή τῆς Ἐκκλησίας μας.
Ἀγαπητοί πατέρες, ἄς συνέλθουμε. Ἄς ἀνανήψουμε. Ἄς στερεώσουμε μέσα μας τό φόβο τοῦ Θεοῦ. Θά δώσουμε αὐστηρά ἀπολογία κατά τήν ἡμέρα τῆς Κρίσεως.  

Μετά πατρικῶν εὐχῶν

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† Ο ΑΙΤΩΛΙΑΣ  ΚΑΙ  ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ  ΚΟΣΜΑΣ

Κατασκευή παραδοσιακού φούρνου στο Αγράμπελο




    Δείτε μέσα από της φωτογραφίες του Γιώργου Τσέλιου, πως γίνετε ένας παραδοσιακός ξυλόφουρνος με τον παλιό τρόπο.
   Στις αρχές Ιουλίου μια οικογένεια στο Αγράμπελο άρχισε να κατασκευάζει έναπαραδοσιακό βλάχικο φούρνο. Στο κτίσιμο του φούρνου παίρνουν μέρος οι γυναίκες και οι άνδρες περιορίζονται μόνο στη μεταφορά των υλικών.....
ΔΕΙΤΕ ΠΟΛΛΕΣ ΦΩΤΟ.....



Υλικά που χρησιμοποιούνται  για τον φούρνο:
Τσιμεντόλιθοι (για τη βάση)
Κομμάτια από παλιά κεραμίδια
πέτρες
χώμα-πηλός από βουνό
Άχυρα
νερό

Ξεκίνημα κατασκευής  παραδοσιακού φούρνου
Πρώτα φτιάχνουμε τη βάση με τσιμεντόλιθα και με διάφορες πέτρες και στη συνέχεια με μέτρο ένα ταψί παίρνουμε τα μέτρα για το νέο φούρνο. Στη συνέχεια αφού πρώτα κοσκινίσουμε το χώμα, φτιάχνουμε λάσπη με χώμα και νερό και προσθέτουμε και άχυρα για μα δέσει καλύτερα το χαρμάνι. Το χαρμάνι το πατάνε οι γυναίκες με τα πόδια μέχρι να γίνει έτοιμη λάσπη. Αμέσως μετά  όταν το μίγμα είναι  έτοιμο, το παίρνουνε οι γυναίκες  και το φτιάχνουνε μπάλες. Πετάνε τις μπάλες από χώμα με δύναμη πάνω στη βάση, και όταν  αυτή γεμίσει αρχίζουνε και το χτυπάμε με την  παλάμη για να γίνει ίσιο, και μετά το σκεπάζουνε γα να μην σκάσει. Όταν στεγνώσει καλά μαζεύουνε σπασμένα κεραμίδια και πετραδάκια και τα βάζουμε έτσι ώστε να γίνει κυκλικό ο θόλος του φούρνου.  Όταν φτιάξουνε το θόλο τον χτυπάνε με την παλάμη τους  και μετά ρίχνοντας νερό το γυαλίζουν με τα χέρια τους

  Το κάψιμο του παραδοσιακού φούρνου

Ο νέος φούρνος πρέπει να μείνει μια βδομάδα περίπου για να στεγνώσει ο πηλός. Όταν πια στεγνώσει ο πηλός, πρώτα βγάζουνε από μέσα τα κεραμίδια και τις πέτρες και υστέρα καίνε  το φούρνο με πολλά ξύλα για δύο  ημερόνυχτα.

Κατασκευάζει τη βάση του παραδοσιακού φούρνου

Με το ταψί πέρνουνε τα μέτρα του φούρνου 

Το κοσκίνισμα του χώματος


Οι γυναίκες βοηθούν στο κοσκίνισμα

Ρίχνουν νερό στο χώμα

Οι γυναίκες  κρατώντας τσαπιά πατάνε με τα πόδια τους το χώμα

Το πατάνε αφού έχουν  ρίξει άχυρα  μέχρι να γίνει λάσπη

Κάνουν πολλές  μπάλες με τη λάσπη

 Η μπάλα είναι έτοιμη

Αρχίζουν το στρώσιμο της Βάσης

Ρίχνει με δύναμη το χώμα στη βάση


Η βάση έτοιμη στρωμένη με πηλό

Γυαλίζει με το χέρι της τη βάση

Ο θόλος έτοιμος γεμάτος  με κεραμίδια και πέτρες



Άρχισε το κτίσιμο του φούρνου


Ο φούρνος είναι σχεδόν έτοιμος


Το χτύπημα του χώματος με τη παλάμη


Έτοιμος ο φούρνος




Αφού γυαλίστηκε είναι έτοιμος για κάψιμο

απο xiromeronews

O 8oς Διάπλους του Αμβρακικού


Toν 8ο Διάπλου του Αμβρακικού διοργανώνουν την Κυριακή 22 Ιουλίου οι φορείς της περιοχής, προσδοκώντας ότι μέσα από την διοργάνωση αυτή οι νέες γενιές θα έχουν την τύχη να απολαύσουν το σπάνιο οικοσύστημα
Ένα οικοσύστημα με  δελφίνια, τ θαλάσσιες χελώνες,  αργυροπελεκάνους και  άλλα είδη της σπάνιας χλωρίδας και πανίδας του βιότοπου.
Ο διάπλους θα ξεκινήσει από την Βόνιτσα στις 8 το πρωί και ο πρώτος κολυμβητής αναμένεται να φτάσει στην Κορωνησία περίπου 3 ώρες αργότερα. Οι διοργανωτές καλούν τους κατοίκους της περιοχής να αγκαλιάσουν αυτή την εκδήλωση η οποία τείνει να γίνει θεσμός και να παρευρεθούν στον διάπλου, πιέζοντας με αυτό τον τρόπο την πολιτεία και τους αιρετούς να ασχοληθούν σοβαρά με την προστασία του οικοσυστήματος. Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στον διάπλου ή να γίνουν χορηγοί της εκδήλωσης μπορούν να απευθύνονται στους Σαλαμούρα Θεόδωρο κιν. 6944596729 και Θοδωρή Λάμπρο κιν. 6979693858

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

Συνέλευση του ΣΥΡΙΖΑ στο Επιμελητήριο


Με περιορισμένη συμμετοχή, με βάση το εκλογικό αποτέλεσμα του Ιουνίου στο Αγρίνιο, αλλά με πολύ ενδιαφέρουσες παρεμβάσεις  για τον ρόλο του ΣΥΡΙΖΑ από εδώ και  στο εξής, πραγματοποιήθηκε στο Επιμελητήριο Αιτωλ/νίας η συνέλευση του κόμματος  παρουσία των βουλευτών Γ. Βαρεμένου και Μ. Τριαναταφύλλου

Παρεμβάσεις – Συσπειρώσεις – Κινήσεις Δ/θμιας Εκπαίδευσης ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



Η δίωξη του Κώστα Κορδάτου συνεχίζεται στο μισοσκόταδο παλαιών και νέων  πολιτικών σκοπιμοτήτων!

Η υπόθεση της πολιτικής δίωξης του συνδικαλιστή καθηγητή Κώστα Κορδάτου σέρνεται από της αρχές της προηγούμενης δεκαετίας. Βρέθηκε υπηρεσιακά αναπληρωτής Δ/ντής (1998-2002) στο ΤΕΕ (ΕΠΑΛ) Καινουρίου Αι/νίας και κατόπιν σε κτίριο που ανήκε στον τοπικό Αγροτικό Συνεταιρισμό, κτίριο «αχούρι». Η ελλειμματική πολιτική του τότε ΟΣΚ για κτιριακές υποδομές οδήγησε το πλέγμα ΟΣΚ – τοπική Διοίκηση εκπαίδευσης της Αιτ/νίας – Νομαρχία Αιτλ/νίας  - πρ. Δήμο Θεστιέων (που υπάγεται το Καινούριο) σε μια σειρά παράτυπων, ίσως και παράνομων διαδικασιών χρηματοδότησης και ανακαίνισης του κτιρίου που δεν ήταν δημόσιο-κρατικό. Να σημειώσουμε ότι οι αποφάσεις Δήμου και Νομαρχίας ήταν απόρροια τοπικών κινητοποιήσεων και γενικών συνελεύσεων.

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

Ζέα ή Ζειά: Η απαγορευμένη για μας τροφή των αρχαίων Ελλήνων και ο μυστικός βιολογικός πόλεμος...


Ζειά ή Σιτάρι; Βιολογικός πόλεμος,.....εναντίων των Ελλήνων;
Ομάδα επιστημόνων έφθασε εις τήν Θεσσαλονίκην, όπου εύρισκες τότε ανθρώπους άπό όλες τις φυλές. Ήρεύνησε προσε­κτικά και έδημοσίευσε τό 1922 τό πρώτο σύγγραμμα διά τις ομάδες αίματος και τις ιδιαιτερότητες εκάστης. Οί Έλληνες είναι κατά πλει­οψηφία "0"ομάδος και οί υπόλοιποι "Α" ομάδος, οί Χάζαροι είναι "Β" ομάδος κ.λπ. Αρχάς του 1923 στέλνουν εις τήν Θεσσαλονίκη ένα ζευγάρι ιατρών διά νά εξετάσει τήν διατροφήν τών Ελλήνων, επηρε­ασμένη άπό τόν Ιπποκράτη, ό όποιος έλεγε εις τους ασθενείς "φάρ­μακο σου είναι ή τροφή σου". Άρα αυτοί έσκέφθησαν, έχει καθιερώ­σει εις τόν Έλληνα υγιεινή διατροφή,ποια είναι όμως ή βασική τροφή;
Οί ερευνηταί κατέληξαν, σύντομα, ότι βασική τροφή τών Ελλήνων είναι τό ψωμί. Τό ψωμί όμως τών Ελλήνων ήταν από Ζειά και όχι άπό σιτάρι.
Είς τά χημικά εργαστήρια συνέκριναν γρήγορα αλεύρι άπό Ζειά και Σιτάρι καί μέχρι τό 1926 διαπιστώνουν ότι: .....



Δ Ι Α Δ Ρ Ο Μ Ε Σ
Μ Ε   Π Υ Ξ Ι Δ Α    Τ Η    Β Ι Β Λ Ι Ο Θ Η Κ Η
   Η καλοκαιρινή καμπάνια «Διαδρομές με πυξίδα την Βιβλιοθήκη » ξεκινά !
Οι μικροί μας φίλοι, και όχι μόνο, θα μπορούν να συμμετάσχουν στις καλοκαιρινές δράσεις της Βιβλιοθήκης που ξεκινούν στις  9 Ιουλίου και ολοκληρώνονται στις 30 Αυγούστου. Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Αγρινίου σε συνεργασία με τη μη κερδοσκοπική εταιρεία FutureLibrary και την ....
υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος υπόσχεται να προσφέρει στα παιδιά συντροφιά, χαρά , παιχνίδι και μάθηση.
Το πρόγραμμα των δράσεων περιλαμβάνει:

Άναρχη οικιστική ανάπτυξη στην Τριχωνίδα


Άναρχη οικιστική ανάπτυξη στην Τριχωνίδα

Η έρευνα  του ΑΠΘ σε συνεργασία με τη WWF αποκαλύπτει την οικιστική ανάπτυξη της Τριχωνίδας με άναρχο τρόπο. Στους χάρτες διακρίνονται χαρακτηριστικά οι βίαιες αλλαγές στη χρήση του φυσικού χώρου

Με άναρχο τρόπο μεταβλήθηκε η κάλυψη γης στην Ελλάδα τα τελευταία 65 χρόνια. Η οικιστική ανάπτυξη εκδηλώθηκε εις βάρος του φυσικού περιβάλλοντος, στις πεδινές περιοχές παρατηρήθηκε εντατικοποίηση της γεωργικής εκμετάλλευσης, ενώ στα ορεινά, τα δάση πύκνωσαν λόγω της εγκατάλειψης της κτηνοτροφίας.
Στις διαπιστώσεις αυτές καταλήγει έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την περιβαλλοντική οργάνωση WWF με τίτλο «Χαρτογράφηση των αλλαγών κάλυψης γης σε επιλεγμένες περιοχές της Ελλάδας 1945-2009».
Μέσω της φωτοερμηνείας και της ανάλυσης περισσότερων από 250 αεροφωτογραφιών, οι εμπλεκόμενοι μελέτησαν την κατάσταση που διαμορφώθηκε σε επτά περιοχές της χώρας και αποτύπωσαν τις μεταβολές και τις επιπτώσεις τους στον χώρο. Σύμφωνα με τα συμπεράσματά τους, το χρονικό διάστημα που εξετάστηκε συντελέστηκαν άναρχες και βίαιες αλλαγές στη χρήση του φυσικού χώρου.
Στους χάρτες διακρίνεται  χαρακτηριστικά η συρρίκνωση των δασών και των εκτάσεων χαμηλής βλάστησης λόγω της επέκτασης γεωργικών εκτάσεων γύρω από τη λίμνη Τριχωνίδα.
Περίπου το 12% της συνολικής φυσικής βλάστησης (δάση και εκτάσεις χαμηλής βλάστησης) του 1945 μετατράπηκαν σταδιακά σε γεωργικές εκτάσεις μέχρι το 2009.
ΧΑΡΤΗΣ 1945

ΧΑΡΤΗΣ 1960
ΧΑΡΤΗΣ 1970
ΧΑΡΤΗΣ 2009
ethnos.gr
wwf.gr

 

Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

O ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ ΑΓΡΙΝΙΟΥ κ. ΚΑΤΣΑΚΙΩΡΗΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ



 Ο κ. Κατσακιώρης Πρόεδρος του Αστικού Κτελ Αγρινίου μιλάει για τις δραστηριότητες της εταιρίας, τον σχεδιασμό αλλά και την κοινωνική πολιτική του ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ. Ένας άνθρωπος με συγκροτημένη σκέψη που εκφράζει άποψη και για τα δρώμενα στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας, μια νέα πνοή στο χώρο των μεταφορών


Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012

Εκδήλωση για το Λαογράφο Νίκο Ράππο: Ο Πολιτισμός ενώνει…




Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΝΩΝΕΙ: Ο Δήμαρχος Ακτίου-Βόνιτσας Νίκος Σολδάτος, ο τιμωμένος Νίκος Ράππος, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ, η Νίκη Φούντα Βουλευτής ΔΗΜΑΡ και ο Κώστας Καραγκούνης Υφυπουργός Δικαιοσύνης. 

       Η πρωτοβουλία που πήραν η Αιτωλική Πολιτιστική Εταιρεία,  η Ξηρομερίτικη Εταιρεία Λόγου και Τέχνης και ο Σύλλογος Κωνωπινιωτών Ξηρομέρου, να τιμήσουν το λαογράφο του Ξηρομέρου Νίκο Ράππο, αποδείχθηκε ικανή να κάνει ότι συνήθως αδυνατούν ακόμη και οι πιο «άξιοι» διπλωμάτες. 
   Να «ενώσει» τους πολιτικούς του νομούΚώστα Καραγκούνη Υφυπουργό Δικαιοσύνης, Παναγιώτη Κουρουμπλή κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ  και  Νίκη Φούντα Βουλευτή Αιτ/νίας της Δημοκρατικής Αριστεράς και να ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο την αγάπη  όλων μας για την Αιτωλοακαρνανία.....



   Για άλλους ο Πολιτισμός είναι τρόπος έκφρασης και δημιουργίας. Για άλλους φανερώνει το πνευματικό επίπεδο του κάθε τόπου. Το βέβαιο είναι πως οΠολιτισμός παραδοσιακά ενώνει κι’ αυτό φανέρωσε και η προχθεσινοβραδινή εκδήλωση.

   Στις δύσκολες μέρες που ζούµε, ο πολιτισµός ενώνει και πρέπει να χαράζει ένα ελπιδοφόρο μέλλον για τον τόπο μας….