GAIA

GAIA

Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Ο φονικός ανεμοστρόβιλος που έπληξε την Αμερική στοίχισε τη ζωή του 65χρόνου Περικλή Κουτσομπίνα, που κατάγονταν από τις Φυτείες Αιτ/νίας

 O φονικός ανεμοστρόβιλος που έπληξε την Αμερική είχε τραγικό θύμα τον 65χρόνο Περικλή Κουτσομπίνα, που κατάγονταν από τις Φυτείες Αιτ/νίας. Ο άτυχος συμπατριώτης μας σύμφωνα με πληροφορίες βρήκε τραγικό θάνατο όταν  κατέρρευσε από τους σφοδρούς ανεμοστρόβιλους η κατοικία του στην πολιτεία Βιρτζίνια στις ΗΠΑ. Η σορός του άτυχου συμπατριώτη μας θα μεταφερθεί στις Φυτείες την Μεγάλη Παρασκευή όπου θα γίνει και η κηδεία του. Παράλληλα τραυματίας είναι και η σύζυγός του που νοσηλεύεται σε Νοσοκομείο, η οποία είναι εκτός κινδύνου. Ο Περικλής Κουτσομπίνας διέμεινε στις ΗΠΑ τα τελευταία 30 χρόνια και είχε δυο παιδιά.

Από τους σφοδρούς ανεμοστρόβιλους που έπληξαν επτά αμερικανικές πολιτείες στο νότο, τουλάχιστον 45 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους.

Με επιτυχία έγιναν τα Λαζάρια στη Ματαράγκα


Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το διήμερο των Λαογραφικών Εκδηλώσεων Λαζάρια 2011 στις 14 & 15 Απριλίου στη Δημοτική Κοινότητα Ματαράγκας. Το πρόγραμμα περιελάμβανε:παράσταση παιδικών χορευτικών την Πέμπτη 14 Απριλίου και ώρα 7:00μ.μ. στην πλατεία Ματαράγκας. Την Παρασκευή 15 Απριλίου και ώρα 7:00μ.μ. παρέλαση χορευτικών τμημάτων και παρέλαση ιππικών ομίλων. Στη συνέχεια στις 8:00μ.μ. έγινε η άφιξη των τμημάτων στην πλατεία όπου μίλησαν ο δήμαρχος Αγρινίου Παύλος Μοσχολιός, ο πρόεδρος  Δ.Κ. Ματαράγκας Χρήστος Μαρίνος και ο πρόεδρος Προοδευτικού Συλλόγου Ηλίας Κουτσονικόλας. Η εκφώνηση πανηγυρικού έγινε από την κα Καλλιόπη Μπανάκα – Σαλάππα ενώ η παρουσίαση της εκδήλωσης από την κα Αφροδίτη Παππά – Χήρα. Πραγματοποιήθηκε παρουσίαση χορευτικών τμημάτων, παρουσίαση δρώμενων και απονομή τιμητικών διπλωμάτων.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος στο Αγρίνιο για τον πολιούχο Άγιο Χριστόφορο

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος θα παραστεί στις θρησκευτικές εκδηλώσεις του εορτασμού του Πολιούχου του Αγρινίου Μεγαλομάρτυρα Αγίου Χριστοφόρου στις 9 Μαΐου καθώς ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του δημάρχου Αγρινίου Παύλου Μοσχολιού και του Μητροπολίτη  Αιτωλίας και Ακαρνανίας κκ. Κοσμά.

Η Ένωση Επαγγελματιών Εστίασης, Αναψυχής και Ψυχαγωγίας Αγρινίου ενημερώνει

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Η Ένωση Επαγγελματιών Εστίασης, Αναψυχής και Ψυχαγωγίας Αγρινίου, αποφάσισε να συμμετέχει στο πρόγραμμα «Σύνταξη Κλαδικών Σχεδίων Διαρθρωτικής Προσαρμογής Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων, που απασχολούν από 1 έως 49 άτομα, εντός της οικονομικής κρίσης» της Επαγγελματικής Κατάρτισης Α.Ε, προκειμένου να βοηθήσει για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της κρίσης. Οι δράσεις που θα υλοποιηθούν είναι ουσιαστικές και θα θωρακίσουν τη βιωσιμότητα και την ανταγωνιστικότητα των μελών των Επαγγελματιών Εστίασης, Αναψυχής και Ψυχαγωγίας Αγρινίου.
Σας προτείνουμε την ένταξή σας στα κλαδικά σχέδια που θα εκπονηθούν για να κερδίσετε:
1. 1.500€ η επιχείρηση, για κάθε εργαζόμενο της που εντάσσεται στο πρόγραμμα κατάρτισης.
2. 1.500€ για κάθε αυτοαπασχολούμενο, για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα κατάρτισης.
3. Έως 900 ευρώ που θα λάβει ο εργαζόμενος που θα παρακολουθήσει το πρόγραμμα κατάρτισης
4. Κατάρτιση δική σας ή του προσωπικού σας πάνω στις νέες εξελίξεις του επαγγέλματος, επίσης, πλήρως χρηματοδοτούμενη.
5. Επιχειρηματικό Σχέδιο εξειδικευμένο για την επιχείρησή σας.
Για να γίνει πράξη η συμμετοχή σας απαιτείται να ανταποκριθείτε σε πολύ απλές απαιτήσεις, όπως η συλλογή και αποστολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών, που είναι αναγκαία για την έγκριση της ένταξης σας στο πρόγραμμα στο κατάστημα Del Corso, Χαριλάου Τρικούπη 9 και στα τηλ. 6945803058 κος Καλλέργης Ηλίας & 6951656637 κος. Τσιρώνης Χρήστος. Το πρόγραμμα πρέπει να κατατεθεί έως τις 4 Απριλίου 2011 και η κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών εκ μέρους σας έως τις 24 Μαρτίου 2011. Τονίζεται ότι θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Στην πίσω σελίδα ακολουθούν τα δικαιολογητικά.
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ !
Με εκτίμηση,
Για το ΔΣ της Ένωση Επαγγελματιών Εστίασης, Αναψυχής και Ψυχαγωγίας Αγρινίου
Ο πρόεδρος
Καλλέργης Ηλίας
Ο γραμματέας
 Χρήστος Τσιρώνης
ΛΙΣΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ
Α/Α ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1 Ασφαλιστική ενημερότητα σε ισχύ ΛΟΓΙΣΤΗΣ ή ΕΣΕΙΣ Για τους αυτοαπασχολούμενους και τις ατομικές επιχειρήσεις απαιτείτε ασφαλιστική ενημερότητα από ΤΕΒΕ και ΙΚΑ Προσοχή σε ημερομηνία Λήξης Έως 15/04/11
2 Φορολογική ενημερότητα σε ισχύ ΛΟΓΙΣΤΗΣ ή ΕΣΕΙΣ Προσοχή σε ημερομηνία Λήξης
Έως 15/04/11
3 Καταστατικό ή
ΦΕΚ Για τις ΑΕ, ΟΕ, ΕΠΕ ΛΟΓΙΣΤΗΣ ή ΕΣΕΙΣ Επικυρωμένα
Έναρξη Επιτηδεύματος από Δ.Ο.Υ. Για τις ατομικές επιχειρήσεις
4 Αντίγραφα Α.Π.Δ. από ΙΚΑ για το έτος 2010 ΛΟΓΙΣΤΗΣ ή ΕΣΕΙΣ 1 αντίγραφο για κάθε τρίμηνο
του έτους. Σύνολο 4 αντίγραφα.
Δεν αφορά αυτοαπασχολούμενους
Που δεν απασχολούν εργαζόμενους
5 α) Άδεια λειτουργίας σε ισχύ επικυρωμένη.
β) Υπεύθυνη δήλωση περί μη απαίτησης άδειας λειτουργίας
α)Επικυρωμένη η άδεια
β) Σφραγίδα επιχείρησης με Υπογραφή Νόμιμου εκπροσώπου και θεώρηση γνήσιου της υπογραφής
6 Προσύμφωνο συνεργασίας μεταξύ επιχείρησης και πιστοποιημένου από το ΕΚΕΠΙΣ ΚΕΚ
7 Προσύμφωνο συνεργασίας μεταξύ επιχείρησης και Συμβούλου Διαρθρωτικής Προσαρμογής
8 Ερωτηματολόγιο Προσοχή: Συμπληρώνουμε τον ΚΑΔ
9 Profile Επιχείρησης
ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ
Α Υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86 του Νομίμου Εκπροσώπου Συμπληρώνεται από το νόμιμο εκπρόσωπο Όλα τα πρότυπα των Υπευθύνων Δηλώσεων σας δίνονται έτοιμα από εμάς
• Σφραγίδα επιχείρησης
• Υπογραφή από Νόμιμο Εκπρόσωπο
• Θεώρηση του γνησίου της υπογραφής
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΜΕ:
Μπορούμε να βρούμε τις ΕΜΕ από:
α. Κατάσταση προσωπικού (που συνοδεύει το έντυπο Ε7) για τη χρήση του 2010
β.Πίνακες προσωπικού από την Επιθεώρηση Εργασίας για την χρήση του 2010 (ετήσιος και συμπληρωματικοί)
Β Υπεύθυνη δήλωση σχετικά με τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας που τυχόν έχει λάβει η επιχείρηση
για τα έτη 2009 – 2010 – 2011
Γ Υπεύθυνη δήλωση περί μη απαίτησης άδειας λειτουργίας (5β)
Δ Υπεύθυνη δήλωση με κατάσταση ετήσιων μονάδων εργασίας σε βάθος ενός έτους για το έτος 2010 Συμπληρώνεται από το νόμιμο εκπρόσωπο με την συνεργασία του λογιστή σας

Πρόταση για την διοργάνωση μόνιμου διεθνούς τουρνουά πάλης στην Αρχαία Ολυμπία

Πρόταση για την διοργάνωση μόνιμου διεθνούς τουρνουά πάλης στην Αρχαία Ολυμπία, με την συμμετοχή αθλητών από 20 διαφορετικές χώρες, κατέθεσε σήμερα ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Φιλάθλων Πάλης, ολυμπιονίκης Κώστας Θάνος στον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα, σε συνάντηση που είχαν το μεσημέρι στην Πάτρα, παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας Χαράλαμπου Καφύρα.

Ο κ. Θάνος επεσήμανε ότι σκοπός της Ομοσπονδίας είναι η θεσμοθέτηση ενός Διεθνούς Τουρνουά υψηλού επιπέδου, με την συμμετοχή των καλυτέρων αθλητών πάλης από 20 χώρες, με τόπο φιλοξενίας την κοιτίδα του Ολυμπισμού. Παράλληλα, όπως τόνισε, πέραν του τουρνουά την ίδια περίοδο θα μπορούν να φιλοξενούνται στην Αρχαία Ολυμπία και άλλες εκδηλώσεις αθλητικού και πολιτιστικού χαρακτήρα.

Τόσο ο κ. Κατσιφάρας όσο και ο κ. Καφύρας ευχαρίστησαν τον κ. Θάνο και τους συνεργάτες του για την πρόταση που τους κατέθεσαν και υπογράμμισαν ότι, παρά την δύσκολη συγκυρία, η Περιφέρεια στηρίζει κάθε πρωτοβουλία που έρχεται να αναδείξει την Αρχαία Ολυμπία και να δώσει διεθνή προβολή στην περιοχή. Για τον λόγο αυτό θα εξεταστούν όλες οι δυνατότητες διευκόλυνσης της Ομοσπονδίας Πάλης και θα αναζητηθούν τρόποι ώστε η Περιφέρεια να τεθεί συνδιοργανωτής του Διεθνούς Τουρνουά.

«Επιθυμία μας είναι, μέσω του τουρνουά, να αναδείξουμε το άθλημα των Ολυμπιονικών και παράλληλα να προσελκύσουμε νέους αθλητές στο άθλημα αλλά και φιλάθλους απ’ όλο τον κόσμο», σημείωσε ο κ. Θάνος. Προσθέτοντας ότι ο σχεδιασμός της Ομοσπονδίας αναφέρεται σε ένα Διεθνές Τουρνουά, με μόνιμο χαρακτήρα, που θα φιλοξενείται κάθε χρόνο στην Αρχαία Ολυμπία.   

Στη συνάντηση συμμετείχαν, επίσης, ο Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας Πάλης Ξενοφώντας Αθανασίου και η 4η Ολυμπιονίκης Πάλης στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας Σταυρούλα Ζυγούρη.  

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ -ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Η ουσιαστική ενίσχυση και η απρόσκοπτη λειτουργία του Αυτόνομου Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδος στο Αγρίνιο ήταν το αντικείμενο της συνάντησης, που είχε τη Μεγάλη Δευτέρα 18 Απριλίου, στο Δημαρχείο, ο Δήμαρχος Αγρινίου κ. Παύλος Μοσχολιός με τον Ειδικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας,  Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Βασίλη Παπάζογλου.
Στη συνάντηση των δύο ανδρών συζητήθηκαν διεξοδικά όλα τα ζητήματα του Πανεπιστημίου και κυρίως όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ξεκινήσει η αυτόνομη λειτουργία του.
Ο κ. Μοσχολιός στις δηλώσεις του αφού ευχαρίστησε τον Ειδικό Γραμματέα για την επίσκεψή του στο Δημαρχείο δήλωσε:
« Είχα την ευκαιρία να συζητήσω με τον κ. Παπάζογλου όλα τα θέματα που αφορούν το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδος και τα προβλήματα που αναδείχθηκαν το τελευταίο διάστημα. Ο κ. Παπάζογλου με διαβεβαίωσε ότι όλα τα θέματα που αντιμετωπίζει το Πανεπιστήμιο είναι στη σωστή κατεύθυνση όπως ο αυτόνομος προϋπολογισμός του και σύντομα ο  δικός του οργανισμός με στόχο πάντα την πλήρη αυτονόμησή του.
Ενημέρωσα τον κ. Παπάζογλου ότι από την πλευρά του Δήμου Αγρινίου, εάν χρειαστεί, μπορούμε να παρέχουμε διοικητική υποστήριξη προκειμένου να λυθούν τυχόν προβλήματα σ’ αυτό το μεταβατικό στάδιο, μέχρι να οργανωθούν σωστά οι υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.
 Γνωρίζετε, άλλωστε, ότι η Δημοτική Αρχή στηρίζει έμπρακτα το Πανεπιστήμιο με ενέργειες όπως η εκπόνηση μελέτης για το τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο στην περιοχή του παλαιού αεροδρομίου για την ανάπτυξη κτιριακών υποδομών , με την παραχώρηση χρήσης του 3ΟΥ Γυμνασίου Αγρινίου για τη μετεγκατάσταση του τμήματος Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών προκειμένου να δημιουργηθεί μια ενιαία πανεπιστημιακή κοινότητα στην πόλη αλλά και το συνεχή αγώνα για να λειτουργεί σωστά το Πανεπιστήμιο.
Θέλω να επαναλάβω για μία ακόμη φορά ότι αυτή η πόλη έχει μεγάλη ιστορία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και κακή σε πολλές περιπτώσεις και σε καμία περίπτωση δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να επαναληφθούν τα λάθη που έγιναν στο παρελθόν με την Οικονομική Σχολή».
Από την πλευρά του ο κ. Παπάζογλου τόνισε ότι από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας γίνονται όλες οι ενέργειες προκειμένου να λειτουργήσει αυτόνομα το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας.
 « Όπως γνωρίζετε για πρώτη φορά το πανεπιστήμιο έχει δικό του προϋπολογισμό, ενώ σύντομα αναμένουμε κάποιες γρήγορες μετατάξεις- αποσπάσεις ώστε το Πανεπιστήμιο να έχει το δικό του διοικητικό μηχανισμό». 

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΕΞΑΓΩΓΕΩΝ ΕΩΣ 29-4-2011



Το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας ενημερώνει τις επιχειρήσεις που έχουν εγγραφεί ή ανανέωσαν την επωνυμία τους στο ειδικό μητρώο εξαγωγέων το έτος 2008 και επιθυμούν να παραμείνει η επωνυμία τους καταχωρημένη στο Ειδικό Μητρώο Εξαγωγέων, να υποβάλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μέχρι την 30/04/2011, ειδάλλως θα διαγραφούν από το Ειδικό Μητρώο Εξαγωγέων. Επίσης, πρόκειται να διαγραφούν και όσες επιχειρήσεις δεν πραγματοποίησαν εξαγωγές κατά την τελευταία τριετία (2008-2010). Πληροφορίες στα τηλέφωνα 2641074551 και 2641074557 καθώς και στην ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου www.etakcci.gr.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΟΝΝΕΔ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ

Το μήνυμα της Ηρωικής Εξόδου των "Ελεύθερων Πολιορκημένων" του Μεσολογγίου είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Το Μεσολόγγι αποτελεί διαχρονικό σύμβολο των Αγώνων για την Εθνική Ανεξαρτησία και την Ελευθερία.
Η Έξοδος των "Ελεύθερων Πολιορκημένων", που συγκλόνισε τον κόσμο, είναι ένας άθλος πέρα από τα ανθρώπινα μέτρα και θα πρέπει να υπενθυμίζει σε όλους μας την εθνική ομοψυχία που πρέπει να επιδείξουμε τις δύσκολες αυτές ώρες, προκειμένου να πετύχουμε την «ΕΞΟΔΟ» από την κρίση.
Η χώρα μας χρειάζεται «Πατριώτες» πολιτικούς, που δεν θα διαπραγματεύονται την Εθνικής μας Ανεξαρτησία και Κυριαρχία.

Στην 185η Επέτειο της "Εξόδου" κατέθεσε έπειτα από πολλά χρόνια στεφάνι ως δείγμα σεβασμού στην ιστορική μνήμη των «Ηρώων Ελεύθερων Πολιορκημένων» η ΟΝΝΕΔ Αιτωλοακαρνανίας.

Το Γυμνάσιο Λεπενούς στην τελική φάση διαγωνισμού σχολικών ιστοσελίδων

Το Γυμνάσιο Λεπενούς συμμετέχει για πρώτη φορά στον 5ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικών Διαδικτυακών Τόπων, που οργανώνεται από την «Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση» και την Πανελλήνια Ένωση εκπαιδευτικών για τις Φυσικές Επιστήμες “Μιχάλης Δερτούζος” σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ).
Την Πέμπτη 14 Απριλίου 2011, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα αξιολόγησης των ιστοσελίδων Γυμνασίων – Λυκείων και το σχολείο μας πέρασε στην τελική φάση, μαζί με άλλα 12 σχολεία και είναι το μοναδικό σε όλη την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Στην τελική φάση, θα βραβευτούν οι τρεις καλύτερες ιστοσελίδες. Η τελική αξιολόγηση από 5μελή επιτροπή ξεκίνησε, και ελπίζουμε σε μια καλύτερη θέση. Η βράβευση θα πραγματοποιηθεί σε παράλληλη εκδήλωση στο πλαίσιο του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ (6-8 Μαΐου 2011, Ερμούπολη, Σύρος), το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Την κατασκευή - επιμέλεια της ιστοσελίδας έχουν, ο καθηγητής κ. Πατσέας Μιχάλης, φιλόλογος, υπεύθυνος της βιβλιοθήκης του σχολείου μας και ο καθηγητής πληροφορικής, κ. Ευθυμίου Νικόλαος. Οι δύο παραπάνω καθηγητές έχουν και την επιμέλεια της σχολικής διαδικτυακής τηλεόρασης (WebTV), που δημιουργήθηκε με τη συνεργασία των μαθητών του σχολείου.
Για την ιστοσελίδα: http://gymlep.gr

ΔΗΛΩΣΗ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Δήλωση του Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας ΠΑ.ΣΟ.Κ., κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή σε Σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδος, παρουσία του Ειδικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

     Τη Δευτέρα 18 Απριλίου, ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής συμμετείχε σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδος, παρουσία του Ειδικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης, του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Βασίλη Παπάζογλου.  Ο κ. Κουρουμπλής κατά την τοποθέτησή του, στο επίμαχο ζήτημα της λειτουργίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδος,  έθεσε δυο σημαντικά ερωτήματα. Το πρώτο ερώτημα απήυθυνε προς τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Ο βουλευτής ζήτησε να ενημερωθεί εάν είχαν δοθεί στις Σχολές του Πανεπιστημίου Αγρινίου, όλα τα χρήματα που εδικαιούντο από τους Προϋπολογισμούς των τελευταίων χρόνων. Εν συνεχεία ερώτημα απήυθυνε προς τους Καθηγητές των Τμημάτων. Συγκεκριμένα ερώτησε «ποια είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των πρωτοβουλιών ή των ερευνών των Τμημάτων σε ότι αφορά το σχεδιασμό και τις αναδιαρθρώσεις για να αξιοποιηθούν παραγωγικά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Αιτωλοακαρνανίας στον πρωτογενή τομέα της οικονομίας (γεωργία, κτηνοτροφία) ενόψει μάλιστα της επερχόμενης διατροφικής κρίσης». Ωστόσο, οι απαντήσεις που έλαβε δεν ήταν ιδιαιτέρως ικανοποιητικές. 
    Ο κ. Κουρουμπλής τόνισε ότι το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας βρίσκεται μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση λόγω του γεγονότος, ότι είναι «εν τη γενέσει του». Πρέπει λοιπόν να αξιοποιήσει καινοτόμες ιδέες, ώστε να κερδίσει ανταγωνιστικά και παραγωγικά το χαμένο χρόνο που το χωρίζουν από άλλα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, ημεδαπής και αλλοδαπής για να κάνει τη διαφορά. Επεσήμανε δε, ότι αποτελεί πρόκληση για το Πανεπιστήμιο, η παραγωγική κατάσταση που βρίσκεται η Αιτωλοακαρνανία μετά την αποσύνδεση του καπνού. Μπορεί δηλαδή μέσω ερευνητικών προγραμμάτων και σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και την εμπειρία άλλων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, όπως του Ισραήλ, να σχεδιάσει μια δυναμική ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα της οικονομίας (διαχείριση υδάτινου δυναμικού, μεταποιήσεις, βελανιδοδάσος -το οποίο είναι μοναδικό στα Βαλκάνια-), ώστε η Αιτωλοακαρνανία αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του μικροκλίματός της να αναδείξει στο έπακρον τις ευκαιρίες που θα δημιουργήσει η επερχόμενη διατροφική κρίση.

Π Α Σ Χ Α 2 0 1 1

Π Ο Ι Μ Α Ν Τ Ο Ρ Ι Κ Η      Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ
(ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 35)
Κ Ο Σ Μ  Α Σ
ΧΑΡΙΤΙ ΘΕΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΤΗΣ ΑΓΙΩΤΑΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Προς  το  Χριστεπώνυμον  Πλήρωμα
της  καθ’  ημάς  Ιεράς  Μητροπόλεως

Αγαπητοί συμπρεσβύτεροι και αγαπητοί αδελφοί,

«Αύτη η ημέρα ην εποίησεν ο Κύριος,
αγαλλιασώμεθα και ευφρανθώμεν εν αυτή» (Ψαλμ. 117, 24).

            Ο ψαλμικός αυτός στίχος είναι προφητικός. Κατά τον Μέγα Αθανάσιο η ημέρα για την οποία μιλάει ο ιερός ψαλμωδός δεν είναι άλλη, παρά η ημέρα της Αναστάσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.
Καμιά ημέρα δεν είναι τόσο μεγάλη και σπουδαία, τόσο συντελεστική στην ευτυχία και τη χαρά ολοκλήρου του κόσμου, όλης της ανθρωπότητος.
Όλες οι άλλες ημέρες χρόνων και αιώνων, όσο μεγάλες και σημαντικές κι αν είναι, όσο κι αν θεωρούνται ιστορικοί σταθμοί αφορούν ωρισμένους ανθρώπους, αναφέρονται σε γεγονότα των οποίων οι συνέπειες δεν έχουν τόση σημασία και τόση διάρκεια, όσο οι συνέπειες του μυστηρίου της Αναστάσεως.
Όταν μετά την παρακοή των πρωτοπλάστων ο Θεός μας τους απεμάκρυνε από τον Παράδεισο της Εδέμ και τα χερουβείμ με την φλογίνη ρομφαία έκλεισαν τις πύλες του επιγείου Παραδείσου, ο θάνατος άνοιξε τις δικές του πύλες.
Από τότε ο άνθρωπος ζούσε αφ’ ενός με κόπο, μόχθο και πόνο, αφ’ ετέρου όταν έφευγε από την επίγειο ζωή, πορευόταν προς τη φρίκη, τον τρόμο, το σκοτάδι, τη φθορά, την κατάρα, τον αιώνιο θάνατο, προς τον φοβερό Άδη.
Δόξα τω Θεώ όμως. Ο Πατέρας της αγάπης και του απείρου ελέους «δεν απεστράφη το πλάσμα του εις τέλος, ο εποίησε…» (Μ. Βασίλειος).
«Εξαπέστειλε τον Υιόν Αυτού», ο οποίος «έδωκεν εαυτόν αντάλλαγμα τω θανάτω…» και «κατελθών δια του Σταυρού εις τον Άδην … έλυσε τας οδύνας του θανάτου…» (Μ. Βασίλειος).
Φοβερός καθαιρέτης και εξολοθρευτής του θανάτου έγινε ο εκουσίως παθών Κύριος με τη σταυρική Του θυσία, την εις τον Άδην κάθοδόν Του και την Ανάστασί Του.
Πριν από την σταυρική Του θυσία διεκήρυξε και εβεβαίωσε ότι είναι ο Κύριος της ζωής και του θανάτου.
Ανέστησε την θυγατέρα του αρχισυναγώγου, τον μονογενή υιό της χήρας στη Ναΐν, αλλά και τον τετραήμερο Λάζαρο λέγοντας: «Εγώ ειμί η Ανάστασις και η ζωή» (Ιω. ια’, 25).
Αυτά τα μεγάλα θαύματα ήταν προανάκρουσμα του μεγίστου
Αιωνίου μυστηρίου και θαύματος της Αναστάσεώς Του, το οποίο έγινε «τη μια των Σαββάτων», την πρώτη Κυριακή.
            Ο διάβολος και τα απαίσια όργανά του επέπεσαν με μίσος και ορμή επάνω στον Κύριο και τον θανάτωσαν ως άνθρωπο, αφού ο Κύριος το  επέτρεψε.
            Αλλοίμονο όμως σ  αὐτούς. Κάτω από την σάρκα του ενανθρωπίσαντος Χριστού ήταν η Θεότης. Και η σατανική δύναμι συνελήφθηκε, αγκιστρώθηκε, αχρηστεύθηκε.
            Έτσι αποδείχθηκε ότι ο Εσταυρωμένος Χριστός, είναι ο Θεός ο αληθινός, τον οποίο δεν μπορούσε να κρατήση αιχμάλωτο ο σκοτεινός Άδης.
            Ο Χριστός «ανέστη εκ νεκρών», ενίκησε την αμαρτία, ενίκησε τον θάνατο, συνέτριψε το κράτος του Άδου. Ο Αναστάς έφερε ειρήνη στις ψυχές , ελπίδα, φως.
            Τον αποστάτη άνθρωπο με την Άνάστασί του, τον έκαμε φίλο, κληρονόμο της Βασιλείας του Θεού, συγκληρονόμο Χριστού.
            Και το όνομα ακόμη του θανάτου δεν είναι πλέον τόσο φοβερό. Γιατί ο θάνατος έγινε και είναι ύπνος. «Ανέστη ο Κύριος και την οικουμένην εαυτώ συνανέστησεν. Αυτός μεν ανέστη, του θανάτου τα δεσμά διαρρήξας» κηρύσσει ο Ιερός Χρυσόστομος.
Ανέστη ο Κύριος και έδωσε την δυνατότητα όλοι οι άνθρωποι να αναστηθούν κατά την μεγάλη και ένδοξο ημέρα της Δευτέρας Παρουσίας του. «Χριστός εγήγερται, εκ νεκρών απαρχή των κεκοιμημένων εγένετο» βεβαιώνει ο Απ. Παύλος (Α  Κορινθ. ιε’, 20). Από την στιγμή που κατέβηκε ο Κύριος στον Άδη και ανέστη, δεν υπάρχει νεκρός στον τάφο αλλά κεκοιμημένος. «Ανέστη Χριστός και ουδείς νεκρός επί μνήματος» (Κατηχ. Λόγος).
            Με την Ανάστασί Του, άνοιξε την «κεκλεισμένη θύρα της Εδέμ», άνοιξε την πύλη του Ουράνιου Παραδείσου, για να οδηγηθούν εκεί όλοι, όσοι πιστεύουν και ζουν κατά Χριστόν. 
 Γι  αὐτό μετά την Πεντηκοστή Απόστολοι, Πατέρες, Όσιοι, Μάρτυρες, Νεομάρτυρες, γέροντες, νέοι, νέες περιφρόνησαν τον θάνατο και υπέμειναν πολυώδυνα βάσανα, για να μη χάσουν τον Χριστό, την Ανάστασι, τον γλυκύ Παράδεισο.
Αυτή την νίκη και τον θρίαμβο του Αναστάντος Χριστού μας εορτάζουμε και ζούμε αυτή την λαμπροφόρο Κυριακή. Πως να μην ευφραίνεται η ψυχή μας σήμερα;  «Αγαλλιασώμεθα και ευφρανθώμεν εν αυτή τη ημέρα» λοιπόν.
Να χαρούμε, να πανηγυρίσουμε, να εορτάσουμε ολόψυχα σήμερα. «Εορτάσωμεν την εορτήν ταύτην την μεγίστην και λαμπράν … φαιδρώς και θεοσεβώς» συμβουλεύει ο ιερός Χρυσόστομος. Να την εορτάσουμε με χαρά αλλά και με «θεοειδείς έννοιες» συμπληρώνει ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης. Να την εορτάσουμε με ευγνωμοσύνη. Να την εορτάσουμε με θερμή πίστι.
Με πίστι στην θεότητα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, με πίστι στην Ανάστασή Του. Να στερεώσουμε στην καρδιά μας την πίστι ότι ο Αναστάς Χριστός θα είναι ο αιώνιος νικητής όλων εκείνων που τολμούν σήμερα να τον αμφισβητήσουν, να τον αρνηθούν, να τον πολεμήσουν, να τον συκοφαντήσουν.
Να πιστέψουμε και να συνειδητοποιήσουμε ότι μόνον ο Αναστάς Κύριος μπορεί να μας λυτρώση από την οποιαδήποτε κρίσι που μας ταλαιπωρεί και μας συντρίβει σήμερα.
Να πιστέψουμε στην θεότητά Του, στην παντοδυναμία Του, να Του παραδώσουμε τον εαυτό μας και να ειρηνεύσουμε.
Να την εορτάσουμε με αγάπη στον Χριστό μας, με αγάπη για κάθε συνάνθρωπό μας. Σήμερα «συγχωρήσωμεν πάντα τη Αναστάσει».
Για την αγάπη του Αναστάντος να μη φύγουμε σήμερα από την Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία. Να ζήσουμε την Ανάστασί Του, ζώντας το μέγα μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.
Όλοι μαζί αγαπημένοι και ενωμένοι.
Τέλος, να την εορτάσουμε παίρνοντας την σωτήριο απόφασι:
Στην αντισταυρική και χωρίς φως Αναστάσεως εποχή μας, εμείς να θελήσουμε να αρνηθούμε το περιρρέον υλιστικό και αντιχριστιανικό φρόνημα. Να ζούμε ζωή αναστημένη με τον Αναστάντα στην καρδιά μας.
Αγαπητοί,
Εύχομαι, πατρικά, να ζούμε όλοι «χαίροντες και ευφραινόμενοι εν Χριστώ Αναστάντι».

                                                   Καλή Ανάστασι!



Μετά πατρικών ευχών
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ


+ Ο ΑΙΤΩΛΙΑΣ  ΚΑΙ  ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ  ΚΟΣΜΑΣ

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΕΝ 'ΟΨΕΙ ΠΑΣΧΑ

Ενόψει των εορτών του Πάσχα και της αυξημένης κατανάλωσης αγαθών, η Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, υπενθυμίζει απλές οδηγίες τις οποίες πρέπει να ακολουθεί ο καταναλωτής κατά την επιλογή και κατανάλωση τροφίμου ώστε αυτό να είναι υγιεινό και ασφαλές και να διασφαλίζεται η υγεία του.

ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ-ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ:

Α. Κατά την αγορά τυποποιημένων τροφίμων :

  • Η συσκευασία του τροφίμου να είναι απαραβίαστη, χωρίς φθορές, τρυπήματα, σχισίματα, αλλοιώσεις χρωμάτων και ετικετών και παραμορφώσεις συσκευασιών
  • Να αναγράφονται στην ελληνική γλώσσα το είδος του τροφίμου, τα συστατικά του, η προέλευσή του, ο τρόπος συντήρησης και ο χρόνος διατήρησης-κατανάλωσης και πιθανά στοιχεία για περισσότερη προσοχή (πχ να αναφέρει ότι έχει ουσίες που μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα σε ομάδα καταναλωτών με ιδιαίτερη ευαισθησία υγείας)
  • Τα ευαίσθητα τρόφιμα να βρίσκονται εντός των ψυγείων και από εκεί να τα παίρνει ο καταναλωτής. Τρόφιμα που ενώ πρέπει να βρίσκονται στο ψυγείο, για ευκολία  τοποθετούνται σε πάγκο εκτός, να μην αγοράζονται.
  • Να μην υπάρχει στην επιφάνεια ή εντός της συσκευασίας (όπου μπορεί αυτό να διακρίνεται) πολύς πάγος στα κατεψυγμένα ούτε υγρά στα νωπά
  • Οι κονσέρβες δε θα είναι φουσκωμένες, δε θα περιέχουν αέρα και δε θα έχουν παραμορφώσεις στη συσκευασία τους.
  • Να μην υπάρχει σκόνη στην επιφάνεια των τροφίμων ούτε στα ράφια (η ύπαρξή της σημαίνει ελλιπή καθαριότητα και μη ορθή διακίνηση και προστασία των τροφίμων)
  • Να μην είναι σπασμένο ή παραμορφωμένο το περιεχόμενο τρόφιμο.
  • Να μην υπάρχει είτε επί της συσκευασίας εξωτερικά είτε στο ράφι ένδειξη αλευριού ή συσσωματώματος (σαν ίνες αράχνης) κυρίως στα είδη αλευροποιίας και όσπρια, ρύζι, ζυμαρικά. Αποτελούν ένδειξη αλλοίωσης του περιεχομένου (ανάπτυξη εντόμων).
  • Προσέχετε να επιλέγετε καταστήματα που έχουν καλές συνθήκες υγιεινής χώρων, τα τρόφιμα είναι με τάξη τοποθετημένα, ανάλογα με το είδος τους, σε νοητά χωρισμένους χώρους, δεν υφίσταται συμφόρηση χώρων και οι εργαζόμενοι φορούν ανοιχτόχρωμη ενδυμασία εργασίας και σκούφους που καλύπτουν τα μαλλιά.
  • Τρόφιμα που εκτίθενται σε εξωτερικό χώρο καταστημάτων δεν είναι ασφαλή και πρέπει να αποφεύγονται λόγω των περιβαλλοντικών επιβαρύνσεων (ζέστη, ψύχος, σκόνη, ρύποι οχημάτων, ηλιακή ακτινοβολία, που επιβαρύνουν και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των τροφίμων). Νερά, αναψυκτικά, λαχανικά, φρούτα και όλα τα τρόφιμα πρέπει να εκτίθενται σε κατάλληλες προθήκες εντός των κλειστών χώρων των καταστημάτων.
  • Όταν ζητάτε να ανοιχθεί και να τεμαχιστεί κάποιο τρόφιμο, αυτό να γίνεται παρουσία σας και ο εργαζόμενος να φορά γάντια μιας χρήσης για την εργασία αυτή. Ο τεμαχισμός θα γίνεται σε καθαρή επιφάνεια, ειδική για την εργασία αυτή.
  • Το ψωμί όταν το αγοράζουμε από πρατήρια άρτου ή από άλλα καταστήματα πλην Αρτοποιείων, θα πρέπει να είναι συσκευασμένο σε χάρτινη συσκευασία, κλειστό και να φέρει επισήμανση του Αρτοποιού παρασκευής, του είδους και της ημερομηνίας παρασκευής του.
  • Σκεύη που αγοράζουμε για να τοποθετήσουμε τρόφιμα θα πρέπει να έχουν την ένδειξη καταλληλότητας για τρόφιμα και να το αναγράφουν.
  • Ουσίες, πρόσθετα που δεν αποτελούν από μόνα τους τρόφιμα αλλά χρησιμοποιούνται σε τρόφιμα, θα πρέπει να αναγράφουν ότι προορίζονται για τρόφιμα και είναι κατάλληλα για τρόφιμα για ανθρώπινη κατανάλωση. (πχ βαφές αυγών). Η χρήση ουσιών ή σκευών που δεν προορίζονται για τρόφιμα, σε επαφή με τρόφιμα εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την υγεία.

Β. Κατά την αγορά νωπών μη τυποποιημένων τροφίμων - «χύμα»:

ΚΡΕΑΣ-ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ-ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΚΡΕΑΤΟΣ
  • Όλα τα κρέατα, πουλερικά, εντόσθια και ωμά παράγωγα αυτών θα πρέπει να συντηρούνται συνεχώς εντός ψυγείων, σε θερμοκρασία 0 ο – 2 ο  C. Όχι εκτεθειμένα σε εξωτερικό χώρο ή πάγκους.
  • Θα έχουν φυσιολογικό χρώμα και οσμή (για τα κόκκινα κρέατα το χρώμα και η οσμή θα είναι αυτά του αίματος), χωρίς ανομοιομορφίες και στίγματα. Το χρώμα της επιφάνειας δε θα διαφέρει έντονα από το χρώμα της τομής. Δε θα έχουν εμφανή υγρά και η επιφάνειά τους δε θα είναι γλοιώδης. Όταν πιέζουμε με το δάκτυλο τα φρέσκα κρέατα, αυτά θα πρέπει αμέσως να επανέρχονται στην αρχική κατάσταση.
  • Τα σπλάχνα, συκώτι, πνεύμονες, νεφροί, καρδιά, να μην έχουν κύστεις ή μεταβολή χρώματος. Το χρώμα να είναι ζωηρό και λαμπερό. Να μην είναι με βλέννα ή με υγρά με ιξώδες. Αλλοιώσεις στο χρώμα μπορεί να δηλώνουν και ότι προέρχονται από κατεψυγμένα μετά από απόψυξη-προσοχή δεν είναι ασφαλή τρόφιμα.
  • Όλα τα σφάγια θα φέρουν σφραγίδα κτηνιάτρου, την οποία θα πρέπει να ζητάμε να βλέπουμε.
  • Ο τεμαχισμός των κρεάτων θα γίνεται παρουσία του πελάτη, καθώς και το κόψιμο του κιμά.
  • Όλες οι επιφάνειες του κρεοπωλείου και του χώρου πώλησης θα είναι καθαρές, χωρίς έντομα στο χώρο.
  • Οι πωλητές θα φέρουν ενδυμασία εργασίας, θα έχουν καθαρά χέρια και θα φορούν γάντια για το χειρισμό των κρεάτων.

ΨΑΡΙΑ-ΑΛΙΕΥΜΑΤΑ
  • Όλα τα νωπά ψάρια και αλιεύματα θα πρέπει να συντηρούνται συνεχώς εντός ψυγείων ή με πάγο σε θερμοκρασία 0 ο – 2 ο  C. Θα είναι καλυμμένα με πάγο σε όλη την επιφάνεια. Όχι εκτεθειμένα σε εξωτερικό χώρο ή πάγκους.
  • Θα έχουν οσμή θάλασσας, κόκκινα βράγχια λαμπερά, χωρίς βλέννα, όχι αφυδατωμένα, λαμπερά ζωηρά μάτια, λείο λαμπερό σώμα, σφικτό, υγραμένο, που δεν απολεπίζεται εύκολα και που όταν το πιέσουμε επανέρχεται στην αρχική θέση.
  • Η κοιλιά θα είναι σφικτή χωρίς κηλίδες και χωρίς να βγάζει υγρό όταν την πιέσουμε.

ΑΥΓΑ
  • Τα αυγά θα πρέπει να συντηρούνται συνεχώς εντός ψυγείων σε θερμοκρασία  4ο  C.
  • Προτιμάτε αυγά ωοσκοπημένα, με αναγραφόμενη προέλευση και στοιχεία παραγωγής.
  • Αυγά ακάθαρτα, με ραγισμένο μη φυσιολογικό κέλυφος να μην αγοράζονται.
  • Τα αυγά δε θα πρέπει να πλένονται.
  • Όταν τα καταναλώνουμε το περιεχόμενο να είναι χωρίς στίγματα και χωρίς αίμα και ο κρόκος να έχει σαφή όρια και το ασπράδι να είναι διαυγές. Τα φρέσκα αυγά έχουν μικρό κενό μεταξύ κελύφους και λευκώματος (4mm).

ΓΑΛΑ-ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ-ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ
  • Όλα τα γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα θα πρέπει να συντηρούνται συνεχώς εντός ψυγείων σε θερμοκρασία 2 ο – 4 ο  C.
  • Να αναζητάτε την έγκριση της παραγωγής του προϊόντος, ώστε να διασφαλίζεται η νόμιμη και ασφαλής προέλευσή τους.
  • Όποια αλλαγή στο σύνηθες χρώμα (κηλίδες, ευρωτίαση, ανομοιομορφία), υφή (τρύπες, ιξώδες, υγρά πέραν του σύνηθες και ανάλογα με το είδος) και οσμή (ξινίλα, σαπίλα, μούχλας ) σημαίνει αλλοίωση.
  • Η κοπή, το τρίψιμο τυροκομικών προϊόντων να γίνεται παρουσία του πελάτη και να του επιδεικνύεται το αρχικό προϊόν.

ΓΛΥΚΙΣΜΑΤΑ-ΕΙΔΗ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗΣ
  • Τα γλυκίσματα να τα προμηθευόμαστε από νόμιμα εργαστήρια ή ζαχαροπλαστεία και όχι από ανεξέλεγκτους πλανοδίους, εκτεθειμένα σε περιβαλλοντικές συνθήκες.
  • Πάστες και ευαίσθητα γλυκίσματα να βρίσκονται σε ψυγεία σε θερμοκρασία
2ο–4ο C. Η επιφάνεια να μην είναι ξερή, με σχισμές ( δηλώνει πολυκαιρισμένο,
μη σωστά διατηρημένο γλύκισμα).
  • Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει γλυκίσματα και τρόφιμα να εκτίθενται απροστάτευτα στο χώρο.
  • Κάθε συσκευασμένο προϊόν να αναγράφει το είδος, τη σύσταση, τον παραγωγό και τις συνθήκες συντήρησης του γλυκίσματος.
  • Είδη σοκολατοποιίας που έχουν ασπρίσει, δεν θεωρούνται ασφαλή, λόγω μη σωστής συντήρησης του τροφίμου. Σοκολάτες δεν πρέπει να αποθηκεύονται σε περιβάλλον ζεστό ούτε σε χώρο με οσμές.

ΦΡΟΥΤΑ-ΛΑΧΑΝΙΚΑ
  • Φρούτα και λαχανικά δεν πρέπει να εκτίθενται σε περιβαλλοντικές συνθήκες, ήλιο, σκόνη, ρύπους ούτε στο πεζοδρόμιο.
  • Ιδιαίτερα φρούτα και λαχανικά που έχουν αποθηκευτεί σε ψυγείο, να βρίσκονται συνεχώς σε ψυγείο, γιατί η μεταβολή θερμοκρασιών αλλοιώνει τα φυσικά χαρακτηριστικά τους και την ποιότητά τους. Ιδανική θερμοκρασία συντήρησης οπωρολαχανικών είναι μεταξύ 6ο–10ο C.

            Γ. Κατά την μεταφορά, αποθήκευση, μαγείρεμα και κατανάλωση του τροφίμου στο σπίτι

            Σημαντική θέση στην ασφάλεια και ποιότητα των τροφίμων κατέχει και ο χειρισμός τους μετά την αγορά τους κατά την μεταφορά, αποθήκευση, μαγείρεμα και συντήρηση στο σπίτι. Απλά γενικά μέτρα μειώνουν τους κινδύνους επιβάρυνσης τροφίμων:
  • Κάντε όλες τις άλλες υποχρεώσεις σας και μετά την προμήθεια τροφίμων ώστε να μην παραμείνουν τα τρόφιμα για πολύ ώρα, στις συνθήκες περιβάλλοντος
  • Τοποθετείστε άμεσα τα ευαίσθητα τρόφιμα στο ψυγείο ή στην κατάψυξη, ανάλογα με τις οδηγίες του παρασκευαστή.
  • Ελέγχετε συχνά με ένα απλό θερμόμετρο τη θερμοκρασία του ψυγείου σας.
  • Μη στοιβάζετε τα τρόφιμα και δεν μπορεί ο αέρας να περνά μέσα από αυτά.
  • Τοποθετείτε τα τρόφιμα στο ψυγείο ανάλογα με το είδος τους και τις οδηγίες του ψυγείου.
  • Μη βάζετε νωπά αυγά και κοτόπουλα να γειτνιάζουν-ακουμπούν με άλλα τρόφιμα. Βάλτε τα σε κλειστά δοχεία.
  • Καθαρίζετε και πλένετε συχνά τα χέρια σας, πριν και μετά την χρήση διαφορετικών τροφίμων ή ενεργειών, καθώς και όλες τις επιφάνειες και σκεύη που έρχονται σε επαφή με τα τρόφιμα. Ιδιαίτερη προσοχή όταν χειριζόμαστε ωμά τρόφιμα να μην έρχονται σε επαφή, τα τρόφιμα, τα χέρια, τα σκεύη ή οι επιφάνειες, με μαγειρεμένα.
  • Πλένετε καλά τα λαχανικά με τρεχούμενο νερό και αυτά που τρώγονται ωμά μετά το πλύσιμο, βαπτίστε τα σε διάλυμα ξυδιού για 15 λεπτά περίπου και ξεπλύντε τα.
  •  Διατηρείτε όλες τις επιφάνειες της κουζίνας καθαρές και ελέγχετε και καθαρίζετε συχνά τα ντουλάπια, να προλάβετε την ανάπτυξη εντόμων στα αμυλούχα τρόφιμα λόγω αυξημένων θερμοκρασιών.
  • Τοποθετείτε τα ξηρά τρόφιμα με τάξη σε χώρους χωρίς υγρασία, οσμές, με χαμηλή περιβαλλοντική θερμοκρασία (κάτω από 18ο C) και μακριά από απορρυπαντικά και είδη που δεν τρώγονται.
  • Τα χέρια σας να μην έχουν δερματικές αλλοιώσεις και όταν συμβαίνει αυτό να φοράτε γάντια κατά την παρασκευή τροφίμων.
  • Να φροντίζετε ώστε να μαγειρεύονται τα τρόφιμα καλά, ώστε η θερμοκρασία στο εσωτερικό της μάζας τους (κέντρο) να ανεβαίνει πάνω από 80ο C για πάνω από 15 λεπτά.
  • Η συντήρηση σε θερμοθάλαμο να γίνεται σε θερμοκρασία 65-70 ο C.
  • Το φαγητό να συντηρείται εντός ψυγείου όταν δεν καταναλώνεται αμέσως και αμέσως μετά το μαγείρεμα.
  • Απόψυξη κατεψυγμένων να γίνεται στη συντήρηση του ψυγείου, όχι σε θερμοκρασία περιβάλλοντος.
  • Να μην επανακαταψύχονται ήδη αποψυγμένα τρόφιμα.

Και μην ξεχνάτε: ο ενημερωμένος, επίμονος και προσεκτικός καταναλωτής που αναζητά πληροφορίες και  απαιτεί την ασφαλέστερη διακίνηση τροφίμων είναι ο καλύτερος προστάτης της Δημόσιας Υγείας και της Υγείας

Το ΄΄Νέο σχολείο΄΄ και η κατάσταση στην εκπαίδευση

       
Η  παιδεία   αποτελεί  ίσως  το  ουσιαστικότερο  αγαθό   κάθε  κοινωνίας  και  συνεπώς  οι τοπικές  κοινωνίες  όπως  και  η  δικιά  μας  βιώνουν  καθημερινά τα  αποτελέσματα  της  υποβάθμισης  και των   αντι εκπαιδευτικών πολιτικών  που  ακολουθήθηκαν  όλα  αυτά  τα  χρόνια  στην  εκπαίδευση .
Οι  οικονομικά  ασθενέστεροι  εγκαταλείπουν  το  σχολείο  αυξάνοντας  έτσι  την  μαθητική  διαρροή . Ένα  μεγάλο ποσοστό  μαθητών  οδηγείτε   στις  σχολές  κατάρτισης από  μικρή  ηλικία  με  αμφίβολα  αποτελέσματα  αφού  η  ποιότητα  των  σχολών  υποβαθμίζεται  δραματικά  συγκριτικά  και  με  τα  Τεχνικά  λύκεια .
Πρόσφατες  έρευνες   αναδείχνουν  την  μαθητική  διαρροή  που  κινείται  στο επίπεδο  των  37.500  μαθητών   για  εφέτος  στα  σχολεία  πρωτοβάθμιας  και  δευτεροβάθμιας  εκπαίδευσης, κι  αυτό  είναι  συνάρτηση  της  φτωχοποίησης  και  διεύρυνσης    του  ταξικού  χαρακτήρα  της  εκπαίδευσης. Υπολογίζεται  επίσης   ότι  υπάρχει  αύξηση στις δαπάνες  που  πληρώνει  η  Ελληνική  οικογένεια  για  την  εκπαίδευση  των  παιδιών  της ,  φτάνει   στο  αστρονομικό   ποσοστό  των  5,2  δις  το  χρόνο.(Κέντρο  Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής   Πολιτικής ,ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ ).                 
Προφανώς  αντιλαμβάνεστε  ότι   είναι   εκλεκτό  φιλέτο  για  τον  ιδιωτικό  τομέα.
Η  πολιτική  της  Κυβέρνησης  του  ΠΑΣΟΚ  δια  ονόματος της  υπουργού  Διαμαντοπούλου  είναι συνυφασμένη  με  την  πλήρη  αποδόμηση   του  δημόσιου  χαρακτήρα  της  εκπαίδευσης
Ενώ   προεκλογικά  η   Κυβέρνηση  δεσμευόταν  την   αύξηση  των  κονδυλίων  για  την  παιδεία   στο  5%  του  Α.Ε.Π , η  υπουργός  υλοποιώντας   ΄΄το  Νέο  σχολείο΄΄  μειώνει  παραπέρα  τις  δαπάνες    από  3%  ,  στο  2,76% . Αποκαλύπτεται  έτσι η   πρόθεσή  της  για  συρρίκνωση  της  δημόσιας  και  δωρεάν  εκπαίδευσης .
Η λογική  των  εντολοδόχων  της   Τρόικας,  Δ.Ν.Τ  είναι  ΄΄ λιγότερο  κόστος ΄΄ που  σημαίνει  μικρότερη   συμμετοχή  του  δημόσιου  κορβανά , περισσότερη   εμπορευματοποίηση      και  βορά  των  γονιών  και   μαθητών  στους  ιδιώτες .Εάν  προσθέσουμε  και   το  προγκρόμ  των  ΄΄ Καλλικρατικών  συγχωνεύσεων΄΄ των  σχολικών  μονάδων , την  μείωση  έως  66%  των  επιχορηγήσεων  των   σχολικών  επιτροπών ,  την  σχεδιαζόμενη  αύξηση  του  ωραρίου  των   εκπαιδευτικών,  καθώς  και   το  ΄΄νέο  σχολείο΄΄ της   αμάθειας  και   των   διαδραστικών  τερτιπιών  που  ψάχνει  χορηγίες  από  φιλεύσπλαχνους   χορηγούς  για  να  επιβιώσει ,  δηλαδή  το φθηνό  σχολείο  της  αγοράς  που  δημιουργήθηκε  στα   πρότυπα  των  αγγλοσαξονικών  μοντέλων , γίνεται  ολοφάνερο  ότι  η  σχολική   πραγματικότητα  που   θα  βρεθούν  μαθητές , γονείς   και  εκπαιδευτικοί  από  Σεπτέμβρη    είναι  το  λιγότερο  εφιαλτική.   Ο  δημόσιος  χαρακτήρας  της  εκπαίδευσης  ο  οποίος  έχει  καταργηθεί   προ  πολλού    μεθοδικά  , σταδιακά  σε   όφελος  του  σχολείου  της  αγοράς  πνέει   τα  λοίσθια  . Την  πορεία  απαξίωσης  ακολουθεί    και  η  Τριτοβάθμια   εκπαίδευση   η  οποία  με  την  σειρά  της   θα  οδηγηθεί  σε  μια  αναποτελεσματική    επαγγελματική  κατάρτιση, που  θα  απαξιωθεί   σύντομα .  Μια  τέτοια  καταστροφική   περιοριστική  εκπαιδευτική  πολιτική  δεν θα  προωθεί  την  ανάπτυξη  της  γνώσης, της  επιστήμης, της έρευνας,    της  τεχνολογίας  και  της  καινοτομίας , της  οικονομίας  της κοινωνίας  μας  που το  έχει  ανάγκη .  
 Η  επιθετική  επιλογή   αυτής  της  νεοφιλελεύθερης  πολιτικής  στην  εκπαίδευση , εκφράζεται  με   την   προκρούστεια   αντίληψη   εφαρμογής  ενός   μαζικού  σχεδίου στοχευμένης    απορρύθμισης  και  αποδόμησης  της  εκπαίδευσης. Ενός  προγράμματος  συγχωνεύσεων - καταργήσεων  σχολείων,  συνολικά  (1.933)  τo 14%   σε  πρώτη  φάση των  σχολείων   με   οδυνηρές  κοινωνικές , εκπαιδευτικές  και   παιδαγωγικές  συνέπειες.
Η κατάργηση και συγχώνευση σχολικών μονάδων αποτελεί την συνέχεια των προαναφερθέντων  πολιτικών που έχουν ως στόχο την αποδόμηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Προηγήθηκε  η δραματική μείωση των κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα και τη συντήρηση των σχολείων, οι σχεδόν μηδενικοί διορισμοί εκπαιδευτικών (ενώ οι αποχωρήσεις ήταν τριπλάσιες από τις κανονικές), η κατάργηση ή  υποβάθμιση του θεσμού των αθλητικών σχολείων, το κλείσιμο του Οργανισμού Εκδόσεως  Διδακτικών Βιβλίων, η άρνηση όλο και περισσότερων ιδιοκτητών σχολικών πούλμαν να μεταφέρουν μαθητές, λόγω των συσσωρευμένων χρεών του δημοσίου. 
   Οι συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολείων έχουν κοινωνικές και εκπαιδευτικές  συνέπειες που  σύντομα  θα  φανούν  στην ήδη  φτωχοποιημένη  κοινωνία  των πολλών πλέον  αναγκών, που  δικαίως θα  διεκδικεί   την  επιστροφή  από το δρόμο  της  απάθειας  και αδιαφορίας    στους  δρόμους  των   αγώνων .
Οι κοινωνικές επιπτώσεις εστιάζονται στην αύξηση της εγκατάλειψης του σχολείου, στην γιγάντωση και  δημιουργία πολυπληθών και απρόσωπων  σχολικών μονάδων, στην όξυνση  των  φαινομένων  βίας και  παραβατικότητας , στην αύξηση  της εσωτερικής μετανάστευσης και  άλλων φαινομένων κοινωνικής παθογένειας.
Αναιρούνται  βασικοί  κανόνες εύρυθμης  λειτουργίας της σχολικής κοινότητας, όπως η  υγιής  επικοινωνία γονέων και  εκπαιδευτικών, η αποξένωση των μαθητών, ενισχύονται τα πολυπληθή τμήματα  και παγιώνεται  η ανισότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος, αγνοούνται εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, όπως  το  σχολείο  της γειτονιάς, η  κοινοτική εκπαίδευση,  η συνεκτική σχέση γονέων, μαθητών και  εκπαιδευτικών και       η   προσωπική  αναγνώριση  και  ασφάλεια  στη  μαθησιακή  διαδικασία.
 Όταν  η  γνώση  προσφέρεται  στο  σύνολο  της  κοινωνίας,  τότε  επιτελείται   άνοδος  του  μορφωτικού  της  επιπέδου  και  εξυπηρετείται  έτσι  μια    αναγκαιότητα  για  την  κοινωνία  και  την  χώρα. Ο  περιορισμός   της  παιδείας  στη παράλογη  αντίληψη   της  ωφελιμότητας, της σκοπιμότητας, της εμπορευματοποίησης και του φτηνού  επαγγελματισμού  αλλοτριώνει  τη  φύση  της. Η  παιδεία  έχει  ως  κύρια  αποστολή  της  να  πλάσει  ανθρώπους,  να  δημιουργήσει  έναν  καλύτερο  κόσμο . Η  παιδεία  πρέπει  να  είναι  ουμανιστική.  
Η  παρεχόμενη  γνώση,  για τη  γνώση  με  τα  χαρακτηριστικά  του  τεχνοκρατισμού, του ατομικισμού, ωφελιμισμού, της υποκρισίας του φαίνεσθε,της αναποτελεσματικότητας, διαπλάθει ανθρώπους καταναλωτικά εργαλεία, εξαρτημένα υποκείμενα με  ακρωτηριασμένη  σκέψη οδηγεί  σε  αποτυχία  κάθε  κοινωνία .
Είναι  αποτυχημένη, αφού  δημιουργεί  ανθρώπους  εγωκεντρικούς,  ανταγωνιστικούς,  αναίσθητους  και  κυνικούς,  και  εδώ  εστιάζεται  η  ανθρώπινη  πλευρά  της  αποτυχίας  του  σημερινού  σχολείου.
Στην κατεύθυνση  αυτή  οι τοπικές κοινωνίες και  η Τ. Α  είναι υποχρεωμένοι αντισταθούν σε  αυτές  τις  επιλογές, και  στον  αντίποδα  να  σχεδιάζουν εκείνα τα  σχολεία  που θα  διοχετεύουν  τη  χαρά  της  ζωής  και θα  απομακρύνουν τη μιζέρια.                Σχολεία που θα  εκπαιδεύουν ελεύθερους ανθρώπους, που παράγουν σκεπτόμενους και υπεύθυνους πολίτες, ικανούς να αντιμετωπίσουν με επιτυχία το σήμερα και την πρόκληση του αύριο. Σε κάθε  δημοτική  αρχή (Τ. Α ) είναι αυτονόητη  η  υποχρέωση    της  υπεράσπισης του δημόσιου και  δημοκρατικού  χαρακτήρα  της  εκπαίδευσης,  και  επιβάλλετε,  να  υπερασπίζετε  το  δικαίωμα  αυτό  των  δημοτών  της,  κόντρα  στην  στείρα   συγκεντρωτική  λογιστική  λογική  της  κεντρικής  εξουσίας. 
 Με  την  σειρά  της τοπική κοινωνία που βιώνει άμεσα το κάθε  πρόβλημα   οφείλει να συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας μάχιμης συλλογικής στάσης και πολιτισμικής αντίληψης, που να αντιλαμβάνεται τη μόρφωση ως δημόσιο αγαθό και κοινωνικό δικαίωμα, για  κάθε άνθρωπο προσωπικά  και  για την κοινωνία στο σύνολό της .
Επιβάλλεται  πριν  είναι  αργά  να βρεθούμε όλοι στο πλευρό της εκπαιδευτικής κοινότητας και των εκπαιδευτικών, που έχουν κάθε λόγο να αντισταθούν στην αποδόμηση   του  χαρακτήρα της  δημόσιας   εκπαίδευσης.
Στο μέτρο των δυνατοτήτων  μας  η  Αντίσταση  Πολιτών Δυτικής  Ελλάδας ως  αυτοδιοικητική  περιφερειακή  μαχητική  δύναμη  Αντίστασης, είναι  ριζικά  αντίθετη   με  αυτή  την   επιλογή της  Κυβέρνησης και  του υπουργείου  Παιδείας. Θεωρεί  ότι  οι  επιπτώσεις του  ΄΄Νέου σχολείου΄΄ για  την  κοινωνία  αλλά  και την   εκπαιδευτική  κοινότητα  θα  είναι  καταστροφικές, ενώ θα αποτελέσει  το ΄΄κύκνειο  άσμα΄΄ του  δημόσιου  χαρακτήρα  της  εκπαίδευσης.
  Διεκδικούμε  ανθρώπινα  βιωματικά  σχολεία που  θα  έλκουν  και  θα  ευχαριστούν τη  σχολική  κοινότητα, καθώς ο  σχολικός  αύλειος   χώρος  θα λειτουργεί και  ως  χώρος  συνεύρεσης των μαθητών, όπου θα μπορούν να σχεδιάσουν, να υλοποιούν  εκπαιδευτικά  προγράμματα ( Αθλητικές συναντήσεις ,  περιβαλλοντικής  εκπαίδευσης , - θεατρικό  παιχνίδι, μουσική  αγωγή , επισκέψεις – ξεναγήσεις  σε  αρχαιολογικούς  χώρους,  και  Μουσεία  κ.ο.κ).
Διεκδικούμε  και  σε περιφερειακό  και  τοπικό  επίπεδο την ενδυνάμωση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και στη δημιουργία των συνθηκών εκείνων που αναδεικνύουν το ύψιστο αγαθό της εκπαίδευσης για όλους ανεξαιρέτως- φύλου, κοινωνικής ή οικονομικής κατάστασης. Να απαιτήσουμε  ούτε  ένα σχολείο λιγότερο να λειτουργήσει από τη νέα σχολική χρονιά. Να ιδρυθούν νέα σύγχρονα  σχολεία  όπου χρειάζεται, ώστε να ληφθούν μέτρα για τον περιορισμό της μαθητικής διαρροής. Ούτε ένας μαθητής  λιγότερος  από  Σεπτέμβρη  στις  σχολικές  αίθουσες.
Να κάνουμε τώρα την οργή μας αγώνες και το δίκιο μας ενότητα,  γιατί με την αδικία είτε θα πολεμάς είτε θα συμπράττεις.

Κούστας   Κων/νος   εκπαιδευτικός